עכשיו תורן: עובדות המנהלה בבתי הספר יוצאות למאבק על תנאיהן

המנהלניות, מזכירות בתי הספר, ומנהלות החשבונות ישבשו את עבודתן ויקיימו היום הפגנה מול קריית הממשלה • "השכר זעום, אנחנו מרגישות שקופות, לא מוכנות לספוג עוד"

הגדלת עומס העבודה ושכר שלא משתנה, צילום: עמי שומן

ארגוני המורים ניהלו ומנהלים מאבק מול משרד החינוך על תנאיהם ושכרם, וכעת מגיע תורן של המזכירות, עובדות המנהלה ומנהלות החשבונות, שמועסקות על ידי הרשויות המקומיות.

אלה טוענת כי היקף העבודה גדל - אך שכרן, לעומת זאת, עומד במקום. לטענתן, עם השנים גדל עומס העבודה, והעובדות נדרשות לתת מענה למנהל בית הספר, לתלמידים, להורים, למורים, לרשות המקומית, למשרד החינוך ועוד. כל זאת - מבלי לקבל תגמול הולם המשקף את גודל האחריות ואת היקף העבודה, ומבלי להגדיל את מספר העובדות.

היום בשעה 13:00 יפגינו העובדות מול קריית הממשלה, ולכן יפסיקו את עבודתן כבר בשעה 10:00. עובדות אלה, שמספקות שירותי מנהלה לבתי הספר, מועסקות על ידי הרשויות המקומית שבהן הן עובדות. לפני כמה חודשים הן הכריזו על סכסוך עבודה, בין היתר בשל הכוונה להפעיל מערכות לניהול חשבונות ולהכניס פרויקט גפ"ן (גמישות פדגוגית ניהולית) של משרד החינוך, שיגדיל באופן משמעותי את היקף הפעילות שלהן מבלי להגדיל את שכרן.

"שכר הבסיס שלנו זעום, הוא סביב 5,500 שקלים, ומכאן נגזרים התנאים הסוציאליים שלנו והפנסיה שלנו. לכן אנחנו בלחץ - מה יהיה כשנפרוש כי לא נוכל להתקיים בכבוד?", אומרת אורלי בכר, מנהלנית בבית ספר לחינוך מיוחד בנתניה, ומוסיפה: "מעבר לזה, מזכירה ראשית יכולה להגיע לשכר של 7,500 שקלים במשרה מלאה, ואולי קצת יותר, אבל עם השנים כל הזמן מוסיפים עוד ועוד מטלות. אנחנו פשוט מרגישות שקופות. עכשיו רוצים שנטפל גם בתוכנית הדגל של משרד החינוך, הגפ"ן, שאלה כמויות עצומות של עבודה, ואנחנו פשוט לא מוכנות לספוג עוד". 

לדברי עו"ד גיל בר־טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף: "מזכירות, מנהלניות ומנהלות חשבונות בבתי הספר לא מתוגמלות בהתאם לתפקידן, לעומס העבודה ולגודל האחריות שלהן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר