יום שבת, 08.06.2024 שעה 04:06

בעל הבית: פולין תגיע עד לאן שלבנדובסקי יסחוב

חלוץ ברצלונה הוא ללא ספק הכוכב הגדול ביותר של הנבחרת באדום לבן, וייעזר בכוכבי המשנה על מנת לרשום הישג שיא בנבחרתו בגביע העולם, וגם עבור עצמו

|
רוברט לבנדובסקי במדי נבחרת פולין (רויטרס)
רוברט לבנדובסקי במדי נבחרת פולין (רויטרס)

יש כמה נבחרות במונדיאל שהן למעשה נבחרות של כוכב אחד בולט, והרבה עוזרים מסביבו. הנבחרת הכי בולטת כדוגמה היא כמובן נבחרת נורבגיה של ארלינג הולאנד, אך זו לא תהיה במונדיאל בניגוד לנבחרת הפולנית. במונדיאל 2018 היא הודחה בשלב הבתים.

נבחרת פולין עלתה למונדיאל החורף בזכות ולא בחסד, את זה יש לציין לזכותה. בסגל האחרון של הנבחרת הפולנית על הנייר יש שמות לא רעים חוץ מרוברט לבנדובסקי, כמו וויצ'ך שצ'סני שוערה של יובנטוס וחברו להרכב בגברת הזקנה ארקדיוש מיליק, ופיוטר זילינסקי המצוין מנאפולי שנראית כמו הדבר הכי לוהט באירופה לפני הטורניר. 

אך למרות השמות הבולטים בנבחרת באדום – לבן, צריך להיות כנים ולומר את האמת: איך יראה הקמפיין הקרוב של נבחרת פולין במונדיאל 2022, תלוי בעיקר בשיאן ההופעות והשערים של הנבחרת, רוברט לבנדובסקי. 

שחקני נבחרת פולין (רויטרס)שחקני נבחרת פולין (רויטרס)

הקרב על המקום השני יהיה קשה 

ערב הסעודית ומקסיקו. בגדול, אלו שתי המתחרות הגדולות של פולין על העלייה מבית ג’, אם אנו יוצאים מנקודת הנחה כי ארגנטינה של ליאו מסי תעשה את המוטל עליה ותעלה מהמקום הראשון.

נתחיל עם נבחרת שלא אמורה לעלות מהבית, ואם תעשה זאת תחשב לסנסציית ענק, ערב הסעודית. בסגל שחקני נבחרת המדינה לא תמצאו איזה שהם שמות גדולים, ולרוב, מטורנירים כאלה אם נבחרת כמו ערב הסעודית תגיע להישג ישנם שחקנים שימצאו את עצמם מקבלים הצעות לאור ההישגים במדים הלאומיים, אך על הנייר, לא נראה כי היא תהווה אתגר לא לפולין ולא למקסיקו כששוב, נבחרת ארגנטינה לפחות בכתבה זו, עולה שלב.

מנגד, לנבחרת המקסיקנית כמו לפולנית יש כמה שמות מסקרנים במיוחד בסגל, כמו אחד משחקני המונדיאל האהובים ביותר שמופיע פעם בארבע שנים ונותן הצגות, גיירמו אוצו’אה הבלתי נגמר והירווינג לוזאנו, חברו של ז’ילינסקי לחוליית ההתקפה האימתנית של נאפולי. בנוסף לשניהם, ראול חימנס חלוצה של וולבס, אדסון אלברז מאייאקס ואנדרס גווארדאדו של בטיס, מוכיחים כי גם למקסיקו על הנייר יש סגל לא רע בכלל, והיא תהווה את היריבה העיקרית לפולנים.

גיז'רמו אוצ'ואה בטירוף (רויטרס)גיז'רמו אוצ'ואה בטירוף (רויטרס)

הגאולה של צ’סלאב מיחנביץ’? לא בטוח

מיחנביץ’ לא שם גדול בעולם הכדורגל, זה בטוח. בין הישגיו הגדולים ביותר ניתן למנות את היותו חלק מצוות האימון שלקח את באייר לברקוזן עד לגמר האלופות מול ריאל מדריד, אך מעבר לכך, את מרבית קריירת האימון והמשחק (שיחק כשוער בליגה הפולנית ופרש בגיל 30) בילה במדינתו, שם זכה בשבעה תארים בסך הכול.

כבר נתקלנו במאמנים קטנים שמקבלים סגל עם שחקנים גדולים, על כל המשתמע מכך. האם רוברט לבנדובסקי שנקנה הקיץ ב-45 מיליון אירו ומשחק באחת הקבוצות המפורסמות בעולם יכול לקבל מרות מאחד שחלק מאתרי הכדורגל בעולם לא מכירים אפילו? האם שחקנים מנאפולי, יובה והליגות הבכירות באירופה יודעים להסתדר עם העובדה כי מאמנם הוא בסך הכול מאמן סביר בליגה הפולנית? רק הזמן יעיד על כך, מה שבטוח, אם הנבחרת הזו תצליח להגיע להישג, זה לא יהיה בגלל האדם שעל הקווים. 

מנגד, אם יצליח המאמן הפחות מוכר לקחת את נבחרת פולין רחוק, ולחבר את שחקניו בחדר ההלבשה ועל המגרש בצורה כזו שהחוויה מהמונדיאל תהיה חיובית, אפילו הציניקנים הגדולים ביותר יניחו לו לנפשו אחרי המפלה בקמפיין ליגת האומות האחרון, בו ניצחה פולין שני משחקים בלבד וחטפה תבוסה 6:1 מול בלגיה. 

צ'סלאב מיחנביץ' אובד עצות מול בלגיה (רויטרס)צ'סלאב מיחנביץ' אובד עצות מול בלגיה (רויטרס)

השחקן שהכי שכיף לראות מהקבוצה שהכי כיף לראות

טוב, אולי לא הכי כיף. בכל זאת יש בנאפולי את חביצ’ה קבארצחליה שעושה שמות בהגנות של אירופה, אבל מי שראה חלק ממשחקיה של נאפולי העונה, יודע כמה החלק של פיוטר ז’ילינסקי גדול בתלכיד שנוצר אצל לוצ’אנו ספאלטי בקבוצה.  

למי שלא מחובר, נעדכן אתכם: נאפולי עלתה לשמינית גמר ליגת האלופות רק בשבוע שעבר, ועומדת בגאון בראש טבלת הליגה האיטלקית. על שמו של הפולני רשומים עד כה העונה שבעה בישולים ושישה שערים ב-21 משחקים בלבד, והמנייה של הקשר בן ה-28, אמורה רק להמשיך לעלות. 

כשהיה בן 17, סקאוטים של אודינזה מהליגה האיטלקית התרשמו מהיכולות של הפולני הצעיר והחליטו להחתימו בקבוצה, במה שנהפך לצעד הראשון הטוב בקריירה המקצוענית שלו. כעת, לפני שהוא עומד להיות כינור שני (או שלישי, תלוי מה דעתכם על מיליק) על במת הכדורגל הגדולה בעולם יכול להיות שנראה את ז’לינסקי מרשים שוב במדים הלאומיים ברמה שתגרום לו לעשות קפיצת מדרגה נוספת בקריירה, כשהוא אחד מהשמות הלוהטים בקבוצה הלוהטת באירופה ערב המונדיאל. 

פיוטר ז'ילינסקי חוגג. יחגוג כל הדרך לחוזה הגדול הבא? (רויטרס)פיוטר ז'ילינסקי חוגג. יחגוג כל הדרך לחוזה הגדול הבא? (רויטרס)

בעל הבית? צריכים שתשתגע

נחזור להתחלה. נבחרת פולין היא מתחילתה ועד סופה של רוברט לבנדובסקי ואם תשאלו כל אחד ואחת מ-38 מיליון (בערך) הפולנים במדינה, אם מאמינים שמישהו יכול לסחוב אותם עד לגמר, זה לבנדובסקי, הכדורגלן הגדול ביותר של פולין אי פעם, ובדיוק במצב הרוח הזה המדינה הקטנה צריכה אותו, על מנת להגיע רחוק, חד כמו בדורטמונד, מנוסה כמו בבאיירן ושמח כמו בברצלונה, ואם יגיע במצב הזה? אין לדעת איפה תיעצר החבורה הפולנית, שהפעם לא תשב בפינה.

לצערו של הכוכב מספר 9 בברצלונה, את המונדיאל הקרוב הוא יפתח אחרי תקופה לא פשוטה. הפסד בקלאסיקו, הדחה סנסציונית מליגת האלופות ומלחמות קשות עם אלופת אירופה וספרד, ריאל מדריד, על תואר האליפות של העונה. למרות שהוא מעורב וכובש שערים (18 שערים וארבעה בישולים ב-19 הופעות), הגעתו של הפולני לבארסה קצת נעלמה מהרדאר, עם עלייתם של מי שנחשבים לעתיד המועדון, פדרי, גאבי, דמבלה וראפיניה, כך נוצר מצב ששחקן הווה של המועדון נדחק מעט הצידה, במונחים שלו כמובן. 

המונדיאל הקרוב הוא ההזדמנות הגדולה של מי שניתן להגדיר במונחי כדורסל כ-”פרנצ’ייז פלייר”, להוכיח שהוא שייך לליגה של החלוצים הגדולים באמת. אלה שברגע שמקבלים את הכדור ברגל כל ההגנות מחסירות פעימה, והאוהדים שלהם נאנחים לרווחה כי הם יודעים שהשער קרוב מתמיד. גם בנבחרת פולין שהיא כביכול נבחרת ללא שאיפות להנפת גביע העולם, רוצים לנצח וכמה שיותר ומי שיוכל להביא אותה להישג השיא דווקא בטורניר הקרוב, הוא רוברט לבנגולסקי, הוא ולא אחר. 

רוברט לבנדובסקי חוגג. קיבל הזדמנות להפוך לאחד החלוצים הגדולים ביותר (רויטרס)רוברט לבנדובסקי חוגג. קיבל הזדמנות להפוך לאחד החלוצים הגדולים ביותר (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */