קפיצה קטנה לטופ

הולנד - קטאר (17:00, בית 1) מונדיאל הוא קודם כל סיפור קבוצתי, לאומי, אבל גם אם נבחרת מסוימת אינה מבריקה, לא מתקדמת לשלבים גבוהים או מסבה הנאה לאוהדיה, הטורניר יכול להיות הדבר הטוב ביותר שקורה לאחד משחקניה. ברמה האישית. מונדיאל בונה כוכבים, מעביר אותם לקבוצות עילית תמורות עשרות מיליוני אירו וברור מי השחקן שיעשה את הקפיצה בעקבות המונדיאל הנוכחי – קודי גאקפו ההולנדי.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
שחקן ההתקפה בן ה-23 של איינדהובן הבקיע בשני המשחקים של הולנד עד כה, וינסה לעשות אותו דבר במשחק היום מול קטאר, שבו ינסו הכתומים להבטיח את המקום הראשון בבית. בינתיים, גאקפו הוא גם השחקן שעל עתידו המקצועי יש הכי הרבה שמועות בטורניר. מנצ'סטר יונייטד, שכבר הגישה הצעה לאיינדהובן לפני המונדיאל, מוכנה להעלות את הסכום. מילאן מנסה לדחוף לאיטליה, באיירן מינכן לגרמניה. יש עוד כמובן.
6 צפייה בגלריה
קודי גאקפו
קודי גאקפו
הכי מבוקש. קודי גאקפו
(צילום: AFP)
גאקפו ודאי יעזוב את איינדהובן בשנה הקרובה, כנראה אפילו בעוד חודש-חודשיים, וזה לא יהיה פשוט כיוון שהוא אוהד הקבוצה מילדות. לא סתם אוהד, אלא הילד שהיה ידוע שמריע לשחקנים ליד היציאה מהמנהרה ומצלמים אותו בטלוויזיה. חדר של מצעי איינדהובן, פוסטרים, כל העסק. הוא גם החל לשחק בקבוצה מגיל ילדים, היה מבקיע לפעמים מספר דו-ספרתי של שערים במשחק, תלת-ספרתי בעונה, אבל אז משהו השתנה, המספרים ירדו.
בתור נער מתבגר, ועוד לפני שעלה לגובהו העצום היום, 193 ס"מ, היו לגאקפו כפות רגליים ענקיות. בזמן שגובהו היה 160 ס"מ, הוא כבר היה זקוק לנעליים במידה 46. "לא היו פרופורציות", הסביר בעצמו, והטכניקה נפגעה. מי שהחזיר אותו להיות סקורר הוא רוד ואן ניסטלרוי האגדי, שהיה מאמן החלוצים של הקבוצה. גאקפו שוב כבש, והרבה.
6 צפייה בגלריה
קודי גאקפו
קודי גאקפו
יעזוב כנראה את איינדהובן
(צילום: EPA)
העמדה הבולטת שלו היא בכלל באגף שמאל, משם הוא אוהב לחתוך למרכז ולבעוט בימין. יכולת הכדרור שלו, התכונה הבולטת יחד עם מהירות, שילוב שהביא לו את הכינוי "הקוסם", שמורה יותר לשחקנים קטנים, נמוכים, אז גאקפו החל לצפות בתיירי הנרי, עוד שחקן לא קטן שהגיע מאגף שמאל, החל לחקות את התנועות שלו. בעונה שעברה כבש גאקפו 21 שערים בכל המסגרות ונבחר לשחקן השנה בהולנד.
לואי ואן חאל מעמיד את הנבחרת שלו במערך 2-5-3, כך שאין שחקני אגף בהתקפה, אז גאקפו זוכה לתפקיד חדש. במשחק הראשון מול סנגל הוא פתח מאחורי שני החלוצים, ובהמשך, כשעבר להיות חלוץ בעצמו, גם כבש. את המשחק השני, נגד אקוודור, כבר החל כחלוץ במרכז, ושוב כבש. סביר להניח שימשיך גם היום בעמדה זו.
6 צפייה בגלריה
לואי ואן חאל
לואי ואן חאל
לואי ואן חאל. שינה לכוכב שלו את התפקוד
(צילום: AFP)
גאקפו נולד לאמא הולנדית ששיחקה ראגבי ולאבא שחקן כדורגל טוגולזי. ההורים הכירו בזמן שהאם הייתה בטיול בטוגו ולכן, כיוון ששם המשפחה לא מגיע מהצד ההולנדי, השם הוא גאקפו ולא חאקפו. התאחדות הכדורגל בטוגו שלחה לו מספר מיילים בבקשה שישקול להצטרף אליהם, אבל גאקפו החליט לא להשיב. הוא ידע שמקומו בהולנד, וכשחקן מוביל.
זה בדיוק מה שקורה במונדיאל. גאקפו גם מוביל חברתית, ולא בדיוק בדרכים קלאסיות לכדורגלנים. כן, הוא אוהב להשוויץ בכסף ולהציג את חייו ברשתות החברתיות, אבל בנבחרת הוא מארגן שיעורים בנושאים דתיים, בעיקר עם יוריאן טינבר וממפיס דפאי. גאקפו, נוצרי מאמין, מעיד על עצמו שקורא בתנ"ך בכל יום, מתפלל בכל יום, חוקר בנושא. הוא והמגן דנזל דאמפריז מחליפים ביניהם ספרי אמונה ופילוסופיה. גם מבחינת כדורגל יש אמונה, לפחות לשחקנים ההולנדים עצמם, אמונה שהם יכולים להגיע רחוק במונדיאל בקטאר. כדי שזה יקרה, גאקפו יצטרך להמשיך להבקיע.

שאר המשחקים

אקוודור – סנגל (בית 1, 17:00) אקוודור ידועה בהגנה החזקה שלה ולכן חובה לשים לב למי שמנהיג אותה – הבלם הצעיר פיירו הינקאפי. רק בן 20, שנה שנייה בלברקוזן הגרמנית, שיכול להפוך לאחד הבלמים הצעירים היקרים בעולם. שימו לב לשם, מדובר באחד השחקנים הכי טובים במונדיאל עד כה.
וויילס – אנגליה (בית 2, 21:00) יש שאלה אחת שמטרידה רבים מאוהדי הכדורגל באנגליה וגם את כלי התקשורת במדינה – לאיפה נעלם פיל פודן? רבים ציפו שפודן יהיה אחד השחקנים הבולטים של אנגליה בטורניר, אבל בניצחון על איראן קיבל פחות מ-20 דקות ומול ארה"ב כלל לא שיחק. נכון, לאנגליה יש המון שחקני כנף מוכשרים, אבל נדמה שדווקא הטוב שבהם העונה לא משחק.
6 צפייה בגלריה
פיל פודן
פיל פודן
פיל פודן. בנבחרת הוא על הספסל
(צילום: גטי אימג'ס)
ארה"ב – איראן (בית 2, 21:00) האמריקאים מחפשים נקמה במפגש הטעון, אחרי שהפסידו לאיראן במונדיאל 1998, במשחק שבו לקחו אנשי השלטון האיראני את הדרכונים של השחקנים בזמן ההפסקה. הפעם, ההתאחדות האמריקאית החליפה את דגל איראן ברשתות החברתיות שלה, הסירה ממנו את סמל הרפובליקה האיסלמית. בקיצור, מלחמה בכל החזיתות וחובת צפייה.
6 צפייה בגלריה
מונדיאל קטאר 2022 ההתאחדות לכדורגל של ארה"ב מחקה את סמל הרפובליקה האיסלאמית מ דגל איראן
מונדיאל קטאר 2022 ההתאחדות לכדורגל של ארה"ב מחקה את סמל הרפובליקה האיסלאמית מ דגל איראן
המחיקה של הסמל האיראני

שווה לעקוב

יונוס מוסא (ארה"ב) הקשר האמריקאי, יליד העיר ניו יורק, הוא אחד השחקנים הבולטים בנבחרת, למרות שהוא בן 19 בלבד. נולד בארה"ב להורים מגאנה, גדל באיטליה ואז באנגליה, והיה יכול לייצג את כל הנבחרות. הוא בכלל משחק בספרד, בוולנסיה, וכקשר מרחבה לרחבה הפוטנציאל גדול.
6 צפייה בגלריה
יונוס מוסא
יונוס מוסא
יונוס מוסא
(צילום: רויטרס)

פינת הניחושים

הולנד – קטאר 0:3. הולנד מתקשה להבקיע, קטאר מתקשה שלא לספוג. אקוודור – סנגל 0:0. שתי נבחרות הגנה חזקות. אחת מהן צריכה פשוט לא לספוג כדי לעלות. וויילס – אנגליה 2:0. גארת' בייל לא יפרוש מהנבחרת עם נקודות. ארה"ב – איראן 1:1. במלחמות כולם מפסידים, אבל לאיראנים מספיק תיקו כדי לנצח.

מה להגיד לחבר'ה כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

"מגווייר דווקא היה המצטיין במשחק הקודם, אולי סאות'גייט יודע מה הוא עושה" "קטאר הולכת להיות המארחת היחידה בהיסטוריה עם אפס נקודות. העיקר רצו לארח"