באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן
אחרי הסופות הרעות במדבר הקטארי, גם זה קרה. הגביע העולמי בכדורגל יצא לדרך באצטדיון היפהפה אל-בית באל-ח'ור בטקס פתיחה מרהיב, כמקובל. די קצר בסך הכל, זו לא האולימפיאדה, אבל לא בדיוק קולע. קשה מאוד לקבל את מורגן פרימן בקולו הנשיאותי מדבר על מסרים של אחדות העולם ושוויון, בעוד כולם יודעים שהמדינה האחרונה שיכולה באמת לטעון לזה היא קטאר. אבל אחרי נאום הצביעות של נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו, כלום לא מפתיע.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
עניינית, הקטארים עיצבו מופע מלא במשחקי צבעים ואורות, ברוח מדברית, אבל באצטדיון היה קשה להתרשם שהקהל של אקוודור והמארחת קטאר נלהב מדי למעט הדקות הראשונות, אלה של הגישושים במרכז השדה, שהסתיימו בפרזנטור אמריקאי של חברה ישראלית. אגב, למרבה האירוניה, פרימן עלה לכותרות גם בענייני הטרדות מיניות. לפחות שמונה נשים האשימו אותו לפני כארבע שנים בהתנהגות בלתי הולמת והוא התנצל. אבל אם הוא מייצג אימפריה ישראלית, מי אנחנו שנתלונן על קטאר? בכל מקרה,ֶ אם אתה רוצה לשדר ניקיון של ממש, לא בחירה הכי טובה, יש לומר.
5 צפייה בגלריה
קטאר
קטאר
זה לא היה היום של המארחת, לפחות על המגרש. אוהד קטארי מאוכזב
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
מורגן פרימן עם ע'נם אל-מופתח הקטארי הסובל מסינדרום נדיר הגורם לרגרסיה של החלק התחתון בגוף
מורגן פרימן עם ע'נם אל-מופתח הקטארי הסובל מסינדרום נדיר הגורם לרגרסיה של החלק התחתון בגוף
ריגש. גאנם אל-מופתח בטקס הפתיחה
(AFP)
5 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה של מונדיאל 2022
טקס הפתיחה של מונדיאל 2022
טקס הפתיחה של המונדיאל עמד בציפיות
(צילום: רויטרס)
ואיך אפשר להאמין לשליט קטאר תמים בין חאמד אל-ת'אני, שמדבר על כך שאנשים מכל הלאומים והדתות יתכנסו יחד תחת הגג של המונדיאל, כשברור שקטאר מתעבת חלק גדול מהם?
ההיבט המרגש בכל זאת היה של גאנם אל-מופתח בן ה-20, שהופיע בטקס עם הקראת פסוקים מהקוראן. אל-מופתח, סנסציית רשת קטארית, סובל מסינדרום נדיר הגורם לרגרסיה של החלק התחתון בגוף. הוא נולד ללא גפיים תחתונות והרופאים לא נתנו לו סיכוי לחיות, אבל הוא הפך למשפיען ושימש כאחד משגרירי פיפ"א לטורניר. היום הוא כבר כוכב פופ של ממש באזור.
5 צפייה בגלריה
קטאר
קטאר
על הדשא הקטארים מקבלים ציון נמוך במיוחד
(צילום: AP)
בקטאר סבלו מסירוב אמנים גדולים להופיע בטקס הפתיחה, מהסיבות הברורות, ואחרי רצף שירי המונדיאל בכל זאת קיבלנו את ג'ונקוק מלהקת BTS יחד עם הכוכב הקטארי פהאד אל קובייסי בדואט בשיר הרשמי של מונדיאל 2022, Dreamers. הגמר של הטקס כבר היה די למעלה, בדואט של עשן וזיקוקים. אוהדי אקוודור החלו בשירה משלהם. תם הטקס. קדימה, קצת כדורגל בבקשה.
והיה גם משחק. גם אם נבחר להקל בגלל אלמנט ההתרגשות, הקטארים היו לא ראויים למעמד ובקושי הטרידו את הנבחרת של גוסטבו אלפארו הארגנטינאי. אנר ולנסיה, הכוכב של אקוודור, כבש כבר אחרי שלוש דקות שער ראשון שנפסל בגלל נבדל בהחלטת VAR ממושכת יחסית. הקהל הקטארי הגיב בהתרגשות לפסילה, כאילו הנבחרת שלו כבשה. השער נפסל בצדק, אבל הרינונים והשמועות שלפיהם הקטארים ישחדו כל מה שזז מטילים ספק בהכל, אפילו בהחלטות השופטים. אפשר להירגע. שחקני אקוודור לא קיבלו שוחד, בניגוד לציוץ מפורסם בסוף השבוע האחרון, וגם השיפוט היה טוב. ולנסיה הרשית בפנדל בדקה ה-16 ונגח מצוין רבע שעה אחר כך כדי להכפיל. הקטארים לא במשחק. הם ניסו משהו מעניין בתוספת הזמן, אבל לא יותר מזה. הקהל לפחות התעורר שוב בשאגות כי מויסס קאייסדו של אקוודור קיבל כרטיס צהוב.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אקוודור אנר ולנסיה
שחקן נבחרת אקוודור אנר ולנסיה
אל תאמינו לדיווחים. ולנסיה חוגג את הצמד של אקוודור
(AP)
מחצית. זה הזמן לתת תשובה נוספת. האצטדיון עמד בכל הבטחות הקלת מזג האוויר והמיזוג המתקדם - ולא היה חם - אם כי צריך להודות שאתמול בערב, קטאר, היית שונה ולבשת טמפרטורות נוחות במיוחד לרגל הפתיחה. לא, לא היו בירות במזנונים שבתוך האצטדיון. ומה שהיה, לא היה זול, אבל גם לא יקר בהשוואה לישראל. בקבוק זירו בסביבות 14 שקל, מים בפחות מעשרה שקלים, שווארמה קצת פחות מ-30 שקל. סביר.
הארגון היה פנטסטי. שאטלים לאוהדים בכל מקום, מטרו נוח ומהיר, המוני אנשי צוות שמקבלים את פניך כדי להכווין וגם עובדי ניקיון בשירותים שלא נותנים שום הזדמנות לערמות של לכלוך. ציון גבוה לקטארים בהיבט הזה.
על הדשא, לעומת זאת, הקטארים מקבלים ציון נמוך במיוחד. נקווה שהשלטון לא יזמן לשיחה צפופה את המאמן הספרדי פליקס סאנצ׳ס. קטאר תקבל על הראש בהמשך את נבחרות הולנד וסנגל, וזה לא יהיה נעים בכלל.