לחץ כבד בגרמניה לקראת המשחק המכריע מול ספרד הערב (ראשון, 21:00) בבית 5 במונדיאל. כזכור, גרמניה שמטה יתרון והפסידה 2:1 ליפן במשחק הפתיחה ולכן זקוקה לניצחון מול ספרד, שהביסה 0:7 את קוסטה ריקה במחזור הפתיחה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אם גרמניה תודח כבר הערב, ההתאחדות צפויה לבצע זעזוע במערכת המקצועית וכולם יהיו בסכנה, גם המאמן האנזי פליק וגם המנהל המקצועי הוותיק וחלוץ העבר אוליבר בירהוף. לשניהם יש חוזה עד 2024 ולפחות מבחינת פליק, אין לו שום כוונה להתפטר כיוון שהחלום הגדול שלו הוא לאמן את גרמניה ביורו הביתי ב-2024.
1 צפייה בגלריה
לירוי סאנה שחקן נבחרת גרמניה עם האנזי פליק
לירוי סאנה שחקן נבחרת גרמניה עם האנזי פליק
לא צפוי לפתוח. סאנה עם פליק
(צילום: AFP)
בגרמניה עוסקים רבות במה יהיו השינויים בהרכב מול ספרד. כוכב באיירן מינכן לירוי סאנה, שלא שיחק במשחק הראשון בשל פציעה, ערך אימון מלא עם חבריו עם תחבושת על הברך ועדיין לא ברור אם יוכל לשחק. ההחלטה בעניינו צפויה להתקבל מעט לפני המשחק עצמו.
רבים בגרמניה קוראים להסיט את יוזואה קימיש לתפקיד המגן הימני ולשחק במרכז השדה עם אילקאי גונדואן ולאון גורצקה ובכך לפתור את בעיית המגן הימני, שם תופקד ניקלאס זולה במשחק הפתיחה למרות שהוא בלם. גם בעמדת המגן השמאלי עשויה להיות הפתעה כשמי שאולי יקבל את הקרדיט הוא מגן ר.ב. לייפציג לוקאס קלוסטרמן. "אחשוב שוב אחרי האימון המסכם ומחר אהיה חכם יותר", אמר פליק במסיבת העיתונאים אליה הגיע לבד וללא אף שחקן בשל המרחק הרב ממחנה האימונים אל המקום בו נערכות מסיבות העיתונאים.
לפי הדיווחים האחרונים, סאנה לא אמור לפתוח בהרכב. גרמניה אמורה לפתוח במערך 4-5-1 כשמנואל נוייר כמובן בשער. המגן הימני יהיה תילו קרר מווסטהאם, ניקלאס זולה ואנטוניו רודיגר במרכז ההגנה ודויד ראום צפוי לשמור את מקומו כמגן שמאלי. במרכז הקישור צפויים לשחק יוזואה קימיש ולאון גורצקה כשלפניהם יהיה אילקאי גונדואן. סרג' גנאברי וג'מאל מוסיאלה יהיו באגפים ותומאס מולר בחוד. המשמעות היא שקאי האברץ, שהיה חלש במשחק הראשון, יירד אל הספסל. גם ניקו שלוטרבק, שאכזב והיה אשם בשער השני, יאבד את מקומו ב-11.

הרכבים משוערים

ספרד: אונאי סימון, דני קרבחאל, רודרי, איימריק לאפורט, ג'ורדי אלבה, פדרי, סרג'יו בוסקטס, גאבי, פראן טורס, דני אולמו, אלברו מוראטה.
גרמניה: מנואל נוייר, תילו קרר, ניקלאס זולה, אנטוניו רודיגר, דויד ראום, יוזואה קימיש, לאון גורצקה, אילקאי גונדואן, סרג' גנאברי, ג'מאל מוסיאלה, תומאס מולר.