דני אבדיה ממשיך במגמת השיפור שלו, ופתאום - בטח עם היעדרותו של בראדלי ביל הפצוע - הוא נראה כאחד השחקנים המשמעותיים בסגל הוויזארדס. הלילה (בין שבת לראשון) הוא אף סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה מבחינה התקפית בניצחון השלישי ברציפות של קבוצתו - 112:121 על מוליכת המערב יוטה.
אבדיה רשם 13 נקודות ב-4 מ-6 מהשדה, עם 1 מ-2 משלוש ו-4 מ-4 מהקו, לצד 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות, חסימה ושני איבודים. כול זאת במדד פלוס מינוס מעולה של 22. בעוד אבדיה הפתיע בפן ההתקפי, ההגנה שלו היא כמובן כרטיס הביקור שלו והלילה הוא שמר נהדר על לאורי מרקאנן הפיני, אותו פגש רק לפני חודשיים ביורובאסקט (וגם שם חגג עליו ניצחון).
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
נראה פשוט נהדר בתקופה האחרונה. אבדיה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
שיא עונתי של 13 נקודות. אבדיה, הלילה מול יוטה
(צילום: רויטרס)
הפעם הפרשנים והעיתונאים המסקרים את שתי הקבוצות היו אלה שבעיקר החמיאו לפורוורד הישראלי. "הוא חתיכת שחקן הגנה מטורף", פרגן כתב "האתלטיק", טוני ג'ונס. קווינטון מאיו, אנליסט ב-NBA, הודה כי "זה היה משחק מרשים מאוד של אבדיה".
"דני קרא את המשחק היטב, הוא עשה את המהלכים הנכונים ושמר חזק", הסביר כוכב הערב, קריסטפס פורזינגיס, שהוליך את קלעי הוויזארדס עם 31 נקודות. "הוא היה ממש טוב, ועשה את כל מה שדני צריך לעשות כדי שיהיה לו משחק טוב. הוא שחקן חשוב עבורנו, ואנחנו צריכים שהוא ישמור על הרמה הזאת כדי להיות טובים. הוא מודע לזה, וממשיך לעבוד קשה. אני שמח שהיה לו משחק סולידי כזה".
"אבדיה הוא חתיכת שומר"
המספרים הנהדרים של דני
אבדיה כמובן היה בורג משמעותי בניצחון, אבל כל יתר שחקני החמישייה - ביניהם כמובן פורזינגיס וקייל קוזמה (23 נקודות) - להטו. האס המפתיע של ווס אנסלד היה דווקא קורי קיספרט, שסיים עם 18 ב-100 אחוז מהשדה, כולל ארבע שלשות. "הורדתי חלודה, אולי בגלל זה שיחקתי טוב", חייך קיספרט. "שום דבר לא באמת השתנה באופן שבו התכוננתי למשחק. הכל היה שאלה של זמן".
לא רק קיספרט צלף מחוץ לקשת, שחקני וושינגטון קלעו שיא עונתי של 16 שלשות ב-44 אחוז. "זו עדות לאופן שבו הזזנו את הכדור", אמר קיספרט והמשיך בנימה ציורית "כשאתה נותן לו לנשום ומשתף אותו, הכדור מוצא את הרשת".
3 צפייה בגלריה
מזכיר לכם את היורובאסקט? אבדיה ממוקד מטרה מול מרקאנן
מזכיר לכם את היורובאסקט? אבדיה ממוקד מטרה מול מרקאנן
בדיוק כמו ביורובאסקט. אבדיה ממוקד מטרה מול מרקאנן
(צילום: AP)
"הכל שאלה של מומנטום", סיכם המאמן אנסלד. "שיחקנו בקצב נהדר, לא רק במחצית השנייה. עלינו וירדנו - השטתחנו על הרצפה, והצגנו משחק התקפי מהיר. הקבוצה הזו פתאום נראית אחרת".