היסטוריה באוסטרליה. אייזק האמפריז, שחקנה של מלבורן יונייטד מהליגה המקומית יצא היום (רביעי) מהארון והפך לכדורסלן ההומו המוצהר הראשון באוסטרליה, והשני אי פעם בליגה בכירה מקצוענית כלשהי בכדורסל העולמי.
בסרטון שפורסם בכל החשבונות של האמפריז ברשת החברתית, נראה שחקן הפנים ברגע בו הוא חושף את הדברים בפני חבריו לקבוצה. "לנו כספורטאים יש אחריות להוות דוגמא לאחרים", אמר האמפריז בן ה-24 בסרטון. "האמת היא שיותר מידי אנשים צריכים להתמודד ולא יודעים איך לקום ואיך להתקיים. אני יודע איך זה מרגיש ואני רוצה לייצג את האנשים הללו".
1 צפייה בגלריה
אייזק האמפריז
אייזק האמפריז
אייזק האמפריז
(צילום: gettyimages)
האמפריז המשיך: "זו המטרה שלי מאחורי כל זה: לוודא שכל אחד יכול להיות מי שהוא רוצה, לא משנה מי הוא או מה הוא עושה. אתה יכול להיות שחקן כדורסל מצוין ועדיין להיות הומו. כל אחד יכול לעשות ולהיות מי שהוא רוצה - זה לא קשור לזהות המינית".
"אני מרגיש שמשקל גדול הוסר מעל הכתפיים שלי", אמר האמפריז לאחר מכן בריאיון ל-ESPN, כשנשאל על המהלך שהחליט לעשות. "הייתי מאוד עצבני ומפוחד מהשיחה, אבל כולם היו מאוד תומכים וגאים וכל הדאגות נעלמו".
כאמור, מדובר בכדורסלן הפעיל הראשון אי פעם בתולדות הליגה האוסטרלית שיוצא מהארון כהומו, והשני אי פעם בליגת כדורסל מקצוענית בכירה כלשהי בעולם. לפניו עשה זאת ג'ייסון קולינס ב-2013, עת היה שחקן בוושינגטון וויזארדס מה-NBA.
האמפריז הוא הסנטר הפותח של מלברון יונייטד מליגת ה-NBL האוסטרלית. שחקן הפנים קולע בממוצע 12 נקודות למשחק, להן הוא מוסיף 5.5 ריבאונדים. הוא מוליך את הליגה בקטגוריית החסימות, ובמשחק הליגה האחרון מול דרום מזרח מלבורן פיניקס הצטיין עם 20 נקודות.