בני הרצליה תמריא בתחילת השבוע לטנריף אחרי ישיבת הנהלה שתיערך עוד לפני ההמראה ביום ראשון, וייתכן מאוד שעל הקווים יעמוד מישהו אחר במקומו של אורן אהרוני, שרצה לעזוב את המועדון עוד לפני ההפסד היום (שישי) לנס ציונה 91:84. מחזיקת הגביע מהעונה החולפת רושמת הפסד חמישי בכל המסגרות, רביעי בליגה, ומדורגת עדיין מתחת לקו האדום. על הגביע, ממנו עולות שמונה הראשונות, אין מה לדבר - זה הוא מצבה העגום של הקבוצה שרק בעונה שעברה גם הגיעה עד לגמר הליגה.
"הוא ביקש לעזוב לפני המשחק", אמרו במועדון על המצב שנוצר והוסיפו: "אמרנו לו שאנחנו מגבים אותו ולא רוצים שהוא יעזוב. אנחנו מאמינים בו שהוא יוציא את הקבוצה מהמצב ובשעות הקרובות נדע מה יקרה".
2 צפייה בגלריה
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני עם יאיר קראביץ
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני עם יאיר קראביץ
"הוא ביקש לעזוב עוד לפני המשחק".אהרוני
(צילום: אתר פיב"א)
המחשבה בהרצליה טרם העונה הייתה שההמשכיות של מרבית השחקנים, כולל המאמן אהרוני והמנהל המקצועי זופר אבדיה, יצליחו ליצור המשכיות שתוביל לעוד ההצלחות דומות לאלה של אשתקד. רצף פציעות שהביא בין היתר סגל שממשיך להתחלף (בריאינטה וובר הגיע לשבועיים בלבד, למשל), מחלוקות בין אהרוני ליו"ר הקבוצה אלעד אקוניס, שמצידו מתעקש לשבת על הספסל לצד הקבוצה במשחקי הבית וקיבל טכנית במשחק האחרון נגד ב"ש וכמובן החתימה של צ'ינאנו אונואקו, שבחר בסופו של דבר בהפועל ת"א על פני קבוצתו לשעבר.
הרצליה פתחה את העונה עם הפסד לעולה החדשה קרית אתא, אולם אחריו הגיעו צמד ניצחונות על הפועל ירושלים והפועל חולון, ובמועדון היו בטוחים שלמרות פציעתו של קווינטון הוקר הם יסתדרו, כשיאיר קרביץ ועודד ברנדווין בנעלי הרכזים המובילים. בקו הקדמי הגיע ג'וליאן גמבל במקום רוברט קרטר, ואחרי שני משחקים טובים נגד ירושלים וריטאס וילנה, במועדון היו בטוחים שנמצא המחליף לאונואקו, הן על המגרש והן כמנהיג. כשההפסדים החלו להצטבר, לא הסתירו בהרצליה את האכזבה מגמבל, אך בו זמנית טענו שיש רצון לייצב את הסגל - שכאמור ידע יותר מדי זעזועים - ועל כן הוא יישאר עד סוף העונה ולא רק לשלושה חודשים.
2 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונואקו
צ'ינאנו אונואקו
בחר בהפועל ת"א. אונואקו
(צילום: הפועל ת"א)
מי שהיה חסר בהרצליה מפתיחת העונה והופיע רק היום לראשונה היה אבדיה. אם בעונה הקודמת חיכו לו כדי לערוך את מסיבת העיתונאים המסורתית של תחילת העונה, הפעם זו לא התקיימה. גם אבידה, אגב, ידע יחסים רעועים עם אקוניס. אשתקד כזכור זה איים בעזיבה לאור סיבות כאלה ואחרות מאחורי הקלעים והשניים יישרו את ההדורים בסופו של דבר. על אי הופעתו של אבדיה במשחקים העונה נאמר במועדון שהוא נאלץ לשהות בארה"ב יותר מהמתוכנן בגלל סיבות אישיות.
ביום שני, אחרי ההפסד להפועל ב"ש באולם היובל, אהרוני ושחקניו ירדו לחדר ההלבשה ישירות עם הבאזר והסתגרו בתוכו ארוכות. אהרוני לא הסתיר את אכזבתו לאחר מכן והסביר את דעתו להפסד, כמו זה שהיה לפניו להפועל חיפה אחרי הארכה. במקביל, אקוניס נראה מחוץ לאולם, הרחק מהקהל המתפזר, טרוד לאן קבוצתו עלולה להגיע.
עוד לפני ההפסד היום, אהרוני הביע רצון לעזוב את המועדון, אבל אבדיה ואנשים נוספים בקבוצה מנסים להשאירו. לשניים קשר חזק מהעבר עוד מהימים בהם אהרוני אימן במחלקת הנוער של מכבי ת"א.
גם בליגת האלופות של פיב"א מצבה של הרצליה לא טוב, והיא קרובה להדחה. הקבוצה ניצחה פעם אחת את ריטאס וילנה בישראל, אך נותרו לה שלושה משחקים קשים כשהראשון ייערך כבר ביום שלישי נגד טנריפה אלופת המפעל. במחזור הקודם שנערך בחדרה, הביסה הקבוצה הספרדית את הרצליה ב-38 הפרש.