מחלל חשוך וקטן לדירה מוארת: המהפך המדהים בבית צפוף בבניין

אם חד הורית עברה עם בנה הפעוט לדירה בבניין בכפר סבא • בעזרת שבירת קירות, החללים הוגדלו ועוצבו בצורה מזמינה • צבעי פסטל, שילובי עץ וברזל וצורות גיאומטריות, יצרו עיצוב סקנדינבי חמים • צפו

המטבח לפני השיפוץ, צילום: ללא

אם חד הורית, החליטה לעבור לדירה גדולה יותר כדי לאפשר לבנה הפעוט מרחב פעילות גדול יותר. בתחילה היא תכננה לנהל את השיפוץ בעצמה ולהתמקד בטיפולים קוסמטיים בלבד, בלי לשבור קירות. בעקבות פגישת יעוץ שערכה עם הסטודיו שהיה אמון על השיפוץ, היא חישבה מסלול מחדש, והבינה ששבירה של מספר קירות תחולל שינוי גדול. נפתח הערת סוגריים, ונגיד כי שבירת קירות לא בהכרח כרוכה בהוצאה גדולה, ולפעמים זאת תהיה תוספת לא יקרה ביחס לשיפוץ, שתעשה שינוי מהותי בחלל.

 

חלל המגורים לפני השיפוץ, צילום: ללא
חלל המגורים אחרי השיפוץ, צילום: ורבלית

 

עיצוב פנים: סטודיו דולו (צוות תכנון: מיכל מדר דה-יונג, עדי פרשטמן ועדי קליין)

הנכס: דירה בבניין דירות

מיקום: כפר סבא

תקציב: כ- 500 אלף שקל

שטח:  100 מ"ר + 20 מ"ר מרפסת

צילום אחרי: ורבלית 

כך תוכנן המייקאובר

פלטת גוונים וחומרים

בעלת הבית הדגישה למתכננים שהיא רוצה עיצוב חם ומודרני. כשהם נחשפו לחפצים וליצירות האומנות שהיא התכוונה להעביר מדירתה הקודמת הם הבינו שהסגנון הסקנדינבי, שמשלב את אותה חמימות מודרניות, יהיה הנכון עבורה. במהלך השיפוץ נעשה שימוש בחומרי גלם ובצבעים פסטליים שמאפיינים את הסגנון, כמו גם שימוש במוטיבים גיאומטריים, שבאו לידי ביטוי בטקסטיל, בטפטים וביצירות האומנות.

צבעוניות פסטלית שמזוהה עם הסגנון הסקנדינבי, צילום: ורבלית

 

החלל הציבורי

הדירה במצבה הנוכחי כללה חדרים רבים, שלא התאימו לצרכי האם ובנה. אחד החדרים בוטל וצורף לחלל הציבורי, וכך נוספו לו 12 מ"ר שמשמשים כאזור משחקים פתוח עבור הבן. אם וכאשר יידרש חדר נוסף, תמיד ניתן יהיה לסגור את הפינה הפתוחה בשני קירות גבס, בעלות נמוכה ובפחות מחצי יום עבודה.

המטבח פתוח לכיוון הכניסה, ומהעבר השני הסלון ופינת המשחקים, כשביניהם ספריה שמהווה אלמנט חציצה. המתכננים יצרו חלל ציבורי גדול, פתוח ואוורירי, שמאפשר שמירה על קשר עין מכל פינה ובכל רגע נתון. בהמשך ישנו מסדרון שמוביל לאגף הפרטי ובו חדר רחצה כללי, חדר השינה של האם וחדר השינה של הבן.

אלמנט חציצה בין הסלון ופינת המשחקים, צילום: ורבלית

הסלון

הסלון נקי וחף מחפצים מיותרים. במרכזו ספת עור נוחה ומפנקת בגוון קאמל, ושולחן עגול על גבי שטיח צמר בצבעוניות פסטלית. בעיצוב נבחרו פריטים שיאפשרו לבן לשחק בחופשיות מבלי להיתקע בחפצים.

הסלון אחרי השיפוץ, צילום: ורבלית

 

המטבח

המטבח פתוח לחלל הציבורי ומורכב משתי צלעות מקבילות. קיר הארונות הגבוה משלב נישה פתוחה בגימור עץ אלון, ששוברת את המראה האטום ומוסיפה עניין בחלל. העץ מתחבר לפלטת החומרים, ותורם להרמוניה שקטה, נקיה וחמימה. פתרונות אחסון נוספים תוכננו בשלוש פאות של האי, וסביבו מוקמו כיסאות בר בסגנון סקנדינבי. משטח העבודה של האי נבחר מפלטת קוריאן - חומר שחוזר במקומות נוספים בבית, בחדר הרחצה הכללי ובחדרה של האם.

המטבח אחרי השיפוץ, כיסאות בסגנון סקנדינבי באי, צילום: ורבלית
נישה פתוחה בגימור עץ אלון שמוסיפה עניין בחלל, צילום: ורבלית

 

פינת האוכל

פינת האוכל ממוקמת משמאל לדלת הכניסה, ומעליה פס צבירה שממשיך לכל אורכו של החלל הציבורי, ומקשר בין החללים. הפינה מורכבת משולחן עץ חדש, וכיסאות שעברו עם בעלת הבית מדירתה הקודמת והשתלבו בעיצוב החדש.

פינת האוכל לפני השיפוץ, צילום: ללא
פינת האוכל אחרי השיפוץ, צילום: ורבלית

 

חדר המאסטר

החדר לא גדול במיוחד, ולכן לבחירת החומרים יש משמעות רבה. חדר הרחצה שבו קטן במיוחד - כ- 2 מ"ר. כדי להפוך אותו לנוח ויעיל, הוחלט להוציא את הכיור ולשלבו כחלק מיחידת קוריאן בחדר השינה, לצד פינת האיפור. בחדר הרחצה תוכננו מקלחון רחב ולצידו אסלה.

בחלל קטן, צריך לבחור בטכניקות שמייצרות אשליה של חלל גדול יותר. במקרה הזה, נבחר ארון גדול בגוון הקיר, עם ידיות אינטגרליות, ומייצר אשליית גודל ומרחב. המראה מעל הכיור היא אינטגרלית, ומאחוריה מאוחסנים מוצרי קוסמטיקה ותמרוקים. במרכז החדר הוצבה מיטה מינימליסטית מעץ אלון. בחדר שולבו סולמות עץ וברזל, שמדגישים את הקו הסקנדינבי .

חדר המאסטר אחרי השיפוץ, צילום: ורבלית
ארון בצבע הקיר עם ידיות אינטגרליות, צילום: ורבלית
כיור לצד שידת האיפור. סולמות העץ והברזל שנבחרו להשתלב בחלל מדגישים את הקו הסקנדינבי, צילום: ורבלית

 

חדר רחצה כללי

לחדר הרחצה נבחרו כלים סניטריים לבנים, בשילוב נגיעות של תכלת, שיצרו מראה בהיר ונקי. לחלל נבחרו אריחים גיאומטריים עם מעוינים שיוצרים קוביות בטכניקת דגרדה, כשהגוון משתנה בהדרגה מכהה לבהיר, ונותן אפקט תלת ממדי לקיר. פינת הכביסה ממוקמת בעומק החלל, וקיר מרפסת השירות בוטל - מה שאפשר להצמיד את החלל כחלק מחדר הרחצה. עבודת נגרות יצרה חיבור בין החללים לקבלת מראה הרמוני ואחיד. גם כאן נשמרה פלטת גווני הפסטל, בעיקר באמצעות קופסאות ששובצו כחלק מעבודת הנגרות.

קיר מרפסת השירות בוטל, כלים סניטריים בצבעי לבן ותכלת, צילום: ורבלית
פלטת עץ מעל למכונת הכביסה והמייבש יוצרת משטח שירות לקיפול כביסה ולהנחת חפצים, צילום: ורבלית

חדר הילד

עיקר הפעילות של הילד ואימו היא בחלל המשחקים שתוכנן כהמשך לסלון. חדר השינה פונקציונאלי, ומעוצב כולו בגוונים רכים. יחידת מידוף מאפשרת למקם בה בובות ומשחקים, שמעבירים מסרים הומוריסטיים ומחבקים.

שימוש בשטיח רך תורם אף הוא לאווירה ומזמין לשהות בחלל.

 

שימוש בשטיח רך תורם לאווירה ומזמין לשהות בחלל, צילום: ורבלית
יחידת מידוף שאפשר להניח עליה חפצים ובובות, צילום: ורבלית

 

דבר המעצבת

עדי קליין מספרת על הפרויקט: "הלקוחה רצתה לנהל לבד את השיפוץ, ולמרות זאת בחרה להתייעץ איתנו, מה ששינה לחלוטין את התכנון המקורי. הוכחנו לה שאפשר לשפץ במסגרת תקציב קבועה גם כששוברים קירות. התכנון הפך לאפקטיבי ולמשמעותי בגלל שבירת הקירות, העיצוב והתכנון הנכון", היא אומרת. "עבורי זאת הוכחה. הרבה פעמים אנשים מגיעים לשיפוץ עם חשיבה לא נכונה, חוששים, ורק אחרי שהם משחררים וזורמים עם אנשי המקצוע, מתקבלות תוצאות מפתיעות ומדויקות", היא מוסיפה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר