יוזמה: קידום נשים מישראל וממדינות ערב לעמדות מפתח בענף הטכנולוגיה

התוכנית תלווה נשים מישראל, בחריין, איחוד האמירויות ומרוקו כדי לסייע להן להגיע לתפקידי ניהול בתעשייה • "ההזדמנויות מתרבות, וכך נשים הופכות למנהיגות באזור שלנו"

נשים במהלך הבחירות לפרלמנט בבחריין. בקרוב בסמינר בישראל?, צילום: אי.אף.פי/ארכיון

יוזמה חדשה שתצא לדרך בחודש ינואר הקרוב תפגיש בין נשים מישראל, ממרוקו, מאיחוד האמירויות ומבחריין במטרה לקדם את הקריירה שלהן.

"הפורום העסקי איחוד האמירויות־ישראל" מצטרף לתוכנית FemForward כדי להשיק את היוזמה שתסייע לקידום נשים במגזר הטכנולוגיה, ממשרות ג'וניור לתפקידי ניהול. התוכנית מיועדת לנשים ממדינות הסכמי אברהם - ישראל, מרוקו, בחריין ואיחוד האמירויות - וממומנת על ידי מענק משגרירות ארה"ב בישראל.

התוכנית נמשכת לאורך שלושה חודשים. היא מתחילה ביומיים של סמינר בישראל, ממשיכה בהרצאות אונליין ותוכנית חונכות, ומסתיימת ביומיים של סימנר בדובאי.

לפתח את הקריירה

במהלך הקורס המשתתפות נחשפות לנשים בכירות במשק ובמגזר הציבורי כמו מנכ"לית מטא בישראל עדי סופר תאני והמשנה לראש עיריית ירושלים פלר חסן־נחום, המשמשת גם בתור מייסדת משותפת של מועצת העסקים של איחוד האמירויות־ישראל. זאת בנוסף להרצאות מטעם חברות כמו ענקית הטכנולוגיה. התוכנית פתוחה לנשים מכל מגזרי הטכנולוגיה ואמורה לספק כלים מתאימים וקשרי עבודה. 

"ככל שתעשיית הטכנולוגיה במדינות הסכמי אברהם ממשיכה לצמוח - כך גם מתרבות ההזדמנויות עבור נשים לפתח את הקריירה שלהן ולהפוך למנהיגות ולמנהלות", ציינה המייסדת השותפה של הפורום, פלר חסן־נחום. "על ידי מתן הכלים הדרושים לנשים - אנחנו עוזרים להגדיל את מספרן של מנהיגות באזור".

 

נשים באיחוד האמירויות. הזדמנות לקידום, צילום: אי.פי/ארכיון

המנכ"לית והמייסדת של FemForward רייצ'ל ווגנר רוזנצוויג מסרה: "יצרנו את הקהילה של נשים בהיי־טק וביזמות בירושלים עם חזון של השפעה על קריירה של נשים והתוצאות עד כה היו יוצאות דופן. אנחנו מעוניינים להביא את התוכנית המצליחה הזו למדינות אחרות בהסכמי אברהם".

"הפורום העסקי איחוד האמירויות־ישראל" נוסד בקיץ של שנת 2020 על ידי מנהיגים מהמגזר העסקי והמגזר הציבורי מישראל ומאיחוד האמירויות. מטרת הפורום היא לסייע בשיפור הזדמנויות משותפות ושיתוף פעולה כלכלי בין איחוד האמירויות וישראל. ארגון FemForward  נוסד באותה שנה כתוכנית המקדמת עובדים במשרות ג'וניור לתפקידי הנהלה. התוכנית נועדה לתת מענה לנשים בקריירה. מאז תחילת היוזמה השתתפו בה יותר ממאה בוגרים כאשר יותר ממחצית מהן קודמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר