"פיסת היסטוריה שתיעלם": מסעדה מוכרת בתל אביב סוגרת את שעריה

מסעדת "הלב הרחב" שפועלת בכרם התימנים בעיר משנת 1965 - תיסגר לטובת בניין מגורים • אחד העובדים: "תושבים מגיבים כאילו מישהו מת חלילה" • הכתבה המלאה במוסף "שישבת"

המסעדה הוותיקה בתל אביב נסגרת, צילום: אפרת אשל

המסעדה הוותיקה ביותר בכרם התימנים, ואחת הוותיקות בתל אביב ובישראל, "הלב הרחב", תסגור את שעריה בסוף השנה האזרחית. המסעדה שפתוחה ברציפות משנת 1965 פונתה על ידי רוכש שקנה את כל המבנה ויקים עליו בניין מגורים.

בנוסף, בשל העובדה שמדובר באחת המסעדות האחרונות שעוד עובדות בכרם התימנים ובתל אביב על גריל פחמים, דבר אשר מופסק בהדרגה על ידי העירייה שרוצה להעביר הכל לגז, הרי שהמסעדה קרוב לוודאי לא תיפתח במיקום חדש ותסגור את שעריה לאחר 57 שנה. תל אביב אם כן, תאבד בעוד חודש ימים את אחד מהסמלים הקולינריים שלה.

"אנשים שאנחנו מבשרים להם שאנחנו סוגרים את המסעדה, מגיבים חלילה כאילו מישהו מת", מספר אביטל שעובד במקום ב-25 השנה האחרונות. "אני התימני האחרון שנשאר בכרם התימנים, כשאנחנו נסגור פה לא יישארו יותר תימנים. אחרי שהתימנים עזבו, אחרי ששמשון תל אביב נעלמה, עכשיו 'הלב הרחב' תיעלם ופיסת היסטוריה של העיר תל אביב תיעלם יחד איתה. בעידן הנוכחי בתל אביב, החזק והעשיר שורד", אמר.

המתחם שבו מסעדת "הלב הרחב" נקנה ובו יוקם בניין מגורים, צילום: אפרת אשל

מוסף "שישבת" של "ישראל היום" ליווה בשבוע האחרון את בעלי ועובדי המסעדה ואת הלקוחות שהתקשו להיפרד מהמסעדה האהובה וחזר איתם ועם תושבי השכונה להיסטוריה של המסעדה: כיצד אהובה עוזרי הכינה שיפודים, בעז שרעבי היה עובד מטבח, הפועל תל אביב חגגה ניצחונות, והשולחן של הטייקונים הכי חזקים במשק, שמגיעים פעם בחודש לאכול.

הסיפור המלא ביום שישי במוסף "שישבת"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר