"עם כל זה שניצחנו, אי אפשר עם שיטת המשחק של ולדימיר איביץ'. נכון, אנחנו מגיעים להרבה מצבים, אבל השיטה הזו מבאסת, קשה להצליח בה. צריכים לתת לנו יותר יצירתיות. אולי אחרי הפגרה, איביץ' יחזור אחרת, אבל אנחנו בספק", למרות הניצחון הדרמטי של מכבי ת"א - 0:1 על הפועל חיפה משער של ג'ורג'ה יובאנוביץ' בדקה האחרונה של תוספת הזמן - שחקנים בקבוצה ביקרו את השיטה של המאמן.
מי שעשוי להשתחרר בינואר הוא הקשר ההולנדי יוריס ואן אובריים שיצא מהרוטציה. מי שלא שותף הוא דן גלזר, כשגם דור פרץ ויונתן כהן נכנסו רק בדקות הסיום, מה שמצביע על מעמדם בקבוצה. איביץ' מבחינתו בחר לבקר בכלל את השיבוץ של איתן שמואלביץ' לעמדת ה-VAR, אותו שופט שהרחיק אותו בהפסד להפועל באר-שבע. "ידעתי שתהיה בעיה עם שמואלביץ'. עוד לפני המשחק אמרתי ליואב זיו שיהיו איתו בעיות. היה גול חוקי של ערן זהבי, מאה אחוז. הם יכולים להגיד מה שהם רוצים. מה אני יכול לעשות, אני מאמן מכבי ת"א, אני לא המועדון. צריך שיטפלו בזה", אמר איביץ'.
4 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
לחוץ. איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א מול קונסטנטינוס סוטיריו שחקן הפועל חיפה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א מול קונסטנטינוס סוטיריו שחקן הפועל חיפה
"אנחנו אולי הקבוצה שמייצרת יותר מצבים מכל קבוצה אחרת בעולם"
(צילום: עוז מועלם)
איביץ' נמצא במגננה במשחקים האחרונים, זה בא לידי ביטוי גם אתמול. "אם לא היינו מבקיעים או מנצחים, הרי הייתם שואלים אם זה לא המשחק הכי גרוע שלנו העונה", הוסיף.
איביץ' מודע לביקורת על שיטת המשחק שלו, אמש הוא המשיך את הנראטיב: "ייצרנו 15 מצבים, אנחנו אולי הקבוצה שמייצרת יותר מצבים מכל קבוצה אחרת בעולם. זה לא נורמלי כמה אנחנו מחמיצים. אימנתי בשלוש מדינות, לא ראיתי דבר כזה". הסרבי התייחס גם לאוהדים: "אנשים באצטדיון בלחץ. זה מועדון גדל שרעב להצלחות אחרי שבשנתיים האחרונות הוא לא זכה בתואר ואני מבין את הלחץ. חזרתי לפה כי רציתי לעשות את העבודה שלי הכי טוב שאפשר".
4 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג
ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג
"כמו בעיטה בראש". יובאנוביץ' אחרי שער הניצחון הדרמטי
(צילום: עוז מועלם)
מי זו קטאר ולמה היא בכלל צריכה את זה? | "מונדיאל במדבר" - האזינו לפרק השלישי
מי שנראה עצבני במהלך המשחק עד שכבש את שער הניצחון בהתקפה האחרונה היה יובאנוביץ'. איביץ' גילה מדוע. "הוא היה בלחץ אחרי שראה בשישי שהוא לא ברשימת השחקנים לגביע העולמי", סיפר המאמן. "להיות במונדיאל זה רגע מיוחד בשביל כל אחד, הוא היה קרוב. דיברתי איתו לקראת המשחק להסביר לו שהוא צעיר שצריך לעבוד קשה ולהיות כבר ביורו הבא. רציתי להרגיע אותו וזה לא היה קל. זה כמו בעיטה בראש".

רוני עשה סדר

אחרי 0:0 מול בית"ר ירושלים במשחק הראשון של רוני לוי כמאמן הפועל חיפה, הגיע ניצחון 0:1 על הפועל ירושלים ולאחריו שני הפסדי 1:0 רצופים למכבי חיפה ומכבי ת"א. בקיצור, הפועל חיפה היא קבוצה של רוני לוי. קבוצה שהפסידה את המשחק אמש רק בדקה ה-98 ליריבה חזקה למרות ששיחקה ללא חאתם אל-חמיד המורחק, אלון תורג׳מן הפצוע ושובל גוזלן שנפצע בדרבי וצפוי להיעדר תקופה ממושכת. בקבוצה גם מתכוונים להתחזק בחלוץ בחלון ההעברות של ינואר.
4 צפייה בגלריה
רוני לוי מאמן הפועל חיפה
רוני לוי מאמן הפועל חיפה
"להפסיד בדקה הזאת זה הכי אכזרי". לוי
(צילום: עוז מועלם)
לוי התייחס להפסד של קבוצתו: "תחושת פספוס. נכנסנו למשחק רע מאוד. יכול להיות שהיה קשה לשחקנים אחרי מכבי חיפה שהם עשו שם עבודה טובה. אני חושב שככל שעבר הזמן השתפרנו ועמדנו טוב יותר, יצאנו טוב יותר קדימה, אבל אין ספק שלהפסיד בדקה הזאת זה הכי אכזרי. אבל כל הכבוד לשחקנים שנתנו הכל. היו מאוד מחויבים, מאוד רציניים. זה הפסד מאוד מאכזב".
קשר הקבוצה, תמיר גלזר, אמר: "הפסד כואב, אני חושב שעשינו משחק טוב והיינו צריכים לנצח אם היינו מרוכזים יותר בשליש האחרון. צריכים להפסיק לצאת ממשחקים רק עם המחמאות. רוני הגיע ועשה סדר, אנחנו נראים טוב יותר בעיקר מבחינה הגנתית. אני מאמין שאחרי הפגרה נראה הפועל חיפה אחרת. איך השיח בין האחים? אנחנו מאוד מפרגנים אחד לשני, שלושתנו החברים הכי טובים, תמיד אחרי משחקים אנחנו מנתחים ביחד מה טוב ומה צריך לשפר. כל הכבוד למכבי תל אביב על השלוש נקודות אבל אני מסתכל עלינו, הפנים הלאה, לפגרה".
על סגנון המשחק האגרסיבי שלו, אמר גלזר: "אני חושב שמי שמכיר אותי מבחינה אישית יודע כמה אני בן אדם טוב, והאחרון שרוצה לפגוע בשחקנים אחרים. אני רוצה שכולם יהיו בריאים".