ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ביקורת בממלכה

בריטניה: חשש להתפשטות דיפתריה בקרב מהגרים

במרכז קליטה בעיר קנט באנגליה התעורר חשש להתפשטות דיפתריה בקרב השוהים במקום, שהועברו בהמשך למקומות אחרים ברחבי הממלכה, מבלי שתתבצע בדיקה מדוקדקת כדי לוודא שהם לא נושאים בגופם את המחלה הקטלנית

בריטניה: חשש להתפשטות דיפתריה בקרב מהגרים
מדחום: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ה'סאנדיי טיימס' הבריטי ציטט אתמול (ראשון) גורמי רפואה בממלכה המאוחדת, המותחים ביקורת על התנהלות הממשלה בכל הקשור למהגרים המגיעים ממדינות מוסלמיות ונחשלות, והחשש להתפרצות של מחלת הדיפתריה ביניהם. זאת, לאחר שבמרכז קליטה בעיר קנט התעורר חשש להתפשטות דיפתריה בקרב השוהים במקום, שהועברו בהמשך למקומות אחרים ברחבי הממלכה, מבלי שתתבצע בדיקה מדוקדקת מספיק כדי לוודא שהם לא נושאים בגופם את המחלה הקטלנית.

הדיווח מגיע אחרי שאדם ששהה במרכז הקליטה מנסטון בקנט, מת לאחר שנדבק ככל הנראה בדיפתריה. דובר ממשלתי אמר שהבדיקות הראשוניות של בית החולים המקומי, ששללו את הימצאות הדיפתריה בגופו של המהגר, היו כוזבות, וככל הנראה התוצאה שלהן לא מדויקת.

עם זאת, בדיקות הנתיחה שלאחר המוות נמשכות, כלומר עדיין לא ניתן לאשר את סיבת המוות הרשמית, כך שעדיין לא ברור באופן מוחלט שהאיש אכן לקה בדיפתריה. גורמים רשמיים הביעו כעת דאגה מכך שמשרד הפנים הבריטי נוהג בפזיזות בכך שהוא מאפשר לשלוח את המהגרים ברחבי הארץ מבלי לעבור סינון כראוי.

פרופסור ג'ים מקמנוס, ראש איגוד המנהלים לבריאות הציבור, אמר: "למדנו עם פליטים אפגנים שמשרד הפנים ומנהלי בריאות הציבור יכולים לעבוד יחד בצורה מאוד בונה כדי לטפל בבעיות הבריאות של הפליטים. לצערי, זה לא היה המקרה הפעם, וכתוצאה מכך ראינו מחלות הניתנות למניעה שהתפשטו ברחבי הממלכה, הן פוגעות בפליטים ועולות לנו הרבה יותר ממה שמניעתן הייתה עולה".

על פי הדיווחים, בתקופה האחרונה ישנה עליה של תחלואה בדיפתריה בקרב מבקשי המקלט ברחבי אירופה. זאת, משום שמהגרים אלו מגיעים ממדינות שבהן החיסונים נגד הדיפתריה אינם מצויים, ולכן הם פגיעים מאוד בפני המחלה.

הדיפתריה שיש המזהים אותה עם מחלת ה'אסכרה', נגרמת על ידי חיידק שתוקף בדרך כלל את דרכי הנשימה העליונות, וגורם לאזור כולו להתנפח, עד כדי חנק רח"ל. בעבר היא הייתה גורם מוות משמעותי ברחבי העולם, ומאז הומצאו החיסונים כנגדה, המחלה כמעט נכחדה לחלוטין בעולם המערבי והמתפתח.

אנגליה מחלה וירוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד