יום ראשון, 09.06.2024 שעה 22:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

איביץ': טעיתי, לריקן וגולסה הגיע לשחק יותר

מאמן מכבי אחרי ה-0:1 על הפועל חיפה עם ביקורת עצמית. הצהובים לא נרגעו מפסילת השער: "השופטים חוטאים לתפקידם". וגם: דילמת הבוקר עם יובאנוביץ'

|
אבי ריקן, ג'ורג'ה יובאנוביץ' ושרן ייני (איציק בלניצקי)
אבי ריקן, ג'ורג'ה יובאנוביץ' ושרן ייני (איציק בלניצקי)

מכבי תל אביב סגרה אמש (שבת) סיבוב ראשון סוער עם 0:1 על הפועל חיפה, בזכות שער ניצחון של ג'ורג'ה יובאנוביץ' בדקה ה-98 של המשחק. רגע לפני השריקה האחרונה של נאאל עודה, החלוץ הסרבי קיבל ברחבה מסירה מדויקת מדריק לוקאסן, הסתובב ובעט כדור שנהנה מתזוזה קלה מרגל של שחקן האורחים ועשה משם את דרכו אל הרשת של אוהד לויטה. שער גדול לחלוץ הסרבי, שרגע לפני המשחק הציב דילמה קשה בפני צוות האימון האם לפתוח איתו בכלל או לא, זאת אחרי שלקח בצורה קשה את העובדה שלא זומן לסגל נבחרת סרביה למונדיאל. 

מסתבר כי בבוקר המשחק ולאדן איביץ' עוד חשב רבות מה יהיה עם יובאנוביץ' ואיך הוא מתמודד עם הסיטואציה, כ-24 שעות אחרי שנודע לו שהוא לא יהיה עם נבחרתו בקטאר. "לקחתי אותו לשיחה היום לפני המשחק, הסברתי לו שהוא בסך הכל ילד בן 23, הוא צעיר, יש לו אפשרות לשחק ביורו הבא או במונדיאל הבא אבל כדי להיות שם הוא יצטרך לקום מרגעים כאלה, להשאיר את הרגשות הלא נעימים בצד ולצאת מזה. אני לא הצלחתי להגיע למונדיאל כשחקן, אני יודע כמה זה יכול להיות מאכזב, אבל ג'ורג'ה בחור צעיר יותר. לשמחתי הוא עלה מאוד מפוקס למשחק, מאוד חד, עבד קשה והגול בסיום היה הפרס על כך", סיפר איביץ'

לצד שער הניצחון של החלוץ, במכבי ת"א כמובן לא נרגעו מכך שהיו רחוקים 60 שניות מאיבוד נקודות במשחק שבו הם היו צריכים להוביל בצורה חוקית בדקה ה-13, אחרי פסילת השער של ערן זהבי על ידי "המצאה בוטה של קו נבדל", לטענת אנשי המועדון הצהוב. "באיגוד השופטים צריכים לקום בבוקר ולהודות ליובאנוביץ' שחסך מהם מבוכה עוד יותר גדולה מזאת שכבר יש להם בעקבות פסילת השער של זהבי שיכולה הייתה לעלות למכבי ת"א ב-2 נקודות. כדאי שינצלו את הפגרה הארוכה הזאת על מנת להפנים את הטעויות ובעיקר ללמוד מהן. טעויות של קוונים, של שופטי VAR שפשוט חוטאים למטרה לשמה הם מונו לתפקיד", אמר גורם במועדון.

ערן זהבי מתלונן לנאאל עודה (איציק בלניצקי)ערן זהבי מתלונן לנאאל עודה (איציק בלניצקי)

"ה-VAR הגיע לישראל בעקבות המונדיאל הקודם ולאחר כ-4 שנים לא נראה שיש שינוי משמעותי. מתיחת קווים מביכה, שימוש בזויות מופרכות ובעיקר הסברים של החלטות רעות שלא עושות כבוד עם המשחק", הוסיף אותו גורם, במה שמתווסף לביקורת שהשמיע איביץ' בסיום המשחק על איתן שמואלביץ', מי שישב מול המסך. אך כאמור השער של יובאנוביץ' הגיע ומכבי ת"א סוגרת סיבוב עם 29 נקודות, 30 שערים ו-6 ספיגות. מדובר בהתקפה הטובה בליגה (טרם המשחקים של מכבי חיפה והפועל באר שבע) ובכל מצב בהגנה הטובה ביותר. "היינו צריכים לסיים את הסיבוב הזה עם עוד ארבע נקודות ובמקום הראשון, כי זה מה שהיה קורה אם את המשחקים מול אשדוד ונס ציונה היינו לוקחים כפי שהגיע לנו", אמרו במכבי ת"א. 

"כדורגל הוא סוג של מחזור חיים עגול ולפעמים אתה נמצא למטה, לפעמים אתה באמצע, אבל מגיע הרגע שבו אתה בחלק העליון והדברים קורים כפי שהם צריכים לקרות. אני מקווה שבסיבוב השני הדברים יקרו כפי שהם צריכים", סיכם איביץ'. במכבי ת"א החמיאו למאמן על כך שהחזיר להרכב הקבוצה בשני המשחקים האחרונים את אבי ריקן ולאחר המשחק גם המאמן דיבר על כך בעצמו: "אם יש טעות שעשיתי בסיבוב הראשון זה שלא השתמשתי מספיק באבי ריקן. הייתי צריך להשתמש בו יותר. אין לי בעיה להודות בזה. גם באייל גולסה. זו הטעות שלי כי הגיע להם לשחק. אם ריקן משחק אז מישהו אחר לא, זה לא פשוט. יש לי 9 קשרים. אבל כן - טעיתי. הוא בחור שנותן את המקסימום, איכותי, יודע לנהל את המשחק, הוא כמו מאמן על המגרש. הוא יהיה מאמן כשהוא יפרוש. הוא מבין את המשחק, הוא יודע לנהל את המשחק. אותו הדבר גולסה. הוא היה נפלא נגד הפועל חיפה כמספר 6 וזו לא העמדה הטבעית שלו".

אייל גולסה וערן זהבי חוגגים (אורן בן חקון)אייל גולסה וערן זהבי חוגגים (אורן בן חקון)

זה סיבוב שמסתיים במחמאות לריקן וגולסה, אבל התחיל כולו בדיבורים על הרכש ועל אוסקר גלוך. על כך אמר איביץ' לסיום: "ידעתי שאני מגיע לכאן אחרי שנתיים כדי להילחם. הבאנו שחקנים אחרי תקופה שהם לא שיחקו בעונה שעברה, אחרים היו כאן או בישראל וחזרו אחרי תקופה ארוכה מאוד. כדי לחבר את כל אלה נדרש זמן אבל כשאתה מאמן את מכבי ת"א, אף אחד לא נותן לך זמן וככה זה במועדון גדול, ברור שאני מבין את זה. אנחנו צריכים לבנות את ההתקדמות שלהם בתוך העונה הזו בצורה נכונה.

"יש לנו בחור בן 18 בהרכב (גלוך) שהתחיל לשחק באופן קבוע בהרכב של מכבי ת"א העונה. הוא התחיל לשחק בעונה שעברה בחלק האחרון שלה, כשמכבי ת"א נותרה מחוץ למאבק האליפות, זה הרגע שבו הוא התחיל לשחק והוא לא היה שחקן הרכב קבוע. העונה הוא שחקן קבוע בהרכב שלנו. זו השנה הראשונה שלו וצריך להיות חכם עם הבנייה שלו כשחקן. גם פארפה באותו המצב. העבודה שלי היא לגרום לכולם להיות שחקנים שלמים כדי שהם יוכלו לשחק היטב, וזה תמיד תהליך", סיכם. מכאן תצא הקבוצה לכמה ימי חופש ובהמשך תמריא למחנה אימונים, לפני שהעונה תתחיל מחדש - עוד בזמן המונדיאל.


איביץ': ״השער של זהבי היה חוקי״
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */