יום שבת, 08.06.2024 שעה 13:35

הניצחון הגדול ביותר של אנגליה במשחק פתיחה

האנגלים השיגו את ניצחונם הגדול אי פעם במשחק פתיחה במונדיאל עם ה-2:6 מול איראן. סאות'גייט: "קצת נמאס לי בסוף, כשאתה מנצח ככה חייב להיות שמח"

|
ג'וד בלינגהאם ובוקאיו סאקה חוגגים (רדאד ג'בארה)
ג'וד בלינגהאם ובוקאיו סאקה חוגגים (רדאד ג'בארה)

נבחרת אנגליה פתחה את המונדיאל בסטייל. הבחורים של גארת’ סאות’גייט פגשו למשחק הפתיחה את איראן החלשה ודרסו אותה ללא רחמים, עם 2:6 מרשים וצעד משמעותי לעבר שמינית הגמר. האנגלים התקשו תחילה, אך מהשער הראשון של ג’וד בלינגהאם בן ה-19, הדברים הלכו הרבה יותר בקלות לנבחרת שלושת האריות. 

אגב, זה הניצחון הגדול ביותר של אנגליה במשחק פתיחה בגביע העולם. זו הפעם הראשונה שנבחרת שלושת האריות כובשת שישייה במשחק פתיחה, כאשר זו הפעם השנייה בהיסטוריה כולה שאנגליה בכלל כובשת שישייה במשחק במונדיאל, כשהפעם האחרונה הייתה ב-1:6 על פנמה במונדיאל 2018. 

גארת’ סאות'גייט אמר אחרי המשחק: "קצת נמאס לי מהסוף של המשחק, באמת. כשאתה מנצח בהפרש הזה ומשחק כמו ששיחקנו במשך רוב המשחק אתה צריך להיות שמח”.

גארת' סאות'גייט (רויטרס)גארת' סאות'גייט (רויטרס)

המאמן סיפר על מהלך המשחק: "המחצית הראשונה הייתה דביקה עם הרבה עצירות אבל הלחץ והתנועה שלנו היו מאוד טובים. אנחנו לא יכולים לספוג שני שערים בשלב הזה, אז נצטרך להיות יותר טובים במשחק שלנו נגד ארצות הברית”.

סאות’גייט המשיך: "היו לנו 24 דקות של תוספת זמן לאורך כל המשחק. הטעויות היו תוצאה של ההפרש במשחק ועם תוספת הזמן זה היה הרבה זמן להתמקד ואיבדנו ריכוז. כשאנחנו משחקים בקצב איטי יותר, אנחנו לא כל כך יעילים. יש לנו כמה שחקנים טובים והיום הם באמת סיפקו את הסחורה. שחקני ההתקפה שלנו נראו היו מאיימים לאורך כל המשחק. האמצע היה מצוין והחלוצים הרבו לאיים”.

אם כבר מדברים על בלינגהאם, הרי שקשרה של דורטמונד, שמחוזר על ידי מספר מועדוני פאר באירופה ומעל כולם ריאל מדריד שחושקת בשירותיו, מייצג במידה רבה את תהליך ההצערה שעברה הנבחרת תחת סאות’גייט. בלינגהאם, בן 19 ו-145 ימים, הפך לכובש השני הכי צעיר של אנגליה בתולדות המונדיאלים, כשהוא שני רק למייקל אואן שעשה זאת בגיל 18 ו-190 ימים במונדיאל 1998.

ג'וד בלינגהאם חוגג (רדאד ג'בארה)ג'וד בלינגהאם חוגג (רדאד ג'בארה)

עם בוקאיו סאקה, כוכבה של ארסנל שהבקיע צמד, זו הפעם הראשונה בתולדות הנבחרת האנגלית ששני שחקנים בני 21 ומטה כובשים במשחק אחד במונדיאל. סאקה סיכם: "אני לא יכול לתאר את ההרגשה. זה היה יום באמת מיוחד, היינו צריכים התחלה טובה. הראנו לכולם היום כמה איכות יש לנו ומה אנחנו יכולים לעשות. אנחנו חייבים להיות עקביים, אני הרגשתי את האהבה מהקהל".

זה היה משחק מדהים של ג’וד בלינגהאם. קשרה של דורטמונד, שכבש את השער הראשון, רשם לא פחות מ-92 מסירות מוצלחות מתוך 95 ניסיונות. הקשר הצעיר הוסיף גם שבעה מתוך שמונה כדורים אורכים מוצלחים ומסירת מפתח אחת. גם מרקוס רשפורד רשם ציון דרך, כשהבקיע את השער השלישי הכי מהיר של שחקן מחליף בתולדות הטורניר, כשהרשית 49 שניות אחרי שנכנס.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */