זאת לא שמועה: אלה לי משאירה אבק לכל התעשייה

"שומקום", סדרת הנוער של yes של אורי גרוס, לא ממש מתאמצת להיות סדרה יוצאת דופן • ולמה היא צריכה, אם במרכזה נמצאת הכוכבת שמשאירה אבק לנועה קירל, נונו, אנה זק ואגם בוחבוט?

הדבר האמיתי. אלה לי להב ב"שומקום", צילום: צילום מסך

כבר 11 פרקים שסדרת הנוער "שומקום" מתקדמת לשומקום, אבל זה לא כל כך משנה, כי למזלה - יש לה את אלה לי להב.

עלילת הסדרה של yes שיצר אורי גרוס, היא תוצאה של ערבוב כל חוקי הז'אנר יחד לתוך עיסה של דרמה מוזיקלית פשוטה: נערים מתבגרים שצריכים להסתדר ללא מבוגר אחראי, משוחחים בדיאלוגים שנונים ומטופשים, מתאהבים זה בזו, נאבקים ברשעים שזוממים נגדם תחבולות אינפנטיליות, ובעיקר - נלחמים במערכת על מנת להציל את בית האומנה שלהם.

לא מוביל לשומקום. "שומקום", צילום: צילום מסך

אף על פי שמדובר בתפקיד דרמטי ראשון שלה, אלה לי מפתיעה ביכולות המשחק שלה ומרימה את הסדרה בכמה דרגות. למעשה, "שומקום" נתפרה למידותיה: שירים בביצועה משולבים ברוב הפרקים, הסיפור מתבסס על הכריזמה המתפרצת שלה, והיא לא נדרשת להשתמש בטכניקות מיוחדות או ביכולות משחק מורכבות, אלא פשוט להיות אלה לי.

אף שלכאורה נדמה כי הכוכבת הצעירה צועדת במסלול ע"ש נועה קירל - אלה לי היא הרבה מעבר. בניגוד לקירל, אלה לי לא יוזמת פרובוקציות וגם לא זוכה לחיבוק אוהב מהתקשורת, היא לא מג'נגלת בין קמפיינים, היא מתאמצת לברוח מכותרות ומרכילויות (לא שזה עוזר לה, כי רשימת הרומנים שהצמידו לה בשנים האחרונות מזמן עברה את מספר השירים שהוציאה), ונדמה כי למרות הפוטנציאל שלה להיות בובת פופ תעשייתית - אלה לי עושה מה שבא לה, גם אם מדובר בסדרת נוער בנאלית.

עושה מה שבא לה. אלה לי להב ב"שומקום", צילום: צילום מסך

וככה היא מתקדמת לאיטה, בזמן שכולם רוכבים לה על הגב: אביב גפן הקליט איתה שיר, מאיה ג'ריס השיגה דרכה פרסום ותודעה, סטטיק גם התקרב בדרכו, ובשבוע שעבר אפילו גיא פינס עשה עליה סיבוב. כחלק ממסע קידום הסדרה היא התיישבה לראיון בתוכניתו, שלכל אורכו הציק לה הכתב המעיק עם מגוון שאלות חודרניות, דרש לקבל ממנה ג'וּס עסיסי, גרם לה לבכות והתעקש לאמת את תדמית הילדה הרעה. פסיכי זה הקטע? לא ממש.

דיאלוגים שנונים ומטופשים. "שומקום", צילום: צילום מסך

כמו כן, בכל הקשור ליכולות ווקאליות - והיא מראה אותן בסדרה - אלה לי משאירה אבק לכל האחרות. קירל? אנה זק? נונו? אגם בוחבוט? הן לא ברמה שלה. אז נכון שזו סדרת נוער פשוטה, אבל צריך להכריז בבירור - אלה לי היא הדבר האמיתי.

"שומקום", ערוץ טין ניק ‪15:35 ,(yes)‬

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר