גבאי בחגיגות הניצחון | צילום: טנא תקשורת

"מקבל את התפקיד ביראת כבוד": רועי גבאי נבחר לראשות עיריית יבנה

מ"מ ראש העיר חיים מסינג, וחברי המועצה רועי גבאי ושמעון עשור, התמודדו לרשת את מקומו של צבי גוב־ארי ז"ל, שכיהן בתפקיד כ־24 שנים ונפטר לאחרונה • המנצח יכהן כשנה אחת בלבד - עד לבחירות המוניציפליות • גבאי ניצח בפער של 580 קולות

בוחרים יורש: לראשונה אחרי 24 שנים ביבנה יכהן ראש עיר חדש לאחר פטירתו של צבי גוב־ארי ז"ל לפני שלושה חודשים. תושבי העיר הצביעו אמש (שלישי) והכריעו, רועי גבאי בן ה-37 יכהן כראש עיריית יבנה.

ראש העיר יכהן שנה אחת בלבד, עד לבחירות המוניציפליות בעוד כשנה שייערכו בכל הארץ. 

בבחירות שהתקיימו אמש, ולאחר ספירת כלל הקולות והמעטפות הכפולות, עולה גבאי נבחר לראשות עיריית יבנה ברוב קולות של 8,200 קולות שהם 51%. המתמודד חיים מסינג מי שהיה ממלא מקום ראש העיר והמשיך את דרכו של גוב ארי ז"ל,  קיבל 47% שהם 7,620 קולות. שמעון עשור קיבל 2% שהם 255 קולות.

אחוז ההצבעה הסופי בבחירות לראשות העירייה עמד על 41.5%, שהם 16,115 מצביעים מכלל 38,685 בעלי זכות הבחירה. מספר הקולות הכשרים 16,075.

לאחר הנצחון אמר גבאי: "אנחנו מודים לאלפי תושבי יבנה שבחרו להוציא את יבנה לדרך חדשה. למרות אחוזי ההצבעה הנמוכים, אנו שמחים שהדרך הנקיה בה הלכנו הוכיחה את עצמה. אני מקבל את התפקיד ביראת כבוד. ממחר בבוקר נתחיל לפעול יחד כדי להצעיד בע"ה את יבנה קדימה".

כזכור, על משרד הפנים הוטלה משימת מינויו של ראש עיר חלופי, כאשר שרת הפנים איילת שקד הפעילה את סמכותה והורתה על קיום הבחירות המיוחדות. המתמודדים הם מ"מ ראש העיר חיים מסינג וחברי המועצה רועי גבאי ושמעון עשור.

בשנים האחרונות הפכה העיר לאחת המתפתחות בארץ, כשהיא במקום השלישי בהגירה החיובית ומוקד התיישבות לזוגות צעירים.

שמעון עשור (משמאל) יפתיע בבחירות?, צילום: גדעון מרקוביץ

"הסקרים לפי שמעון פרס המנוח, הם כמו בושם - מותר להריח אותם, אסור לשתות אותם. מי שמפרסם סקרים זה פייק־ניוז, שום דבר לא אמיתי, הכל כדי להטעות את הציבור ולהשפיע עליו", אמר לפני הבחירות שמעון עשור, מי שהיה האנדרדוג לפי הלכי הרוח בעיר ולפי הסקרים המפורסמים בתקשורת המקומית ל"ישראל היום".

מנגד, מ"מ ראש העיר מסינג תקף ורמז כי הבחירות הגיעו למישור הפלילי, והוא אף הגיש תלונה במשטרה. "יש אפשרות שהעיר הזו תצעד קדימה כמו שחלמנו עליה וכמו שהיה החזון של גוב־ארי וגם שלי כממלא מקומו - ויש אפשרות שיבנה תצעד למקומות אחרים. במערכת הבחירות הנוכחית היא גלשה לבריונות וחצתה קווים אדומים, ועל זה הגשתי תלונה במשטרה. אני מאוד מקווה שהציבור היבנאי לא יהמר על יבנה".

"מקווה שהציבור לא יהמר על יבנה". מסינג (באמצע) עם פעיליו, צילום: גדעון מרקוביץ

גבאי, שהכחיש בתוקף את הטענות של מסינג, דחה גם את האמירות על כך שגילו הצעיר מהווה חיסרון ונתן דוגמאות לראשי עיר צעירים שהצליחו לשיטתו: "הגיע הזמן לקחת את העיר לכיוון של חדשנות, זה קרה בלא מעט ערים בארץ".

המועמד הצעיר מבין השלושה. גבאי (מימין) עם הציבור היבנאי, צילום: גדעון מרקוביץ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו