התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן, המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
המסע של נבחרת ארגנטינה ולאו מסי במונדיאל האחרון שלו התחיל עם הפסד סנסציוני – 2:1 לסעודיה, הנחשבת לאחת הנבחרות החלשות בטורניר. מסי כבש ראשון בפנדל בדקה העשירית והפך לשחקן החמישי בהיסטוריה שכבש בארבעה מונדיאלים שונים, לנבחרתו נפסלו שלושה שערים בגלל נבדל – אבל למה שקרה עם פתיחת המחצית השנייה איש לא ציפה. סעודיה – שהייתה לא פחות טובה מארגנטינה לאורך כל המשחק - ביצעה מהפך בזכות שני שערים מהירים של אל-שהרי (48) ואל-דאווסארי (53), ושמרה על היתרון עד לסיום. מדובר בהפסד הראשון של ארגנטינה לאחר 36 משחקים ובתצוגה אומללה במיוחד שלה, בעיקר במחצית השנייה שהייתה ממש אומללה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
* זו פעם ראשונה שארגנטינה מפסידה במונדיאל אחרי שהובילה במחצית מאז שהפסידה בגמר 1930 לאורוגוואי ובסך הכול הפעם השנייה אי פעם.
* אלופת דרום אמריקה (ארגנטינה), אלופת אפריקה (סנגל) ואלופת אסיה (קטאר) כבר נוצחו במונדיאל 2022, אלופת אירופה (איטליה) אפילו לא עלתה אל הטורניר.
* שלוש הנבחרות האחרונות שניצחו את ארגנטינה במונדיאל זכו בגביע או שהגיעו לגמר. נתראה ב-18 בדצמבר, סעודיה?
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
ערב עגום. מסי
(צילום: עוז מועלם)
אחרי הסנסציה: רז שכניק עם אוהדי נבחרת ארגנטינה וסעודיה
(צילום: עוז מועלם)
המאמן ליאונל סקאלוני אמר בסיום: "ידענו איך ערב הסעודית משחקת והכנו תכנית משחק בהתאם לכך שהבלמים שלה לוחצים גבוהים, ונתפסנו בנבדלים של מילימטרים. לפנינו עדיין שני משחקי גמר ואין לנו ברירה אלא להרים את הראש, למרות שזה יום עצוב. אנחנו מבחינתנו ממשיכים באותה דרך ובאותו קו מחשבה".
ליאו מסי ניסה להרים את חבריו ואמר: "עכשיו אנחנו צריכים להראות שאנחנו קבוצה אמיתית, אין תירוצים. אנחנו צריכים להיות מאוחדים כדי להתרומם מזה".
הקפטן הבהיר: "זו סיטואציה שלא חווינו עדיין, עבר זמן רב מאז שחטפנו מכה כזו. לא ציפינו שנתחיל כך את המונדיאל. בחמש דקות של טעויות, שילמנו את המחיר ונקלענו לפיגור 2:1. איבדנו את הסדר לאחר מכן. ידענו שזו יריבה שיודעת לשחק אם נותנים לה, לא הופתענו ממנה. ידענו שהיא מסוגלת לזה. עכשיו אין לנו ברירה: לנצח או לנצח. זו האחריות שלנו לתקן את הטעויות ולחזור לבסיס שלנו. ברור שההפסד כואב ומר, אבל אנחנו בסדר. כולם צריכים לבטוח בנו שלא נאכזב אותם, ניתן הכול בשני המשחקים הבאים. עלינו להיות מאוחדים מתמיד".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
"לא ציפינו שנתחיל כך את המונדיאל". מסי
(צילום: עוז מועלם)
לאוטרו מרטינס, שכבש שני שערים שנפסלו במשחק הזה, הוסיף אחריו: "הפסדנו בגלל טעויות שלנו יותר מכל דבר אחר במחצית השנייה. אלו הדברים שהכריעו את המשחק ואנחנו חייבים לתקן את זה. היינו חייבים להבקיע יותר מגול אחד במחצית הראשונה, אבל זה גביע עולמי ועכשיו נשארו לנו שני גמרים של ממש. זה כואב, קיווינו מאוד לפתוח את הגביע העולמי עם ניצחון".
קשר העבר ג'ו קול אמר: "שער הניצחון הזה יהווה השראה לדור שלם בסעודיה. גביע העולם התחיל בשבילי עכשיו. זו תוצאה שבלתי תיאמן".
הכותרת באתר "אולה" הארגנטינאי הייתה "מכה עולמית. הלכו עם הראש בקיר. זו תוצאה שתותיר חותם לזמן רב. הנבחרת לא הגיבה, לא נלחמה, לא לחצה". ב"לה נסיון" נכתב: "החלקה בקטאר. ארגנטינה הפסידה 2:1 לסעודיה והסתבכה במאבק העלייה".
העיתונאי הרנאן קלאוס כתב ב"אולה": "אף אחד לא האמין גם בחלומות הכי גרועים שלו שזה מה שיקרה. מסי הזהיר לפני המשחק שהוא לא חושב על שמינית הגמר, אלא רק על המשחק הראשון. במחצית השנייה כל שחקני ארגנטינה הלכו לישון וסעודיה חגגה. מסי לא ידע לנווט את המשחק במחצית השנייה, לא הצליח לשנות כלום ליד כל הצעירים לידו שלא התמודדו עם הלחץ הזה בעבר. הוא שחקן קבוצתי שזקוק לקבוצה ולא היה שום קשר בין הצדדים במחצית השנייה. הוא ניסה להעיר את החברים לנבחרת, לצעוק עליהם וחיפש את הכדור, שינה את העמדה והתעצבן, אבל לא הצליח להפעיל את הקסם שלו. הבעיטה החופשית שלו לא הייתה לכיוון, הנגיחה הייתה חלשה ובסוף הייתה לו הזדמנות טובה, אבל הוא התמהמה. זאת מכה רצינית לקפטן, לנבחרת כולה ולאוהדי הכדורגל שחולמים שזה יהיה הטורניר של לאו, אבל הסיוט נמשך. לא תהיה נחמה בעצם ההגעה שלו למונדיאל החמישי שלו בשער ה-92 שלו במדים הלאומיים".

אוהדי סעודיה התגרו במסי

גם בברזיל חוגגים