כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
בצל המתרחש במשק

מחירי הדירות ירדו? זה מה שחושבים הקבלנים

סקר מעניין שנערך בקרב קבלנים מצביעים על כך שמחירי הדירות צפויים להיעצר בקרוב, אולי אף לרדת, כשגם הקבלנים מתכוננים לעצירה של עליית המחירים וגם חברות הנדל"ן עצמן צופות האטה משמעותית בשוק הישראלי

מחירי הדירות ירדו? זה מה שחושבים הקבלנים
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בסקר שנערך לרגל כנס שנתי על ידי חברת BDI בקרב קבלנים באזורי תל אביב והמרכז, ניתן לראות כי רובם מאמינים שמחירי הדירות יוקפאו בתחילת שנת 2023. כלומר, עליית המחירים שלא פסקה במשך העשור האחרון - תיעצר באופן מוחלט. הדבר עלול לגרום ליציאה של כ-700 קבלנים מהענף, בין היתר בגלל סיבות כלכליות.

הנתונים הללו נחשבים לדרמטיים, במיוחד שמצרפים אליהם ירידה תלולה בהיקף המשכנתאות. סך כלל ההלוואות לצורך דיור שניטלו בחודש אוקטובר השנה עומד על כשישה מיליארד ש"ח, כשמדובר על ירידה של כ-45 אחזים ביחס לחודש ממוצע בשנה האחרונה. למרות שמדובר בתקופת חגים, גם כמשווים את הנתונים לנתוני התקופה המקבילה בשנה שעברה, ניתן לראות בבירור האטה בשוק.

גם נתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תומכים בנתונים. מספר הדירות החדשות שנמכרו יורד בקצב של 3.9% בחודש מאוגוסט 2021, זאת לאחר שמאפריל 2020 עד יולי 2021 נרשמה עלייה חודשית בקצב של 2.3%. בספטמבר נמכרו 2,700 דירות, כ-3.8% פחות מאשר בחדש הקודם. 

השאלה שעולה היא מתי נתונים אלה ישפיעו באופן פרקטי על מחירי הדיור בארץ. כרגע ניתן להבחין בירידה במספר העסקאות ובביקוש, אך עדיין אין הוזלה במחירי הדירות עצמן.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת BDI, אמרה: "נתון מאוד לא מעודד לגבי מספר הקבלנים שנגרעו מהענף. לעומת זאת, נתון מעודד לרוכשי הדירות לגבי מדד מחירי הדירות, שיישאר ברמתו הנוכחית גם בשנת 2023".

מחירי הדירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד