אחרי שעות של תקלה: תנועת הרכבות חודשה

שיבושים נגרמו בעקבות תקלת איתות ארצית • לאחר מספר שעות עבודה, הרכבת תוקנה והחלה לשוב לפעילות • היום היא צפויה לפעול כסדרה • וגם: לוקחים קרדיט לא להם? באיראן דיווחו בהרחבה על השיבושים ב"ישות הציונית"

רכבת ישראל (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

אחרי שעות של תקלה, החל מחצות (בין שבת לראשון) התחדשה תנועת הרכבות. כזכור, בשעות הערב הושבתה הרכבת בשל תקלה במערכת האיתות, שנבעה מתקלת מחשב. עם זאת, ברכבת טענו שאין כל אינדיקציה למתקפת סייבר. 

תנועת הרכבות כאמור חודשה הלילה החל מחצות ורכבות הלילה בין ת"א-נתב"ג-ירושלים יצחק נבון.

התנועה התחדשה לאחר שעות. רכבת ישראל (ארכיון), צילום: : מישל דוט קום

בשעות הערב נמסר כי בשל תקלת איתות ארצית, המביאה לנפילת מחשב האיתות המרכזי לסירוגין, ואיננה מאפשרת הפעלת תנועת רכבות בבטחה עד לתיקונה, הוחלט אמש לבטל את פעילות הרכבות במוצאי שבת. היסעים בחינם הופעלו במרבית התחנות.

מהנדסי רכבת ישראל פעלו יחד עם מומחים לאיתות מהעולם לאיתור התקלה ותיקונה בהקדם. ברכבת טענו כי אין אינדיקציה למתקפת סייבר מכיוון שמדובר במערכת סגורה.

לאחר מספר שעות עבודה, צוותי רכבת ישראל התגברו על התקלה במערכת האיתות, והשלימו את הבדיקות המוודאות את תקינותן ויציבותן של המערכות הממוחשבות. בשל כך, תנועת הרכבות תחודש החל מחצות (בין שבת לראשות) ורכבות הלילה בין ת"א-נתב"ג-ירושלים יצחק נבון תופעלנה כרגיל. מחר תופעל תנועת הרכבות כסדרה.

במהלך הלילה יבוצעו בדיקות מקיפות של כלל מרכיבי האיתות. הרכבות יעבדו ריקות כדי לוודא שאין תקלה ושהמערכת תקינה. 

האיראנים מדווחים על התקלה

למרות שלא הוכח כי ארעה מתקפת סייבר, האיראנים מדווחים על המקרה באתרים השונים, כולל אתרים רשמיים. עם זאת, אין כל נטילת אחריות עד כה.

דיווחים בסוכנות הידיעות האיראנית, צילום: ללא

כזכור, השבוע פורסם כי האקרים איראנים פרצו למערכת ביטחונית ופרסמו תיעוד של הפיגוע המשולב בירושלים.

סוכנות הידיעות "תסנים", המקושרת למשמרות המהפכה, דיווחה בהרחבה על התקלה בשרת. בדיווח, שציטט כמה כלי תקשורת של "הישות הציונית", נמסר כי תנועת הרכבות הושהתה עד לשעה 21:00. "מהנדסי רכבת ישראל מתייעצים עם כל עמיתיהם ברחבי העולם כדי שיוכלו לגלות את הבעיה ולפתור אותה בהקדם האפשרי", נכתב ב"תסנים". לפי הידיעה, מדובר ב"ליקוי חריג לחלוטין" וכי "השרת המרכזי המכוון את הרכבות מושבת לחלוטין".

הדיווח ב- ISNA, צילום: ללא

נוסף על כך, סוכנות הידיעות ISNA כתבה כי קבוצת האקרים בשם בלאק מג'יק פרצה לאתרים ישראלים רבים ופרסמה מידע על אלפי ישראלים. באתר הסתמכו על כלי תקשורת ישראליים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר