טורניר גמר הסבב בטורינו מתחיל להיכנס אל השלבים הסופיים שלו והערב (שבת) משוחקים שני חצאי הגמר. בראשון הצליח נובאק ג'וקוביץ' לנצח את פריץ טיילור בתום משחק קשה ובגמר מחכה לו קספר רוד, שניצח בקלות את אנדריי רובלב.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
שוב בגמר. ג'וקוביץ'
(צילום: AFP)

נובאק ג'וקוביץ' (7) - טיילור פריץ (8) 6:7 (5), 6:7 (6)

אלוף הטורניר חמש פעמים יתמודד על התואר גם מחר אחרי שגבר על האמריקאי, במה שהיה המפגש בין שני המדורגים הנמוכים ביותר בטורניר גמר הסבב מאז שג'יימס בלייק (8) ניצח את דויד נלבנדיאן (7) בחצי הגמר ב-2006.
ג'וקוביץ' עלה לגמר טורניר גמר הסבב בפעם השמינית בקריירה והשתווה בכך למאמנו לשעבר בוריס בקר. בנוסף הוא הטניסאי השני הכי מבוגר שמגיע לגמר כשרק ארתור אש ב-1978 היה מבוגר ממנו בשישה ימים. ג'וקוביץ' עם מאזן 0:4 בטורניר אחרי שסיים את שלב הבתים במאזן מושלם בפעם השביעית בקריירה המפוארת שלו.
זה היה המפגש השישי בין השניים ופריץ עדיין לא הצליח לנצח את הסרבי, אבל הפעם זה היה קשה מאוד מבחינת ג'וקוביץ'. המערכה הראשונה הייתה נטולת שבירות ואפילו בשובר השוויון היו רק שלוש מיני שבירות, לסרבי הייתה אחת יותר וזה סידר לו 5:7 שם. את המערכה השנייה פריץ פתח מצוין ושבר במשחקון הראשון, אבל דווקא כשהגיש למערכה ב-4:5, הוא נשבר וגם המערכה הזו הלכה לשובר שוויון, שגם הוא היה הפכפך ובסופו הסרבי ניצח 6:8 והשיג את הכרטיס לגמר.
2 צפייה בגלריה
קספר רוד טניסאי נורבגי
קספר רוד טניסאי נורבגי
גמר ראשון בהשתתפות השנייה בטורניר. רוד
(צילום: AFP)

קספר רוד (3) - אנדריי רובלב (6) 2:6, 4:6

הנורבגי עלה לראשונה בקריירה אל גמר טורניר גמר הסבב אחרי שבשנה שעברה נעצר בחצי הגמר. רוד עשה את זה עם ניצחון שני מול רובלב בשישה מפגשים כשגם הראשון היה בטורניר גמר הסבב בשנה שעברה.
המשחק היה חד צדדי לחלוטין. רוד שבר פעמיים במערכה הראשונה וסגר אותה בקלות תוך 33 דקות בלבד. רובלב קיווה לעשות קצת יותר במערכה השנייה, אבל הוא נשבר כבר במשחקון הראשון ולאחר מכן שוב נשבר ופיגר כבר 4:0. הוא עוד הצליח לשמור פעמיים על ההגשות שלו ואז אפילו לשבור וצימק ל-5:3. הרוסי שמר על ההגשות שלו על האפס והעביר את הלחץ אל הנורבגי. רוד עמד בלחץ וענה עם משחקון הגשות של האפס בדרך אל הגמר.
רוד, שהפך לנורבגי הראשון בהיסטוריה שמשתתף בטורניר גמר הסבב כבר בשנה שעברה, ינסה לזכות בתואר העשירי בקריירה שלו כשיפגוש את ג'וקוביץ'. זה יהיה המפגש הרביעי בין השניים ורוד מעולם לא ניצח או זכה אפילו במערכה. המפגש האחרון ביניהם היה בחצי גמר טורניר המאסטרס ברומא השנה והסרבי ניצח 4:6, 3:6.
פורסם לראשונה: 17:22, 19.11.22