יום ראשון, 09.06.2024 שעה 07:56

מה זה משנה מי כבש? העיקר שרונאלדו בשמינית

הכוכב התאכזב לאחר ההכרזה באצטדיון שהשער לא שלו, אך פרננדש הפך לאיש החשוב ביותר עבור פורטוגל בקטאר. ומה עם אורוגוואי? אסי ממן, שליח ONE לקטאר

|
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

כריסטיאנו רונאלדו נגע בכדור או לא נגע? זה מה ששאלו כולם בסיום המשחק את השחקן המצטיין ברונו פרננדש, כאילו זו השאלה הכי חשובה ודחופה. מבחינתו זה לא באמת היה משנה, העיקר שהסלסאו ניצחו את אורוגוואי באחד המשחקים הקשים ביותר בשלב הבתים והשלימו את המשימה להעפיל לשמינית הגמר. וכן, זה קרה בזכות צמד השערים של הקשר שסידר ניצחון 0:2 אמש (שני) בקטאר.

בזמן שרונאלדו תופס את רוב תשומת הלב בנבחרת, בפורטוגל מתמוגגים דווקא מברונו פרננדש שהפך לאיש החשוב ביותר עבורה במונדיאל הזה. במשחק הראשון הוא בישל שני שערים חשובים במצב של 1:1 בדרך לניצחון 2:3 על גאנה, ואמש מול אורוגוואי הוא כבש פעמיים.

מיד אחרי השער, אגב, כשהכרוז באצטדיון הכריז כי הגול הראשון נרשם על ברונו פרננדש, רונאלדו היה עם פרצוף מאוכזב והביט כמה פעמים על המסך הגדול בקצה היציע כאילו הוא לא מאמין שזה מה שנקבע. רונאלדו אולי עזר לכדור להיכנס עם הנוכחות שלו - ובסדר, אולי גם עם ליטוף קטן - אבל בסוף מה שחשוב זו התוצאה במשחק קשה שכזה.

העיקר שהם בשמינית. כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם ברונו פרננדש (רויטרס)העיקר שהם בשמינית. כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם ברונו פרננדש (רויטרס)

אורוגוואי ופורטוגל הן שתי נבחרות שכמעט ולא הפסידו בשלב הבתים של המונדיאלים האחרונים. יתרה מזאת, האורוגוואים לא ספגו שער בחמשת המשחקים האחרונים שלהם בשלב הבתים. אחרי ה-0:0 שעשו במשחק הראשון, הנבחרת בתכלת שמרה על שמונה רשתות נקיות בעשרת המשחקים האחרונים שלה בשלב הבתים של גביע העולם. ולמרות זאת, הפורטוגלים הרעידו את הרשת שלה פעמיים.

אורוגוואי לא כובשת והמצב מדאיג. הנבחרת מדרום אמריקה ניצחה את שלושת המשחקים האחרונים שהיו לה מול נבחרות אירופאיות בשלב הבתים והיא לא הפסידה בחמשת המפגשים האחרונים שהיו לה מול הנבחרות שייצגו את יבשת אירופה במונדיאל. על הנייר זו נבחרת קשוחה, אלא שהפעם היא ירדה מובסת ולא בטוח שתופיע בשלב הבא, הרי שהיא חייבת ניצחון במשחק הסיום של שלב הבתים מול גאנה שניצבת במקום השני בבית.

אורוגוואי מתקשה לכבוש. לואיס סוארס (רויטרס)אורוגוואי מתקשה לכבוש. לואיס סוארס (רויטרס)

אורוגוואי בדעיכה. במונדיאל הקודם ב-2018 היא שיחקה נגד פורטוגל בשמינית הגמר, שם אורוגוואי ניצחה 2:1 ונעצרה רק ברבע הגמר מול צרפת שזכתה באליפות העולם. בברזיל 2014 היא הודחה בשמינית הגמר ובדרום אפריקה 2010 היא הגיעה עד לחצי הגמר. אם היא לא תעבור את שלב הבתים, הדור המוערך מהמדינה הקטנה יסתיים עם טעם מר.

לאורך כל השנים הללו שיחקו במדיה לואיס סוארס, אדיסון קבאני, דייגו גודין, פרננדו מוסרלה ומרתין קאסרס. כולם יהיו בקרוב בני 36 וזהו המונדיאל האחרון שלהם. הדור הזה היה אחראי לכך שנבחרת אורוגוואי עד אתמול הפסידה רק במשחק אחד מ-12 המשחקים האחרונים שלה בשלב הבתים של גביע העולם והיא הייתה ללא אף הפסד בששת האחרונים.

אורוגוואי בדעיכה. כריסטיאנו רונאלדו לצידו של דייגו גודין (רויטרס)אורוגוואי בדעיכה. כריסטיאנו רונאלדו לצידו של דייגו גודין (רויטרס)

מנגד, רונאלדו בן ה-37, שרושם את המונדיאל האחרון בקריירה שלו, יכול להיות מרוצה, גם אם לקחו לו גול. הנבחרת שלו נראית מצוין. זוהי הפעם השלישית בהיסטוריה שהיא רושמת שני ניצחונות בשני המשחקים הראשונים של המונדיאל, כאשר בפעמיים הקודמות היא הגיעה לחצי הגמר, ב-1966 וב-2006. להגיע לכל הפחות לחצי הגמר זו השאיפה שלה גם הפעם, רגע לפני שרונאלדו יורד מהבמה העולמית כאחד מהסקוררים הגדולים בעולם.

בסיום המשחק רונאלדו ניגש לחבק את ברונו פרננדש והשניים גם ירדו ביחד מהמגרש, זה לצד זה, שחקן של מנצ’סטר יונייטד ומי ששוחרר ממנצ'סטר יונייטד במהלך ההתכנסות של הנבחרת בקטאר. שניהם יודעים שהם צריכים האחד את השני כדי להצליח. ללא המסירה של הקשר הכדור לא היה נכנס, ללא הנוכחות של החלוץ הכדור לא היה נוחת ברשת.

צריכים זה את זה. כריסטיאנו רונאלדו וברונו פרננדש (רויטרס)צריכים זה את זה. כריסטיאנו רונאלדו וברונו פרננדש (רויטרס)

אולי זה סוף העידן המוצלח של אורוגוואי, אבל בכל מה שקשור לעידן המוצלח של רונאלדו? הוא עדיין רחוק מלהסתיים. גם אם הוא לא משחק באופן קבוע בקבוצה מובילה ויש ספק לגבי הכושר שלו, האיש הזה נראה בשיאו ורוצה לעשות היסטוריה בפורטוגל. “על זה עוד נמשיך לדבר בהמשך”, הבטיח מאמן הנבחרת פרננדו סנטוס ביציאה מאצטדיון לוסייל. “יש עדיין מחלקות מי הבקיע את השער הראשון? אני חושב שזה היה משחק נהדר לכריסטיאנו ולכל הנבחרת ששיחקה מצוין וניצחה. כל היתר, לא חשוב במיוחד”. צודק, מה זה משנה.

תקציר המשחק באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */