צפו בתקציר: באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
שמחה גדולה בנבחרת סנגל לאחר הניצחון 1:3 היום (שישי) על המארחת קטאר במסגרת המחזור השני בשלב הבתים במונדיאל. המנצחת היא הנבחרת הראשונה מאפריקה שמשיגה ניצחון בטורניר ובכך שמרה על סיכוי לתפוס את אחד מבין שני המקומות הראשונים ולעלות לשמינית הגמר. מנגד, התיקו 1:1 בין הולנד לאקוודור סיים את דרכה של קטאר במונדיאל.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אוהדיה הססגוניים של סנגל התפרסמו באווירה הנהדרת שהם משרים עוד במונדיאלים הקודמים, וגם היום סיפקו צבע ואווירה נהדרת ביציעי אצטדיון אל-תומאמה בדוחא. בולאי דיה כבש ארבע דקות לסיום המחצית הראשונה והוריד את החבורה של אלין סיסה ביתרון להפסקה. פמארה דיידיו הכפיל ארבע דקות לאחר פתיחת המחצית השנייה, ובמבה דיאנג סגר עניין עם השלישי בדקה ה-84 - שש דקות לאחר שמוחמד מונטארי צימק עבור קטאר.
2 צפייה בגלריה
אוהדי סנגל
אוהדי סנגל
אוהדי סנגל
(צילום: gettyimages)
"הצלחנו לנצח, וזה היה חשוב מאוד אחרי פתיחה רעה של הטורניר", אמר בלם סנגל יוסוף סבאלי בסיום המשחק. "יש לנו הזדמנות נוספת, משחק נוסף שהוא כמו גמר. נצטרך לתת את כל מה שיש לנו". במחזור הנעילה של שלב הבתים תתמודד סנגל מול נבחרת אקוודור.

קטאר ממשיכה לשבור שיאים שליליים

מנגד, אכזבה גדולה בקטאר שנותרה ללא נקודות בבית 1, וסיכוייה לעלות לשמינית הגמר הפכו כמעט אפסיים לאור ההפסד. המאמן פליקס סאנצ'ס החליט לעשות שינוי בעמדת השוער ופתח בין הקורות עם משעל בארשם במקום סעב א-שיב, לו היה משחק לא טוב מול אקוודור.
לאחר שההפסד במשחק הפתיחה הפך את קטאר למארחת הראשונה שמפסידה במשחק הראשון בגביע העולם, ההפסד היום הביא אותה להיות המארחת הראשונה אי פעם בגביע העולם שמפסידה יותר ממשחק אחד בשלב הבתים.
השחקנים של פליקס סאנצ'ס שוב נראו נחותים אל מול יריבה טובה, אך בטח לא מהטופ העולמי ואפילו רחוק מכך. במהלך המחצית הראשונה, במצב של 0:0, הופל לכאורה אכרם עפיף ברחבה, אך זכה להתעלמות מהשופט ולא קיבל פנדל, למורת רוחם של המקומיים.
2 צפייה בגלריה
אכרם עפיף
אכרם עפיף
חשב שמגיע לו פנדל. עפיף
(צילום: AFP)
עם זאת, גם היסטוריה חיובית נרשמה היום מבחינת הקטארים, כאשר השער המצמק של מוחמד מונאטרי בדקה ה-78 היה שערה הראשון אי פעם במונדיאל.