הירושה של שקד לנתניהו: השלמת תוכנית לבניית 9,000 יחידות דיור בירושלים

שרת הפנים קידמה את התוכנית במתחם עטרות במהלך כהונתה • בסביבתה אמרו ל"ישראל היום": "כעת מוטל על הממשלה הבאה להשלים אותה"

ירושה מאתגרת. שקד ונתניהו, צילום: אורן בן חקון

שרת הפנים איילת שקד פנתה לקראת סיום תפקידה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז ירושלים, בבקשה לזרז את הליכי האישור של תוכנית הענק "עטרות". מדובר על מתחם עתידי של כ-9,000 יחידות דיור שלפי התכנון ייבנו במקום שבו עמד פעם שדה התעופה של ירושלים, עטרות.

קידום התוכנית מעורר רגישות מדינית בעקבות המיקום שלה בצפון העיר, באזור שישראל שחררה במלחמת ששת הימים. שקד, שקידמה את התוכנית במהלך כהונתה, רצתה להשלים אותה בשבוע האחרון של תפקידה בטרם תעזוב את החיים הפוליטיים.

שדה התעופה הנטוש בעטרות, צילום: אורן בן חקון

ואולם, מהוועדה המחוזית נמסר לה כי תסקיר איכות הסביבה עדיין לא הושלם. על כן לא ניתן מבחינה חוקית לאשר את התוכנית כעת והיא תאושר רק בעוד כמה חודשים. בסביבת שקד אמרו ל"ישראל היום" כי במצב שנוצר היא לא מחויבת פוליטית לא לנתניהו ולא ללפיד, ולכן אינה חוששת מלחצים של מי מהם לעצור את התוכנית בשל דרישה אמריקנית.

לדברי הגורמים, "אף שלא ניתן להשלים כרגע את תכנון עטרות, הרי ששקד קידמה במשמרת שלה את התוכנית עד לקצה גבול היכולת. כעת מוטל על הממשלה הבאה להשלים אותה. מדובר באחיזה של ישראל בצפון ירושלים ובתוכנית שתשחרר עשרות אלפי דירות לשוק הנדל"ן הרותח של העיר".

השכונה החדשה בעטרות שמעוררת סערה, צילום: אדריכל יובל קדמון

בנימין שפרן, העומד בראש הפורום החוץ־פרלמנטרי לקידום פרויקט עטרות, הביע הערכה לצעד של השרה שקד. שפרן אמר ל"ישראל היום" כי "לשקד היתה נאמנות אין־סופית לבנייה בעיר בכלל ובעטרות בפרט.

ייאלץ להתעמת עם הממשל האמריקני? נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם

"אני מעריך אותה על קידום הפרויקט ומקווה ששר הפנים הבא, שיהיה ככל הנראה אריה דרעי, ימשיך בתוכנית, שנציגו בעירייה תומך בה, ושהרב הראשי רצה בה למטרת הנצחת אביו במקום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר