ג' סיון התשפ"ד
09.06.2024
לקראת התנגשות עם היועמ"שית?

כך נערכים במשרד המשפטים לחזרתו של נתניהו

חזרתו של נתניהו ללשכת ראש הממשלה היא רק עניין של זמן ובמשרד המשפטים כבר מגבשים את הסדר ניגוד העניינים של נתניהו, הוי אומר נושאים שייאסר עליו לעסוק בהם בשל משפטו המתנהל

כך נערכים במשרד המשפטים לחזרתו של נתניהו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת חזרתו של בנימין נתניהו ללשכת ראש הממשלה, במשרד המשפטים כבר מתחילים לעבוד על הסדר ניגוד העניינים של נתניהו. כך מדווח ב'ערוץ 13'.

לפי הדיווח, הבסיס יהיה ההסדר הקודם שלפיו לנתניהו אסור להתעסק עם הוועדה לבחירת שופטים, מינויים במערכת אכיפת החוק וכל התעסקות בחקיקה הקשורה להליך המשפטי כמו למשל ביטול עבירת מרמה והפרת אמונים שעליה הכריז יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' במהלך מערכת הבחירות.

עם זאת ההערכה היא שלנתניהו יהיה מותר להתעסק בחקיקת פסקת ההתגברות שאותה דורשות כל מרכיבי הקואליציה העתידית כולל חברי כנסת בליכוד והחרדים אף מצהירים שלא ייכנסו לקואליציה ללא חקיקתה שכן ידיה של הממשלה תהיינה כבולות בהיעדר פסקת התגברות. לעת עתה המחלוקת היא לגבי מנין הרוב שבאמצעותו הכנסת תשלול מבג"ץ התערבות ופסילת חוק. 

בפעם הקודמת נתניהו טען שהסדר ניגוד העניינים לא מחייב אותו ובג"ץ קבע שבהחלט מחייב. מה יקרה הפעם? האם הולכים לעימות ראשון בין היועמ"שית גלי בהרב מיארה לנתניהו או שמא הוא יקבל זאת בהבנה ויותיר לאחרים את הזירה המשפטית, ימים יגידו.

משרד המשפטים גלי בהרב מיארה ניגוד עניינים ראש הממשלה בנימין נתניהו משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד