בכל טורניר כדורגל גדול יש נטייה לבדוק רעיונות חדשים, והפעם אנחנו לא מדברים על מערכי משחק או טקטיקה מפתיעה שתסחוף את העולם. אנחנו מדברים על שיפוט. כן, האנשים האלה עם המשרוקית שכל האצטדיון אוהב לשנוא אותם.
במונדיאל בקטאר גילינו שתוספת זמן יכולה להיות באורך של 10 ו-13 דקות, מה שמסדר לשחקנים הארכה גם אם המשחק הוכרע ונועדה להתמודד עם בזבוזי זמן ועם הרגעים המתים שבהם הכדור לא נע על הדשא (מתברר שגם הרגע שבו חוגגים את כיבוש השער עוצר את השעון).
בנוסף נכנסה למערכת ה-VAR טכנולוגיית בדיקת נבדל חצי אוטומטית. חסל סדר קווים שנמתחים מקצה הנעל או האף: קבלו גרפיקה חדישה של דמויות כדורגלנים שהחלק הבולט מעבר לקו ההגנה מוצלל ומראה בדיוק למה השער המרהיב נפסל. נו, טוב. הדיון עד כמה הניג'וס הזה פוגע ברוח המשחק כנראה לא ייגמר לעולם.
1 צפייה בגלריה
ג'אני סיקאזווה שופט כדורגל זמבי
ג'אני סיקאזווה שופט כדורגל זמבי
לא לומדים מטעויות. השופט הזמבי ג'אני סיקאזווה, שקיפח את קנדה
(צילום: רויטרס)
מה שפחות חדשני הן טעויות שיפוט מביכות. מערכת ה-VAR אמורה הייתה להכחיד מהעולם צוללנים מקצועיים שסוחטים פנדלים שלא היו ולא נבראו עם נפילה תיאטרלית ברחבה, אבל בקטאר למדנו שהעיקרון הזה לא תופס אם מדובר בכריסטיאנו רונאלדו או סלאח אל שהרי מסעודיה.
בפרק החדש של מונדיאל במדבר אירחנו את השופט הבינלאומי לשעבר לירן ליאני ואת ראש דסק כדורגל עולמי ב"ידיעות אחרונות" יאיר קטן וניסינו להבין את מהות החידושים, מה הסיכוי שהם ייכנסו לליגות המקומיות, מה זו עבירת בושידו ואיך למרות אינספור זוויות הצילום עדיין יש טעויות שיפוט שצריכות היו להימנע על-ידי שופטי המסך. כמו כן סימנו ליאני וקטן את השופטים המובילים היום בעולם והצביעו על מי לדעתם צריך לשפוט את משחק הגמר בטורניר הכדורגל הגדול בעולם.
איציק שאשו, אוהד שכבר שיגר בחייו כמה קללות עסיסיות לכיוונם של שופטים, לא ויתר על ההזדמנות להגיד מה בדיוק הוא חושב על אנשי המשרוקית שתפסו טרמפ והגיעו למונדיאל.
האזינו לפרקים הקודמים של הפודקאסט מונדיאל במדבר:
הפודקאסט מונדיאל במדבר עוסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים של הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, מביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, ומלווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות שבהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.