נתיב הכסף מישראל לסוריה: פרקליטות המדינה פתחה בהליך בדיקה נגד עמותת "אלקלוב"

העמותה מנוהלת על ידי ראיד באדר, ערבי ישראלי, שעמד בעבר בראש עמותות של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שנסגרו בשל העברת כספים לחמאס • ח"כ אורית סטורק פנתה אל פרקליט המדינה בדרישה לחקירה • גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן": "הגיע הזמן שכולנו נתעורר ושגופי המודיעין והאכיפה יפעלו מיידית לסגירת גופים אלו ולעצירת השיטפון בהקדם האפשרי"

פליטים סורים מקבלים תרומה על רקע סמל העמותה הישראלית, צילום: רשתות ערביות

פרקליטות המדינה פתחה בהליך בדיקה נגד עמותת "אלקלוב" הישראלית על מנת לבחון האם העבירה כספים שהתגלגלו לגורמי טרור, זאת בעקבות פרסום תחקיר של ארגון עד כאן ב"ישראל היום". חברת הכנסת אורית סטרוק פנתה לאחר פרסום הכתבה לפרקליטות המדינה, ואלו הודיעו בתגובה כי פתחו בהליך לבדיקת העניין.

בתחקיר שפורסם בספטמבר האחרון נחשף כי עמותת "אלקלוב אלרחימה", שהוקמה בשנת 2016 ופועלת מנצרת העבירה עשרות מיליוני שקלים לסוריה. 

המשנה לפרקליט המדינה הודיע לח"כ אורית סטרוק כי פנה אל גורמי הביטחון כדי לבחון את העברות הכספים מהעמותה לגורמי הטרור. כאמור, בעקבות התחקיר שפורסם ב"ישראל היום", פנתה ח"כ סטרוק אל פרקליט המדינה בדרישה כי יפתח בחקירה נגד העמותה ולפני מספר ימים התקבלה התשובה ולפיה יחל הליך בדיקה נגד העמותה.

דרשה שיפתחו בחקירה. ח"כ אורית סטרוק (ארכיון), צילום: דודי ועקנין

מדובר בעמותה שמנוהלת על ידי ראיד באדר, ערבי ישראלי, שעמד בראש עמותות של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, עמותות אשר נסגרו בשל העברות כספים לתשתיות חמאס, ובביתו אף נתפסו סכומי עתק שהיו מיועדים לכאורה למימון תשתיות של החמאס.

את המיליונים הרבים שהעמותה אוספת בישראל היא מזרימה לסוריה, דרך ארגון Ataa Humanitarian Aid Association הפועל מאיסטנבול, טורקיה. ארגון זה הינו חבר בקואליציית ארגונים לא-ממשלתיים סורים. בסופו של דבר הכספים והציוד שנרכש בהם, מגיעים לאזור העיר אידליב שבצפון סוריה שם הוא מחולק על ידי עובדים מקומיים ומשאיות הנושאות את סמלי העמותה הישראלית "אל קלוב".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" מסר בתגובה כי: "השיטה בה עמותות ערביות-ישראליות, אוספות כסף במסגדים ובכפרים ברחבי הארץ ומעבירות סכומי עתק לארגוני טרור ולמדינות אוייב הולכת ומתגברת. כפי שראינו בתחקיר שערכנו על מימון החמאס על ידי עמותות רע"ם, גם כאן רשויות המדינה אינם מכירות את המידע או שבוחרות להעלים עין, מה שמציב סימן שאלה גדול על אופן ההתנהלות של ישראל בסוגיות מימון טרור בידי אזרחי ישראל. הגיע הזמן שכולנו נתעורר ושגופי המודיעין והאכיפה יפעלו מיידית לסגירת גופים אלו ולעצירת השיטפון בהקדם האפשרי".

"רשויות המדינה מעלימות עין". גלעד אך, צילום: אריק סולטן

יו"ר סיעת הציונות הדתית, סטרוק, ציינה: "פלא בעיני איך פועלת בישראל עמותה כזו באין מפריע, ואיך ארגון אזרחי כמו "עד כאן" חושף עבירות בטחון חמורות שהשב"כ צריך היה לחשוף. הסלחנות של גורמי הביטחון כנגד גורמים איסלאמים בקרב ערביי ישראל המשתפים פעולה עם הטרור חייבת להיפסק, ומכלול הקשרים של התנועה האיסלאמית, על שני פלגיה, עם גורמי טרור בארץ ובחו"ל חייב להיבחן לעומקו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר