בשיתוף YouTube
איך מעודדים הצבעה בפעם החמישית בתוך שלוש שנים? ואיך מצליחים להגיע גם לאנשים צעירים? אלה האתגרים המשמעותיים שעמדו בפני ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, בבניית המהלך שנועד להביא כמה שיותר פתקים אל קלפיות ההצבעה. זה הצליח להם, ובגדול: עם יותר מ-70 אחוזי הצבעה, וכן - גם עם נתוני הצפייה המרשימים, שהביאו את הקמפיין הזה הישר אל המקום הראשון במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש אוקטובר.

במקום הראשון: הבחירות לכנסת ה-25

בסדרת סרטונים של ועדת הבחירות המרכזית, שפונים לצעירים, הסלוגן המוביל היה "או שתבחרו, או שתתחרטו. תבחרו" - והוא היטיב לקלוע לתחושת ה-FOMO ולנער את האדישות. בהמשך המהלך גויס גם כוכב הרשת אוראל צברי, לקליפ ביטבוקס מרים, בהפקתו המוזיקלית של שגיא ברייטנר. את המסר המרכזי של הסרטון – תאריך הבחירות - קשה מאוד לפספס, ולכן לא מפתיע שהסרטון זכה במספר הצפיות הגבוה של החודש. ככה זה נראה מאחורי הקלעים:

"התרגשנו לשמוע שהקמפיין שלנו, בכיכובו של אוראל צברי, כבש את הרשת", אמרה עו"ד אורלי עדס, המנהלת הכללית בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת. "זה מאוד משמח אותנו, בעיקר כי הדרך לקמפיין לא הייתה פשוטה. תזכרו שאנחנו במערכת בחירות חמישית בתוך שלוש שנים וחצי, הציבור עייף מאוד, הקהל הצעיר? איפה הוא ואיפה אקטואליה". שירה רוזנשטיין, מנהלת תחום דיגיטל בלשכת הפרסום הממשלתית, סיפרה: "חיפשנו לבוא עם בשורה חדשה שיכולה לספר לקהל הצעיר, בני 18+, מתי מתקיימות הבחירות. רצינו לעשות קמפיין שהוא בעצם "Save the Date" לתאריך, ה-1 בנובמבר, 2022".
(בימוי: רועי רז)

בדרך היו גם אתגרים. "הדרך שלנו הייתה קשה", סיפרה עו"ד עדס, "מכיוון שאנחנו ועדת הבחירות, גוף קצת כבד, קצת שמרן, אבל יחד עם זאת ידענו שכדי להגיע לקהל הצעיר אנחנו צריכים לספר סיפור אחר. הבחירה באוראל צברי הייתה יוצאת מגדר הרגיל, גם קומיקאי, גם שחקן, גם רקדן נפלא, כנראה שזה מה שחיבר את הקהל הצעיר אליו". רוזנשטיין הוסיפה: "ידענו שזה צריך להיות לא כבד, וידענו שזה צריך להיות ביוטיוב - כי שם נמצא קהל היעד. גייסנו את אוראל צברי לשיר של הקמפיין, השיר שנועד כדי להחדיר את התאריך. יצרנו לאותו סרטון גם נגזרת בערבית, עם לואי עלי - שגם הוא הביא תוצאות נהדרות". עו"ד עדס סיכמה: "הקמפיין עשה את שלו והגענו ליותר מ-70 אחוזי הצבעה בבחירות האלה. אני מאוד מקווה שנעשה עוד הרבה דברים טובים כאלה".

במקום השני: צ'יטוס puffs בטעם גבינה

צ'יטוס עולה על הגל עם החטיף שמכתים את האצבעות, ובליווי השיר "Can't touch this", שממחיש את התענוג הנלווה לאכילת צ'יטוס כתום, שלא באמת מאפשר לך לעצור את המעלית, לבלום גול בשער או לסיים מטלה בעבודה – פשוט כי אי אפשר לגעת בשום דבר. המסר המרכזי, "טעים ברמות של להשאיר על האצבעות", עובר בקלילות עם מיטב ההבעות של השחקן בן אדם.


במקום השלישי: הדקה ה-90 בוחרת

גם חברת הנסיעות "הדקה ה-90" הצטרפה לטרפת הבחירות, עם סדרת סרטונים שעודדה בחירה במועמדים מובילים, בתמורה לשובר הנחה בשווי 150 שקל לטיול הבא. המהלך הקריאייטיבי חיקה את הנראות של תשדירי הבחירות, עם פתקי ההצבעה ואפילו שמות המועמדים, תוך גיוס החיבה הישראלית למבצעים ומתנות.


במקום הרביעי: תראו אותם

מפעל הפיס חובר הפעם לאתר מוטק'ה, פלטפורמה חברתית מקוונת לבני הגיל השלישי, ומזכיר לכולנו שאהבה לא שייכת רק לצעירים. הסרטון, המלווה בשיר "תראו אותי", מציג גבר ואישה מבוגרים המתכוננים לקראת מפגש מקוון, ובסיומו כבר יוצאים לדייט של ממש. המסר האפקטיבי של הסרטון, "תראו אותי", מועבר בצורה מוצלחת בזכות השחקנים המקסימים, שמתרגשים לקראת הדייט ומצטרפים לשיר.


במקום החמישי: חודש המודעות לסרטן השד

במסגרת קמפיין חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, יצאה עמותת "אחת מתשע" עם מסר קצת אחר. במקום תשדירי הפחדה, הסרטון מציע לכל אישה להקשיב לאלו שהכי איכפת להן ממנה. הסרטון, שנפתח עם ארבע נשים שאובחנו עם המחלה וחוזרות על המסר "אל תקשיבי לנו", מגיע לשיאו עם פאולה רוזנברג, שמציעה לכל אלו שדווקא מקפידות להיבדק – לעודד את הנשים סביבן לעשות זאת, ובהקדם.


יוטיובר החודש: גיל גולן

המעבר לשעון החורף עשה לנו אחלה ספתח לעונה הקרה עם מספר ימים אפרוריים וגשומים, רעמים וברקים, וחשק עז להתכרבל בפוך עם שוקו חם וסרט טוב. זו הסיבה שאת משבצת יוטיובר החודש שלנו, תופס גיל גולן עם ערוץ היוטיוב "שובר מסך", שנותן את ההמלצות הכי חמות לתכנים שאסור לכם לפספס על המסך שלכם.
עם 107 אלף מנויים הפך גולן למבקר הסרטים והסדרות הגדול ביוטיוב ישראל. הפרקים שעולים על בסיס שבועי ומציעים תוכן שנון, הכתוב ומבוצע בקפידה, עריכה קומית שופעת אפקטים, תמונות וסרטונים מתחלפים, עם אימוג'ים וקאטים מהירים - מושכים אליהם מאות אלפי צופים.
אם גם אתם ביקרתם בערוץ שלו במהלך החודש האחרון כדי להכין לעצמכם את רשימת הסדרות והסרטים שאתם חייבים לראות, ודאי נתקלתם בשיתוף פעולה ארוך הטווח שעשה גולן עם HOT: עשרה סרטונים המספקים סקירה מעמיקה ומפורטת על כל פרקי "בית הדרקון". שיתוף הפעולה הביא חשיפות רבות לסדרה, החיבור בין המותג ליוטיובר היה אותנטי והתגובות המפרגנות לא איחרו לבוא. אם עוד לא התחלתם לעבוד על רשימת הצפייה שלכם לחורף הקרוב - מוזמנים להתחיל כאן.

מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube