48 שעות נותרו לבעיטת הפתיחה של המונדיאל בקטאר, וכבר נרשם תאקל ראשון בין פיפ"א למדינה המארחת. בצעד מפתיע, הקטארים החליטו לבטל את הבטחתם להתאחדות הכדורגל העולמית ויאסרו מכירת אלכוהול לאוהדים בסמוך לשמונת האצטדיונים שישרתו את הגביע העולמי.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
מדובר בסיבוב פרסה מדהים של המדינה המוסלמית, אשר בה יש איסור גורף לשתיית אלכוהול. הסיבה: רק לפני חודשיים הסכימו השלטונות למכירת בירות בשעות ספציפיות ובמתחמים מיוחדים (פאן-זונים ובתי מלון, למשל). כמו כן, הגיעו להסכם עם פיפ"א בנושא, שכעת, כאמור, לא יאושר הלכה למעשה בשטח.
3 צפייה בגלריה
בירה
בירה
כאב ראש לאוהדים, אבל בעיקר לפיפ"א
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
בירה
בירה
יישארו מיותמים. המתחמים של "באדווייזר" בסמוך לאצטדיונים בקטאר
(צילום: רויטרס)
הציוץ של "באדווייזר" שנמחק לאחר מספר דקות
מדובר בכאב ראש לאוהדים (לפחות אלה שמעוניינים בשתייה חריפה), אבל בעיקר לפיפ"א. מותג הבירה האמריקאי "באדווייזר" הוא אחד מנותני החסות הגדולים שלה וביטול מכירתו בגביע העולמי עשוי לעלות להתאחדות הכדורגל העולמית עשרות מיליוני דולרים של פיצויים.
"בעקבות דיונים בין רשויות המדינה המארחת לפיפ"א, התקבלה החלטה למקד את מכירת משקאות אלכוהוליים בפאן-זונים ובמקומות מורשים, תוך הסרת נקודות מכירה של בירה מהאצטדיונים בקטאר", נאמר בהודעה רשמית של פיפ"א. "הרשויות, המדינה המארחת ופיפ"א ימשיכו להבטיח חוויה מהנה, מכבדת ונעימה לכל האוהדים".
3 צפייה בגלריה
בירה
בירה
לפחות כעת, המחירים של כוס בירה בקטאר בשמיים
(צילום: gettyimages)
ה"טיימס" הבריטי דיווח כבר אתמול כי השלטונות בקטאר לוחצים על פיפ"א לאסור את מכירת הבירה במתחמים שנקבעו מראש בסמוך לאצטדיונים וההחלטה הרשמית התקבלה היום. בחשבון הטוויטר הרשמי של "באדווייזר" הועלה הציוץ: "זה מוזר" - רק שלאחר מספר דקות הוא נמחק.
נכון להיום - המקום האפשרי היחידי שיש לאוהדים לרכוש בירה הוא באזור האוהדים (פאן-זון) המרכזי בדוחא - ובתפריט יש רק סוג אחד, ניחשתם נכון - "באדווייזר" (שחתום על הסכם בלעדיות עם פיפ"א למונדיאל הנוכחי).
המחירים, אגב, בשמיים, בעיקר בשל הביקוש הגדול. כוס בירה עולה בפאן-זון לא פחות מ-11 פאונד ועל-פי ההגבלות של הקטארים: הקונים יצטרכו להוכיח שהם בני 21 ומעלה כדי לרכוש וכל רוכש יוגבל לכמות מקסימלית של ארבעה משקאות בקנייה אחת.
פורסם לראשונה: 09:03, 18.11.22