כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
טקס זיכרון וחנוכת גינה

50 שנה לרצח שליח מדינת ישראל

שגרירות ישראל בבריטניה קיימה טקס זיכרון לציון 50 שנה לרציחתו של ד"ר עמי שחורי, אשר שירת כנספח החקלאי בשגרירות ישראל בבריטניה ושליח לסקנדינביה במשך 4 שנים ונרצח ב-19 בנובמבר 1972

50 שנה לרצח שליח מדינת ישראל
אנדרטת זיכרון לעמי שחורי צילום: Stuart Mitchell

שגרירות ישראל בבריטניה קיימה טקס זיכרון בבית הספר Jewish Free School (JFS) בצפון לונדון לציון 50 שנה לרציחתו של ד"ר עמי שחורי ששירת כנספח החקלאי בשגרירות ישראל בבריטניה ושליח לסקנדינביה במשך 4 שנים ונרצח ב-19 בנובמבר 1972, ימים ספורים לפני סיום שליחותו באמצעות מעטפת נפץ שנשלחה לשגרירות.

הרצח בוצע על ידי ארגון הטרור הפלסטיני "ספטמבר השחור" שגם נטל אחריות לכך. בטקס השתתפה משפחתו של ד"ר שחורי וסיפרה על חיו ומורשתו. בנוסף, בטקס נשאו דברים שגרירת ישראל ציפי חוטובלי, סמנכ"ל אגף אירופה במשרד החוץ דניאל מירון ומנהל בית הספר דיוויד מודי.

במהלך הטקס המשתתפים חנכו גינה בשטח בית הספר המוקדשת לזכרו של ד"ר עמי שחורי. הגינה שממוקמת בלב בית הספר היהודי הגדול באירופה, תהיה מקום של זיכרון, מורשת והנצחה. בנאומה, השגרירה ציפי חוטובלי אמרה "המורשת שד"ר עמי שחורי השאיר אחריו הינה של שליחות מסורה של הדיפלומטיה בשירות משרד החוץ הישראלי, והיא ממשיכה לעורר השראה ולעמוד איתנה במשך 50 שנה".

בנו של ד"ר שחורי, רון, אמר: "בכל שלב בקריירה שלו, הוא תמיד היה אותו עמי – פעיל, מעורר השראה, חרוץ, משימתי וחדור מטרה. זה היה עמי, נעים הליכות, נפש עדינה, אהוב על כל מי שפגש אותו וזוכה לאמון והערכה של כל הסובבים אותו".

לונדון ספטמבר השחור טקס אזכרה בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד