מגדלים צב בבית? אתם עוברים על החוק

לאור העלייה בפגיעה ובאיומים על צבי היבשה, ברשות הטבע והגנים ביקשו להבהיר כי אין להחזיק את החיה בבית • ומה עליכם לעשות אם מצאתם צב כזה בטבע?

צב יבשה מצוי, צילום: עידו שקד - רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים ופארק הטבע העירוני עמק הצבאים שבירושלים, מבקשים להעלות את המודעות בקרב הציבור על איסור ההחזקה הפרטית של צב יבשה ללא היתר מיוחד, זאת בעקבות ריבוי מקרי הפגיעה והאיומים על החיה.

לפי הרט"ג, בישראל ישנם שני מינים של צב יבשה: צב יבשה מדברי וצב יבשה מצוי. הצב המצוי הוא הנפוץ מבין השניים, ונמצא ברוב חלקי הארץ. זהו צב שחי לבדו, ורק בעונת הרבייה הפרטים נפגשים כדי להזדווג. זהו מין של זוחל מאריך חיים, שגילו עשוי להגיע ל-60 שנה.

הצבא בריא? אל תגעו בו!, צילום: איי.אף.פי.


לדברי מזי מגנאז'י מוסקוביץ, מנהלת ההסברה ברשות הטבע והגנים, מספרם של צבי היבשה החיים בטבע הישראלי קטן משנה לשנה, מכיוון שהם חשופים למגוון של איומים, בעיקרם צמצום שטחי גידול טבעיים עקב פיתוח, פגיעת מכלי רכב בכבישים ובשטחים הפתוחים, פגיעה מכלבים משוטטים ואיסוף לא חוקי, על מנת שאלה ישמשו חיית מחמד. "חשוב להבהיר כי צב יבשה הוא חיית בר מוגנת בישראל, והחזקתו אסורה ללא היתר פרטני", מסרה.

ברשות ביקשו לחדד את ההנחיות לציבור במקרה של זיהוי צב יבשה בטבע: 1) אין לגעת בצב בריא שנמצא בטבע או במרחב הציבורי, הוא עצמאי בשטח ולא מחפש את אמא שלו 2) אם מצאתם צב חולה, פצוע או מוחזק בשבי כחיית מחמד בגידול פרטי, יש להעבירו לבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן או לפארק עמק הצבאים, וניתן גם להתקשר לרשות הטבע והגנים במספר 3639*.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר