כמעט חודש לאחר סערת הפוסטים האנטישמיים, שבגללם הושעה מה-NBA, קיירי ארווינג חזר להתאמן עם חבריו בברוקלין נטס וצפוי לשחק כבר הלילה (בין ראשון לשני, 2:00) מול ממפיס גריזליס.
"אני לא אנטישמי ולא קרוב לזה", אמר ארווינג לתקשרת בארה"ב. "אין לי שנאה בלב לעם היהודי או לכל אחד שמזדהה כיהודי. היה קשה לשבת בבית עם המשפחה, לראות את כל זה קורה ולענות על שאלות. אני יודע מי אני ומה אני מייצג. אני לא מודל לחיקוי של אף אחד, אבל אני בן אדם אנושי. אני רוצה לעשות שינוי. אני מצטער, ולא רק בפני העם היהודי - אלא גם בפני משפחתי".
1 צפייה בגלריה
קומישינר ה-NBA אדם סילבר עם קיירי ארווינג ב-2016
קומישינר ה-NBA אדם סילבר עם קיירי ארווינג ב-2016
קיירי ארווינג ואדם סילבר. הסאגה הסתיימה
(AFP)
ארווינג נפגש עם הקומישינר של ה-NBA אדם סילבר, עם הבעלים של ברוקלין נטס ועם אנשים מהקהילה היהודית לשיחת הבהרה, והם הרגישו שהוא עשה מספיק ויכול לחזור למגרשים. "הוא עבר תהליך משמעותי ואנחנו מרוצים ממנו", נמסר מהנטס.

הציוץ והסרט האנטישמי שעוררו סערה

הסערה החדשה של ארווינג פרצה בתחילת החודש. זמן קצר לפני ההפסד של ברוקלין לדאלאס, הגארד פרסם בעמוד שלו ברשתות החברתיות קישור לסרט משנת 2018, "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America". הפוסט עורר סערה גדולה, כולל כתבה ב-Rolling Stone בה נכתב שהסרט נחשב לאנטישמי.
לפי התיאור שלו באמאזון, הסרט - המבוסס על ספר בעל אותו שם שיצא ב-2015 - "חושף את זהותם האמיתית של בני ישראל על ידי הצגת מוצאם האתני של אברהם, ישמעאל, יצחק, יעקב, בני חם, שם ויפת. גלו מה האיסלאם, היהדות והנצרות הסתירו במשך מאות שנים בנוגע לזהות התנ"כית האמיתית של אלה המכונים שחורים בסרט המכיל מחקרים רבים"