צריכים לחדש דרכון? זאת הבשורה שחיכיתם לה

המהלך של רשות האוכלוסין וההגירה להקלה משמעותית על אלו שרוצים לחדש דרכון, ייצא לפועל החל ביום ראשון • רק אל תשכחו: לא תוכלו לעשות את זה בכל מקום שתרצו

הטיפול בדרכונים נכנס להילוך גבוה , צילום: דודו גרינשפן, (אילוסטרציה)

מיום ראשון הקרוב, ניתן יהיה להגיע ל-28 לשכות רשות האוכלוסין וההגירה ברחבי הארץ, ולהנפיק דרכון זמן שיהיה תקף למשך שנתיים – מבלי לקבוע תור מראש.

המהלך, שהוכרז הבוקר (חמישי) על ידי רשות האוכלוסין וההגירה, אמור להקל באופן משמעותי על מי שאמור לחדש דרכון. עד כה, היה קשה מאוד להשיג תורים לחידוש דרכונים, והאפשרות הנוחה ביותר הייתה בנתב"ג, עם הצגת כרטיס טיסה בתוקף לעוד 48 שעות בעלות של יותר מ-800 שקלים.

איך זה יעבוד? יש צורך למלא את הטפסים באתר, להדפיס אותם ולהגיע ללשכה עם שתי תמונות פספורט. במקביל, צריך לשלם מראש על הוצאת הדרכון, ולהביא עמכם ללשכה את אישור התשלום. אחרי שתשאירו את כל המסמכים הדרושים ואחרי ששילמתם, הדרכון הזמני החדש שלכם יישלח אליכם בתוך כשבוע, מה שאומר שיגיע אליכם הביתה לאחר כשבועיים, אולי קצת פחות.

לשכה של רשות האוכלוסין וההגירה (למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: גדעון מרקוביץ'


חשוב להדגיש כי השירות יינתן בלשכה שאליה אתם שייכים בלבד, כלומר שלא תוכלו להגיע לאיזו לשכה שתרצו כדי להנפיק את הדרכון החדש.

אלו הלשכות שיפעילו את השירות: אילת ,אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שמש, בני ברק הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, טבריה, ירושלים, ירושלים דרום, מזרח ירושלים, יפו, כפר סבא, נוף הגליל, נתניה, עכו, עפולה, פתח תקווה, צפת, קריות, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת גן, תל אביב.

דרכון ישראלי, צילום: רפאל בן ארי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר