כמה יפה לראות שגם בעידן הכסף הגדול, שחקנים גדולים וקשוחים כמו רונאלדו, מסי ולבנדובסקי מצליחים לבכות מהתרגשות על המגרש כמו ילדים. קשה שלא להיות מהופנטים מול הטלוויזיה ברגעים כאלה. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il
הכוכבים הגדולים ביותר, המנוסים ביותר, אלו שראו הכל והרגילו אותה לפני פוקר גם לאחר השערים הגדולים ביותר שהבקיעו - דמעו, השבוע, אך אלו היו דמעות של אושר, דמעות של פורקן. רונאלדו שהושמץ כל כך בחודשים האחרונים, במיוחד לאחר הראיון הסנסציוני והקיתונות ששפך על מנצ'סטר יונייטד, הבקיע פנדל (ולא, אין, לדעתי, שום חשיבות לשאלה האם הפנדל היה מוצדק), הפך לראשון שכבש שער ב-5 מונדיאלים רצופים ולזכותו ייאמר שנותרו לא דמעות של אושר לאחר השער, ולאחר שדמע מהתרגשות גם בעת נגינת ההמנון.
1 צפייה בגלריה
מסי
מסי
מסי
(רויטרס)
לבנדובסקי, חלוץ ענק, מכונת שערים, מהטובים שבמבקיעי השערים בכל הזמנים, דמע גם כן. הוא מזמן הפסיק לספור כמה רשתות קרע, אך השער הזה מול סעודיה, הראשון שלו אי פעם במונדיאל האחרון (כנראה) שלו, גרם גם לקשוח הזה להזיל דמעה ולהליט פניו בדשא במשך שניות ארוכות.
מסי, הו מסי. על הכדור ששלח לפינת השער של מקסיקו היה כתוב מסי מהמטר הראשון עד האחרון. לא כל כך משנה מי עמד בשער (אולי למעט שצ'נסני הפולני, שהיה אתמול ב-zone משלו). זה הגיע משום מקום ובכל זאת היה ברור שזה יקרה ושזה יהיה הוא. וגם הוא, שועל קרבות ותיק, דמע. כן, אני מניח שגם לזה שיום קודם ציינו בארגנטינה שנתיים למות האליל מראדונה - הייתה השפעה. כל הכוכבים בוכים בוכים.
איזה יופי. כמה זה מרגש. כמה שהכדורגל, הנבחרת והמעמד חשובים להם. בעידן הכסף הגדול, הפייר-פליי, היום אתה פה מחר אתה שם, כל כך יפה לראות את זה. והיום גם דמעות אחרות, אלו של גוורדאדו, המקסיקני הוותיק שהגיע גם כן להיות בנבחרת המצומצמת של 5 מונדיאלים ונאלץ לצאת עקב פציעה - הלב נצבט.
כל השערים שהזכרתי מקנים לנבחרות פורטוגל, פולין וארגנטינה את ההזדמנות להמשיך בחלום. נכון, הכוכבים לבד לא יוכלו לשאת את הנבחרות על גבן, שחקנים נוספים יצטרכו לעזור. אבל האכפתיות וההתרגשות שלהם תיתן את הרוח הגבית לאחרים. אני בטוח שאנצו פרננדס הרגיש את הרוח הזו כשגבש את השני של ארגנטינה, שהזרועות של שצ'נסני הפולני התארכו בעוד כמה סנטימנטרים כשעצר את הפנדל ואת הריבאונד (קצת אחרי שלבנדובסקי בישל את הראשון) ושז'ואאו פליקס וראפל לאאו ראו מולם שער גדול יותר אחרי הפנדל של רונאלדו.
יש הרבה כבוד לנבחרות שהגיעו מאחור והציגו כדורגל נפלא - סעודיה, יפן, אוסטרליה ואחרות. הן נותנות את התבלין ואולי ההפתעות שהן חוללו בסיבוב הראשון היו בין הגורמים להתעלות הכוכבים.
אך במבט להמשך - כולנו מצפים לעוד אור של כוכבים, להתרגשויות ולעיין דומעת גם אצלנו - הצופים.
אה כן, ויש גם את אמבאפה, אבל זה כבר כוכב מעולם אחר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 19:06, 29.11.22