צפו בתקציר הסנסציה: באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
איזה מונדיאל מטורף. סעודיה מנצחת את ארגנטינה, מרוקו לא מפסידה לקרואטיה, טוניסיה חולקת נקודות עם דנמרק - ועכשיו הגיע תורה של יפן להפתעת ענק: 1:2 על מעצמת הכדורגל הגאה גרמניה. בלתי נתפס.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בדיוק כמו ארגנטינה מול סעודיה, גם הגרמנים הובילו 0:1 - רק 0:1 - גם מפנדל, של אילקאי גונדואן, במחצית ראשונה חד-צדדית שלא רמזה דבר על העתיד הקרוב. להפך. גרמניה נראתה נהדר והתחושה באצטדיון ח'ליפה הייתה שהתבוסה היפנית היא רק עניין של זמן, פלוס ליטוש גרמני מול השער.
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת יפן חוגגים
שחקני נבחרת יפן חוגגים
מונדיאל מטורף. שחקני נבחרת יפן חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
אחרי הניצחון על גרמניה: רז שכניק ועוז מועלם עם אוהדי נבחרת יפן
אבל הנבחרת של האנזי פליק עלתה זחוחה מדי למחצית השנייה, וכשהבינה שעננה מתעצמת מעל ראשה ונכנסה למוד יותר רציני, פגשה תצוגת ענק של השוער שואיצ'י גונדה, שכנראה קינא בקולגה הסעודי מחמוד אל-עוואיס ושלח זרועות לכל מקום אפשרי, תוך התעופפויות משוגעות. בהתקפה אחת בתוך המחצית השנייה עצר גונדה את יונאס הופמן ואת ההסתערות החוזרת של סרג' גנאברי מקרוב, איזה שוער. זו הייתה תצוגה מעלפת שחתמה עבורו משחק ללא ספיגת שער שדה מול חלק קדמי עוצמתי. מעניין אם יישאר בקבוצת שימיזו גם אחרי המונדיאל.
5 צפייה בגלריה
אילקאי גונדואן שחקן נבחרת גרמניה
אילקאי גונדואן שחקן נבחרת גרמניה
השער שלו לא עזר לגרמניה. גונדואן
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה מול יפן
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה מול יפן
נוייר עלה להתקפה, אך זה לא עזר
(צילום: עוז מועלם)
"אף פעם אסור לזלזל ביפן", אומרת לי ג'ולייט היפנית, שהגיעה מהפיליפינים וחסכה לדבריה שנה כדי להגיע לטורניר. "אנחנו אף פעם לא מאבדים תקווה. הנבחרת הזו נותנת הכל ולעולם לא מתייאשת. עכשיו אני אופטימית גם מול ספרד. ברור שנעלה מהבית הזה".
היפנים הראו כוונות כבר בדקה התשיעית עם התקפה מהירה שבסיומה הכדור של דאיזן מאדה מצא את הרשת, אבל השער נפסל בגלל נבדל. מכאן גרמניה השתלטה לגמרי על האמצע, עם יוזואה קימיש ואילקאי גונדואן הנהדר, דרגה מעל השאר בחלק הראשון. פליק הציב את קאי האברץ בודד בהתקפה והוא נע מצוין ללא כדור, משך את השומרים היפנים והשאיר לחברים הרבה שטח לנוע אליו בתוך הרחבה, כשהוא משחק מצוין גם עם הגב לשער. היתרון התממש מהנקודה הלבנה בדקה ה-33 אחרי שגונדה הכשיל את ראום. ובדיוק כמו ארגנטינה בפתיחה שלה, גרמניה ראתה שער שני (האברץ) נפסל בגלל נבדל.
מאמן יפן האג'ימה מוריאטו שלח את טומיאסו במקום קובו וסתם פרצות גדולות באמצע. גרמניה המשיכה באותו קצב. מוריאטו ניסה קצת יותר בדקה ה-57 עם שני חילופים: מיטומה ואסאנו במקום נגאטומו ומאדה. זה היה שינוי התקפי שאותת ל"סמוראים הכחולים": אפשר. צריך.
אבל גרמניה עדיין הייתה טובה יותר ורק הקורה וגונדה עצרו אותה. מוריאטו לא ויתר לעצמו ולא לגרמניה. עוד שני חילופים כבר שינו את המשחק לחלוטין ויפן חשבה רק התקפה ומהירות. דואן ומיניאמינו החליפו את טנאקה וסקאי והיפנים עלו על הלוח מהשער של דואן, להזכירכם שחקן פרייבורג הגרמנית. תדהמה בח'ליפה. גרמניה בהלם. האוהדים היפנים קרעו את האוזניים ודחפו בטירוף את השחקנים שלהם שטסו מול הגנה גרמנית איטית וכבדה. הם קיבלו את הבום. איטאקורה של מנשגלדבאך שלח לאסאנו של בוכום, ומשם חד וחלק לרשת של נוייר. עוד שער ביבוא מהבונדסליגה. לא ייאמן הקהל היפני עף על הכיסאות ולרגע ממש חששתי לשלומם, אבל הם חזרו לראות את הדקות האחרונות ושרדו עליות של נוייר בהתקפות בתוספת הזמן.
5 צפייה בגלריה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה
נוייר מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
נבחרת גרמניה מחאה מונדיאל קטאר
נבחרת גרמניה מחאה מונדיאל קטאר
עשו את שלהם בצד הזה. המחאה של נבחרת גרמניה
(צילום: גטי אימג'ס)
"וואו וואו וואו", שואגים לעברי שני אוהדים יפנים. הם הגיעו מנגאסקי ממש אתמול ולא חלמו על ניצחון. "לא האמנו", הם מודים, "אבל האופי היפני, זה שתמיד לא מוותר, ניצח לנו את המשחק. זו סנסציה אדירה ממש".
הגרמנים לפחות עשו את שלהם לפני המשחק ועלו לצילום המסורתי שלפני עם היד על הפה, מחאה על סתימת הפיות של פיפ"א, שאיימה בכרטיסים צהובים על קפטנים שיענדו סרט בצבעי הגאווה. הקפטן הגרמני נוייר עקף את האיסור בדרכו ועלה עם נעליים בצבעים האסורים בקטאר. ובסוף דווקא היפנים היו אלה שסתמו לגרמנים את הפה.