"הרצון של אנשים שנתאחד נהיה היסטרי": הדורבנים חוזרים לאחר 14 שנים

עשור וחצי לאחר שהתפרקו, חברי להקת הדיסקו הוותיקה משאירים הכל מאחור ונותנים לקהל את מה שחשק בו במשך שנים ארוכות • "ברגע שנפגשנו בחזרות הכל חזר לאותה התקופה, כאילו לא עברה דקה", הם מספרים ל"ישראל היום"

"השטח גועש כבר הרבה זמן". הדורבנים, צילום: גלעד לנגר

אם רציתם הוכחה לכך ששוב הדיסקו כאן, קיבלתם: להקת הדורבנים, שהתפרקה לפני 14 שנים, חוזרת לעשות שמח, ומתאחדת בהרכב מלא למופע מוזיקלי, כמו שרק הם יודעים לעשות. זה יקרה ב-23 בפברואר 2023 בהאנגר 11 בתל אביב באירוע שיינשא את השם "שוב הדיסקו כאן" על שם אחד מלהיטי הלהקה.

הלהקה, שהתחילה את דרכה ב-1999 והצליחה במשך עשור למזג דיסקו, רוק, דאנס, Fאנק ופופ - שחררה שלושה אלבומים והפכה את חבריה - איתי גלוסקא, אייל מזיג, גיא מזיג, עידו "זיגו" אופק ורון אלמוג - לדבר הכי חם בסצנת המוזיקה הישראלית.

כעת, אחרי 14 שנים שבהן כל אחד מחברי הדורבנים התעסק בעבודות סולו, הם מאחדים כוחות וחוזרים. בראיון ל"ישראל היום" מספרים האחים מזיג על ההחלטה לקאמבק דווקא עכשיו. "פשוט רצינו לרכוש עוד נכס, אז החלטנו על איחוד", צוחק גיא, "אבל האמת היא שהשטח גועש כבר הרבה זמן, והרצון של האנשים באיחוד הזה נהיה היסטרי. הרגשנו שאולי עכשיו כדאי, שאפשר לעשות את זה, ושזה באמת יקרה – במיוחד לאור העובדה שהטעם של ההתפרקות כבר מזמן חלף וכולנו מיודדים והכל סבבה, אז אין גורמים מפריעים".

זה אומר שהפירוק שלכם השאיר טעם לא טוב. קדמה לזה גם העזיבה של איתי.

אייל: "זה נכון שאיתי כבר לא היה באלבום האחרון. היו חילוקי דעות אמנותיים שהובילו בסוף לפירוק עצמו, אבל האמת היא שלצד זה שמענו מהשטח שאנשים מתגעגעים. גם אצלנו הזמן עשה את שלו. ברגע שנפגשנו בחזרות הכל חזר לאותה התקופה, כאילו לא עברה דקה. אותן בדיחות, אותו וויב. זה יוצא גם 20 שנה לאלבום הראשון שלנו, צירוף מקרים נהדר מהבחינה הזאת".

גיא: "אם לא היינו מרגישים שאנחנו יכולים להביא את אותו הכיף, האיחוד הזה לא היה קורה, אבל למזלנו זה קרה".

"הלהקה עברה שינויים והתחלנו להתרחק". הדורבנים, צילום: גלעד לנגר

הייתם להקה מצליחה מאוד. היו מי שהחשיבו אתכם ליורשים של כוורת. למה בעצם זה נגמר?

גיא: "היינו בתוך להקה, ולהקה עוברת שינויים. באלבום הראשון עשינו רק כיף. לאט-לאט שינינו פאזה והתחלנו לשיר שירים 'רציניים' באלבומים השני והשלישי. אחר כך כל אחד מאיתנו פיתח ויז'ן משלו והתחלנו להתרחק".

באדיבות: הד ארצי

במהלך השנים שבהן לא הייתה להקה, שמרתם על קשר? עבדתם יחד?

אייל: "עם רון ניגנו הרבה בכל מיני סיטואציות ובכל מיני הרכבים, וגם עם זיגו נפגשנו הרבה דרך חברים משותפים. עם איתי נפגשנו בהתחלה, אחר כך קצת פחות ולאחרונה חודש הקשר".

חוץ מהדורבנים, האחים לבית מזיג מאוד עסוקים. אייל חבר בלהקתו של שלמה ארצי, ואיתו הוא מופיע בכל הארץ. במקביל הוא בעל אולפנים וחברת הפקה, שלדבריו "מתעסקת בכל עניין האמנות, הקלטות, ניצוח, וכל מה שקשור למוזיקה מסביב". גיא, לעומת זאת, מתחזק קריירת סולו ובימים אלה עובד על שני אלבומים חדשים. "זה קרה במקביל. אלבום אחד של שיתופי פעולה והשני שלי נטו, ויש עוד כמה פרויקטים", הוא מספר.

הדורבנים - שוב הדיסקו כאן! מופע האיחוד

אין לדעת לגבי היתכנות עבודה על אלבום חדש ללהקה, אבל סיבוב הופעות מלא יכול לבוא בחשבון. הכל תלוי, כמובן, באופן שבו יתקבל מופע האיחוד. "אם נראה שהביקוש היסטרי, אז נעשה עוד כמה הופעות", אומר גיא, ואייל מחזק את דבריו: "אם תהיה היסטריה, אין לי ספק שזה יגרד לנו בגוף ונרצה לחזור לזה שוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר