קרלוס אלקראס יהיה הטניסאי הצעיר ביותר בהיסטוריה שמסיים שנה במקום הראשון בעולם. הספרדי בן ה-19, שזכה השנה באליפות ארה"ב אבל נאלץ להיעדר מטורניר גמר הסבב בגלל פציעה, הגיע לטורינו כדי לקבל את הגביע של המדורג מספר 1.
אלקראס הוא בעצם הטניסאי השני בלבד שמסיים שנה במקום הראשון שהוא לא רוג'ר פדרר, נובאק ג'וקוביץ' או רפאל נדאל מאז 2004. הקודם היה אנדי מארי ב-2016.
1 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי
יהיה מוכן לפתיחת 2023. אלקראס
(צילום: EPA)
"זה משמעותי מאוד בשבילי", אמר אלקראס במסיבת עיתונאים, להשיג את הגביע הזה, מקום ראשון בעולם, להיות חלק מההיסטוריה של הטניס לצד כל האגדות האלה, זו הרגשה מדהימה. אני קצת מאוכזב שאני לא משחק פה בטורניר גמר הסבב, רציתי מאוד לשחק פה".
על הפציעה שלו אמר הספרדי: "הכול מתקדם טוב ומהר. אני מרוכז בהחלמה ומנסה להתאושש כמה שיותר מהר. אני הולך להיות מוכן בתחילת השנה, אני הולך להיות ב-100%".
אלקראס המשיך ואמר: "עכשיו אהנה מכמה ימי חופש, אתנתק קצת ואקח מנוחה. לאחר מכן אתחיל להתמקד בקדם העונה, אני מרוכז ברצון להשתפר ולהתחיל את אליפות אוסטרליה בצורה הטובה ביותר. המטרה הכי חשובה בשנה הבאה יהיו תארי גרנד סלאם. אני לא אומר ששאר הטורנירים לא משמעותיים, אבל הפוקוס יהיה על טורנירי הגרנד סלאם".