לפעמים חלומות מתגשמים: דירות למכירה עד שני מיליון שקלים בת"א

לא לעשירים בלבד: למרות מחירי הנדל"ן המאמירים - עוד לא אבדו הסיכויים לרכוש דירה בעיר הלבנה • 45 נכסים מוצעים למכירה במחיר שפוי • הקאץ'? לרוב מדובר בדירות ישנות בדרום העיר ובמזרחה

הבניינים הישנים שיהרסו לטובת פינוי-בינוי במתחם התבור ביבנה , צילום: קבוצת אלמוג

עוד יש תקווה: מחירי הדירות המזנקים ללא הרף מסמלים בעיקר את יוקר המחיה בישראל, עם עלייה של 19% בשנה, מה שמרחיק את הזוגות הצעירים ואת המשפחות הצעירות מחלום הדירה, על אחת כמה וכמה במרכז הארץ. המחירים בתל אביב הם הגבוהים ביותר, ויכולים להגיע לסכומים דמיוניים ולעשירים בלבד. אך מתברר שיש עוד היתכנות להשיג דירה במחיר "שפוי".

מבדיקה שערכנו באמצעות אתר יד2, עולה כי קיימות לא מעט דירות בסכום של עד 2 מיליון שקלים בתל אביב. כך, ביד2 מוצעים כעת 45 נכסים במחיר של עד 2 מיליון שקלים. מספר הנכסים הגבוה ביותר הוא בשכונת התקווה ובנווה צה"ל - 15 נכסים באזור זה. בנווה שאנן מדובר בשבעה נכסים, בשכונת שפירא בחמישה, וביד אליהו ובפלורנטין בשלושה נכסים בכל אזור. בנווה אליעזר ובכפר שלם יש שלושה נכסים, וכך גם בשכונות עזרא והארגזים. בצפון הישן ובלב העיר יש שני נכסים בכל אזור, בניר אביב נכס אחד וכך גם בנווה שרת.

דרום תל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

מה חשוב לבדוק?

לדוגמה, דירת שני חדרים של 30 מ"ר בנויים ביד אליהו, ברחוב מורדי הגטאות, מוצעת ב־1,850,000 מיליון שקלים מתיווך. במודעה נכתב כי מדובר בדירה משופצת ובקומה שנייה מתוך שלוש. הדירה חתומה לפרויקט תמ"א מתקדם ונמצאת בקרבת תחבורה ציבורית, רכבת ההגנה, הרכבת הקלה העתידית ועוד.

בשכונת שפירא ניתן למצוא דירת שלושה חדרים מתיווך ברחוב חיל השריון ב־1,650,000 שקלים. מדובר בדירה של 50 מ"ר עם אופציה לתמ"א. הדירה ממוקמת סמוך למסלול החדש של הרכבת בצד המערבי של איילון. בפלורנטין אפשר למצוא דירת סטודיו בגודל 35 מ"ר במגדל פלורנטין מפרטי ולא מתיווך ב־1,990,000 שקלים ברחוב העלייה. הדירה משופצת, ובבניין יש שומר, חדר כושר, חדר כביסה וחניה בטאבו.

איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של יד2, מסבירה כי ניתן להסיק שרוב הנכסים המוצעים למכירה בתל אביב במחיר של עד 2 מיליון שקלים נמצאים כצפוי בעיקר באזור דרום העיר ואף במזרחה.

לוודא רישום בטאבו

אבי רומנו, ממייסדי חברת RAY TLV, המתמחה בהשבחת קרקעות בתל אביב: "כשנתקלים במודעה עם מחיר מציאה, יש לשים לב לכמה נקודות: דירות המוצעות למכירה במחיר של כ־2 מיליון שקלים (שהם 40-35 אלף שקל למ"ר) הן לרוב דירות ישנות בשטח 60-50 מ"ר משנות ה־60-50 של המאה הקודמת. במקרה כזה יש לשים לב לרמת התחזוקה שלהן. יש לוודא גם כי לא מדובר במחסן, במקלט, בחנות וכדומה, ושהדירות רשומות בטאבו כראוי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר