ישברו את המסורת. הפועל ת"א מתכוונת לרשום חמישה זרים בליגת העל, לראשונה מאז חזרה הקבוצה לליגת העל. זאת לאחר שהנהלת המועדון הצליחה לגייס מהאוהדים האדומים את הסכום הדרוש - חצי מיליון שקל, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet.
כידוע, מעבר לרצון לקדם את השחקן הישראלי, אחת הסיבות שהפועל ת"א לא הייתה מעוניינת לרשום בשנים האחרונות חמישה זרים בסגל - למרות שלא מעט מן הקבוצות בליגה כן עושות את זה - היא כלכלית.
2 צפייה בגלריה
רמי כהן
רמי כהן
הכסף גויס. רמי כהן
(צילום: עוז מועלם)
למעשה, כל קבוצה שרושמת זר חמישי לליגה מפסידה יותר ממיליון שקל בסופו של דבר. 350 אלף שקל קנס על רישום זר חמישי, 250 אלף שקל שהקבוצה לא מקבלת מכספי הטוטו, 250 אלף שקל שלא מוענקים מקנסות שאר הקבוצות ו-400 אלף נוספים שלא מגיעים ממשרד הספורט על קידום השחקן הישראלי.
בהפועל תל אביב הבינו מלכתחילה שגיוס של מעל מיליון שקל לא יתאפשר, לכן החליטו לצאת בגיוס המונים של 500 אלף בלבד, שהושלם 8 ימים לפני המועד הסופי שלו. את יתר הסכום החסר יגייס הבעלים, אבי זיינדברג. זאת לאחר שבישיבת ההנהלה האחרונה הרעיון עלה ואושר ברוב קולות.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם הקהל
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם הקהל
חמישה זרים גם בליגת העל
(צילום: רויטרס)
המשמעות היא שכבר במשחק הבא - בדרבי מול מכבי ת"א ב-20 בחודש - הפועל ת"א תשחק עם 5 זרים: ג'ייקובן בראון, ג'יי.פי טוקוטו, כריס הורטון, אקסבייר מנפורד, גילן הורד וג'ורדן מקריי. ואם כבר דרבי, הסערה הגדולה בכדורסל הישראלי לא רוצה להיפסק. לאחר שבשבוע שעבר מכבי ת"א הודיעה כי לא תמכור כרטיסים לאוהדי הפועל, הבוקר (ראשון) היריבה העירונית דורשת לפסוק לחובתם של הצהובים הפסד טכני.
"אנחנו קוראים לכולם לשמור על איפוק. מכבי רוצה להוציא אותנו מאיזון ואנחנו לא ניתן לה את זה. בסוף השבוע, לאחר התייעצות עם משפטנים בכירים מתחום הספורט, פנינו בפנייה דחופה לבית הדין של איגוד הכדורסל בדרישה להעמיד את מכבי לדין על הפרת התקנון ולפסוק לחובתה הפסד טכני", נאמר בהודעת האדומים.