יום רביעי, 29.05.2024 שעה 03:57

ההוריקן יכה? אנגליה והארי קיין מחפשים גאולה

הנבחרת והקפטן שלה רוצים תואר משמעותי שיסיר את הספקות. הסגל איכותי, אך סערת סאות'גייט עשויה לפגוע. וגם: השיר שמייצג את אנגליה בצורה מושלמת

|
הגיע הזמן של אנגליה? (רויטרס)
הגיע הזמן של אנגליה? (רויטרס)

ב-1996 כתבו צמד הקומיקאים דייויד בדיאל ופרנק סקינר את השיר “Three Lions” יחד עם להקת לייטנינג סידס לקראת היורו באותה השנה באנגליה, כשהשיר הפך בהמשך להמנון הלאומי של נבחרת הכדורגל המקומית – בהקשר של הצלחה או כישלון. במונדיאל 2018 היא סיימה במקום הרביעי.

האוקסימורון שבו שרויה נבחרת אנגליה מבוטא היטב במילות השיר. בזמן שהוא נפתח עם שדרים מרגעי אכזבה גדולים ומילים כמו “נראה שכולם כבר יודעים את התוצאה, הם בטוחים שאנגליה תהרוס את זה”, השיר כולו דווקא מעביר אווירה אחרת.

המילים הפסימיות מקבלות ניגודיות גדולה מהפזמון שמכריז כי הכדורגל “מגיע הביתה” ובזיכרונות מהרגעים הגדולים באותה הזכייה היחידה במונדיאל 1966. מעל הכל, ניצב המשפט שמבטא איך הניגודיות הזו בכל זאת הגיונית בצורה המושלמת: “30 שנים של כאב מעולם לא גרמו לי להפסיק לחלום”. גם היום, כש-30 השנים הפכו ל-56, אנגליה עדיין מאמינה שלמרות הכול זה הזמן של הכדורגל ללמוד מנבחרת הנשים ולחזור סוף סוף הביתה.

האנגליות מניפות את הגביע, נבחרת הגברים תלמד? (רויטרס)האנגליות מניפות את הגביע, נבחרת הגברים תלמד? (רויטרס)

הגורל המשותף של אנגליה וקיין

אנגליה נמצאת בדור זהב שבו יש לה עומק בלתי נתפס כמעט בכל עמדה, במה שגורם אפילו לשחקנים מהטופ העולמי להישאר מחוץ לסגל. למרות האיכות הגדולה שקיימת בנבחרת, יש שחקן אחד, הקפטן שלה, שנמצא מעל כולם ויצטרך להיות זה שיוביל אותה בקטאר ושמו הארי קיין.

סיפורו של שחקן טוטנהאם קשור באופן ישיר לזה של נבחרתו, כאילו נולד כדי להיות הכוכב שלה. גם אנגליה וגם הקפטן מוערכים בעולם, אם זו איכות הסגל של אנגליה או הקריירה של קיין, אך סימן קריאה אחד ענק עומד מעל ראשם - זכייה בתואר.

הארי קיין ומייסון מאונט עם אוהדי נבחרת אנגליה (רויטרס)הארי קיין ומייסון מאונט עם אוהדי נבחרת אנגליה (רויטרס)

המונדיאל הנוכחי הוא הזדמנות לשניהם להסיר את השלשלאות הכבדות ולצאת לחופשי. “ההוריקיין” כבר הוכיח שהוא יכול לפרוח בטורניר החשוב מכולם, כשבמונדיאל הקודם סיים כמלך השערים עם שישה כיבושים בקמפיין שבו הגיעו האנגלים עד חצי הגמר. מאז הספיקה נבחרת שלושת האריות לסיים במרחק נגיעה מזכייה ביורו שנערך ב-2021 לאחר שהפסידה בפנדלים, ואם קודם נעצרה בחצי ואז בגמר, קו השיפור הוא ברור – רק זכייה תתקבל בממלכה.

קיין נמצא כרגע בשיא של הקריירה שלו. בגיל 29 החלוץ פתח את העונה בצורה מפלצתית, כשמאז המחזור השני כבש או בישל בתשעה משחקים רצופים, חוץ מהמפגש נגד ווסטהאם שם גרם באופן ישיר לשער עצמי. הקפטן נמצא במקום השני בפרמייר ליג בתחרות מלך השערים עם 12 כיבושים כשרק ארלינג הולאנד מקדים אותו.

כשהוא עם נבחרת איכותית מסביבו, קיין נראה מוכן מתמיד ויצטרך להוביל את אנגליה לזכייה במונדיאל. אחרי שכבר הספיק לשמוט תארים בגמר ליגת האלופות נגד ליברפול ובגמר היורו האחרון מול איטליה, זה הרגע של הקפטן האנגלי להוריד מעליו באופן סופי את כל הספקות לגבי גדולתו ההיסטורית.

הארי קיין, מוכן מתמיד (רויטרס)הארי קיין, מוכן מתמיד (רויטרס)

כוכב ההווה והעתיד מגיע

ג’וד בלינגהאם כבר הספיק להיות השחקן השני הכי צעיר שהופיע ביורו (החזיק במקום הראשון לשישה ימים), ערך הופעת בכורה בברמינגהאם בגיל 16 ו-38 ימים והעונה עלה כקפטן בורוסיה דורטמונד בליגת האלופות בגיל 19 בלבד. כשהוא שובר כל תקרה אפשרית בגיל מוקדם, למה שלא יוכל להוביל את הקישור של אנגליה במונדיאל הקרוב?

קשרה המרכזי של דורטמונד לא רוצה לחכות וכבר עכשיו הוא נחשב לאחד השחקנים האיכותיים בתפקידו בעולם. בלינגהאם עדיין לא פספס דקת משחק העונה בבונדסליגה ובליגת האלופות, כשהוא כבר בגיל 19 אולי השחקן החשוב ביותר באחת המועדונים הגדולים בגרמניה.

ג'וד בלינגהאם (רויטרס)ג'וד בלינגהאם (רויטרס)

דויד אלאבה, אקס באיירן מינכן ושחקן ריאל מדריד, החמיא לכישרון הצעיר: “אני יכול לומר שהוא אחד מהקשרים הכי מוכשרים בעולם. בגיל 19 בלבד הוא מוביל את הקבוצה, לא מתחבא וכבר מכריע משחקים עם סגנון המשחק שלו”.

האוהדים האנגליים כבר שרים בקולי קולות את שמו כחלק מהשיר “Hey Jude” שמושמע באצטדיונים ברחבי הממלכה, אך המטרה של הקשר ברורה. בלינגהאם רוצה להראות שהוא מסוגל להוביל את הקישור כבר עכשיו ולגרום לאוהדים האנגליים לשיר את השם ג’וד בשבילו.

אוהדי נבחרת אנגליה, ישירו לבלינגהאם? (רויטרס)אוהדי נבחרת אנגליה, ישירו לבלינגהאם? (רויטרס)

סערת סאות’גייט

מתי בפעם האחרונה שמעתם על מאמן שהביא נבחרת לפסגות חדשות, ועדיין שמו הפך לאחד הפחות אהובים במדינה? תכירו, גארת’ סאות’גייט. מאז שקיבל את התפקיד ב-2016, המאמן האנגלי הצעיד את נבחרת שלושת האריות לגבהים שהיא לא הכירה מזה עשרות שנים.

עד שמונה למאמן, אנגליה לא הצליחה להגיע לחצי גמר של טורניר גדול מאז 1996. סאות’גייט מצידו הביא את השינוי בהישגים עם חצי גמר במונדיאל 2018 והפסד כואב רק בפנדלים בגמר היורו שהתקיים ב-2021. למרות כל מה שנכתב עד כה וההצלחה האדירה ברגעים החשובים, המאמן הפך למוקד לביקורת ולמחלוקת הגדולה ביותר סביב הנבחרת.

אנגליה מגיעה אחרי קמפיין נוראי בליגת האומות כשהיא סיימה עם שלוש נקודות אחרי שישה משחקים וירדה לדרג השני, כשתוך כדי היא הציגה את אחת התבוסות המשפילות בהיסטוריה שלה עם 4:0 מול הונגריה.

גארת' סאות'גייט, ינצח את הביקורות? (רויטרס)גארת' סאות'גייט, ינצח את הביקורות? (רויטרס)

למרות התוצאות האחרונות, ישנה צביעות מסוימת ביחס כלפי סאות’גייט. כשהגיע ב-2016 הציפיות מאנגליה היו בשפל היסטורי ופתאום, אחרי ההצלחה שהגיעה בתקופתו, לא רק שכל דבר חוץ מניצחון נחשב לכישלון, אלא שגם רבים מסתכלים על זה כאילו הוא העומד בין נבחרת שלושת האריות לבין תואר גדול ראשון מאז 1966.

אין ספק שעם הכישרון האדיר שיש באנגליה והעומק שלה בשחקנים טכניים איכותיים, היא חייבת לשחק כדורגל יותר אטרקטיבי. למרות הכל, השיטה היותר שמרנית של המאמן הוכיחה את עצמה ברגעים החשובים וקשה לבוא בטענות כלפי הצלחות.

חלק נוסף שזוכה לביקורת הוא הקיבעון. סאות’גייט לאורך כל תקופתו היה מחויב מאוד לשחקנים שלו, במה שהרבה פעמים פגע באחרים שהיו בכושר טוב בהרבה כשהדוגמאות הטובות ביותר הם טרנט אלכסנדר ארנולד והארי מגווייר.

טרנט אלכסנדר ארנולד מאוכזב (רויטרס)טרנט אלכסנדר ארנולד מאוכזב (רויטרס)

הראשון נחשב בשנים האחרונות בעיני רבים למגן הימני הטוב בעולם, אך פעם אחר פעם זכה להתעלמות בבחירת ההרכבים ולעתים גם הסגלים. בלם מנצ’סטר יונייטד מנגד ממשיך לפתוח ב-11 למרות הביקורת הרבה על יכולתו המקצועית והעובדה כי מעמדו נמצא בירידה מתמדת.

למרות הסערה סביבו והתוצאות הרעות במשחקים האחרונים, סאות’גייט לא נלחץ כשהוא יודע שבסוף הכל יהיה תלוי בתוצאה. אם יצליח להוביל מדינה שחצויה לגביו לזכייה במונדיאל, הביקורות ייעלמו באותה המהירות שבאו והוא ייזכר כאחד המאמנים הגדולים שהיו.

הסגל והרכב משוער

אנגליה מגיעה לטורניר הזה עם אחד הסגלים הכי עמוקים מהנבחרות בטורניר, כשכמעט על כל עמדה (פרט לבלמים) מתחרים כמה שחקנים שהיו יכולים לפתוח בקלות. על המקום בין הקורות צפויים להתחרות ניק פופ, שוערה של ניוקאסל שחווה עונה טובה, וג’ורדן פיקפורד שנחשב לשוער של סאות’גייט. בנוסף אליהם גם שוער ארסנל הנהדר, ארון רמסדייל, יגיע לקטאר.

בהגנה עמדות המגנים עמוסות מאוד, אך הנבחרת תיאלץ להסתדר ללא ריס ג’יימס שהיה אמור לפתוח בהרכב, אך נפצע ולא זומן. קייל ווקר שאמור לחזור לכשירות בזמן יגיע, כשעל המקום בצד ימין הוא יתחרה עם אלכסנדר ארנולד –דווקא בעונה פחות טובה ביחס לשנים האחרונות – וקיראן טריפייר שחווה עונה נפלאה בניוקאסל.

על עמדת המגן השמאלי צפויים להתחרות טריפייר ולוק שואו, כשעוד לא ברור אם נבחרת שלושת האריות תפתח עם רביעיית הגנה או חמישייה כשבאופציה השנייה אפילו בוקאיו סאקה עשויה להשתלב באגף שמאל. ג’ון סטונס ואריק דייר הם הבלמים הבולטים לצד מגווייר שצפוי לפתוח למרות ספסולו ביונייטד, כשבן ווייט יקווה לקבל את ההזדמנות להוכיח את עצמו.

שחקני נבחרת אנגליה חוגגים עם הארי קיין (רויטרס)שחקני נבחרת אנגליה חוגגים עם הארי קיין (רויטרס)

בקישור נראה כי ג’וד בלינגהאם ודקלן רייס יקבלו את המושכות על חשבון קונור גלאגר, קלווין פיליפס וג’ורדן הנדרסון. בחלק ההתקפי הארי קיין ופיל פודן בטוחים ב-11, כשראחים סטרלינג יתחרה עם בוקאיו סאקה על המקום הנותר למרות ששחקן צ’לסי בעונה בינונית. למרות זאת, גם ג’ק גריליש ומרקוס רשפורד עשויים להפתיע, כשג’יימס מדיסון ומייסון מאונט יתחרו על עמדת הקשר ההתקפי במידה וסאות’גייט יבחר בקו של ארבעה שחקני הגנה.

הרכב משוער: ניק פופ (ג’ורדן פיקפורד), קייל ווקר (קיראן טריפייר), ג’ון סטונס, אריק דייר, הארי מגוויר, לוק שואו, ג’וד בלינגהאם, דקלן רייס, פיל פודן, בוקאיו סאקה (ראחים סטרלינג) והארי קיין.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */