חלב להם על הזמן: נמשך המאבק בין תנובה לשופרסל

מי תמצמץ ראשונה? לאחר שהרשת לא אישרה את העלאת המחירים של המחלבה - צפוי מחסור במוצרים מסוימים בסניפים • "שופרסל תיכנע בסוף כי תנובה חזקה מדי"

צפוי מחסור במוצרי חלב של תנובה ברשתות, צילום: היאלי יעקבי-הנדלסמן

הקרב על המדף: לאחר ששופרסל, רשת המזון הגדולה בישראל, לא אישרה את העלאת המחירים של תנובה מהשבוע שעבר, צפוי מחסור במוצרים מסוימים של המחלבה בסניפים. בינתיים ניכר מחסור קל בסניפים מסוימים של שופרסל, אך ברוב הסניפים יש מלאי. במוצרים בודדים ישנו מחסור בעיקר במוצרי "אלטרנטיב", חוץ מסויה באריזה בצבע תכלת, שתנובה לא העלתה את המחיר שלה, וכן קיים מחסור ביוגורטים של יופלה. בגבינה צהובה עמק של תנובה במקרר ולא במעדנייה ניכר מחסור קל בסניפים בודדים. יש לציין כי גבינה צהובה במעדנייה היא מוצר מפוקח, ולכן מוצרים אלה ישווקו כרגיל.

5,900 מוצרים במותג הפרטי. סניף שופרסל,

הואיל ושופרסל לא אישרה את המחירון של טרה, קיים מחסור במעדני מולר. בהמשך צפוי להתרחב המחסור במוצרי תנובה החסרים כעת ברשת שופרסל, וכן במוצרים נוספים עם תוקף ארוך יותר, דוגמת גבינות מלוחות. עם זאת, מוצרים בסיסיים של תנובה מסופקים לרשת שופרסל, ובהם חלב וקוטג', ולכן לא צפוי בהם מחסור. 

נערכה מבעוד מועד

העובדה שאין מחסור גדול נובעת מכמה סיבות. אחת הסיבות היא ששופרסל נערכה מבעוד מועד והצטיידה באספקה גדולה של מוצרי תנובה. סיבה נוספת היא שתנובה חייבת לספק מוצרים שבפיקוח. מדובר במוצרים בסיסיים, ולכן הם מוצעים על המדף.

גם מחירי הגבינה הצהובה צפויים לעלות (להמחשה), צילום: גדעון מרקוביץ

עם מוצרים אלה נמנים: חלב בשקית, חלב בקרטון, גבינה צהובה עמק במעדנייה, גבינה צהובה גלבוע במעדנייה, שמנת מתוקה וגבינה לבנה 5% שומן.

כמו כן, ישנם כמה מוצרים שתנובה לא העלתה את המחיר שלהם ולכן הם מסופקים כרגיל, ובהם קוטג', שנחשב לאחד המוצרים הנמכרים ביותר, חלב דל לקטוז 2% שומן, משקה סויה "אלטרנטיב" תכלת, יוגורט תנובה טבעי ביו וכד יוגורט תנובה. נוסף על כך, לאור המצב שאליו נקלעה מחלבות רמת הגולן, המייצרת את מוצרי החלב הפרטי של שופרסל, מיום שני האחרון הפחיתה תנובה את הייצור של שוקו בבקבוק ליטר ונערכה לייצור מוגבר של חלב מפוקח בבקבוק. זאת כדי שלא יהיה מחסור בגלל מחלבות רמת הגולן.

בינתיים לא מתנהל משא ומתן בין שופרסל לתנובה. 

"אין באמת אלטרנטיבה"

כיצד צפוי להיפתר המשבר בין הרשת הגדולה ביותר לבין יצרנית המזון הגדולה ביותר? גורם בענף אמר ל"ישראל היום" כי "בשורה התחתונה, אין דבר כזה סופר בלי תנובה, זה לא קיים. תנובה היא ספק גדול מדי, וזה ניכר במספר מוצרי החלב שלה שעל המדפים. לדעתי, וזו דעתי האישית, שופרסל תיכנע בסופו של דבר, כי תנובה חזקה מדי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר