בעוד כשבוע ימלאו ארבע שנים בדיוק לפוסט "הבוסים" המפורסם שהעלה בירם כיאל, וזהו זמן מצוין לבדוק מה קורה עם גיבורי אותה תמונה שהייתה שנויה במחלוקת ועוררה הדים בקרב הציבור, ולראות איך השתנה מעמד השחקן הערבי. להזכירכם, בעת ההיא, תחת הצוות האוסטרי, זו הייתה שעתם היפה של כדורגלני המגזר עם דומיננטיות מוחלטת ונוכחות של חמישה-שישה שחקנים בהרכב הנבחרת באופן קבוע, בהובלת הקפטן ביברס נאתכו.
טאלב טואטחה (30) - המגן שהתפרסם באמצעות הפריצות האדירות שלו באגף שמאל רשם רק 1,113 דקות של כדורגל במצטבר בארבע העונות הקודמות! בין לבין, הוא גם חשף משבר משפחתי שפקד אותו בשנים האחרונות. אחרי קאמבק שנכשל במדי מכבי חיפה עושה רושם כי העונה טואטחה סוף סוף מוצא את מקומו במדי בני סכנין. ערך את הופעתו האחרונה בסגל בנובמבר 2020, לפני שנתיים.

2 צפייה בגלריה
בירם כיאל
בירם כיאל
בירם כיאל
(צילום: עוז מועלם)

דיא סבע (30) - החלוץ המוכשר שעשה את הפריצה הגדולה במכבי נתניה כחלק מצמד בלתי נשכח עם ערן לוי, יצא לראות עולם. תחילה הוא שיתף פעולה עם ערן זהבי בסין, אח"כ ניצל את "הסכמי אברהם" ללהטט בדובאי ובקיץ האחרון הוא חתם בשורות סיבאספור מהליגה הטורקית. את העונה הנוכחית סבע פתח בצורה פנטסטית, הן בליגה והן באירופה, ולא מעט גבות הורמו כאשר אלון חזן בחר שלא לזמנו לסגל לסשן האחרון של קמפיין ליגת האומות. הופעתו האחרונה בסגל הנבחרת - אוקטובר 2020.
בירם כיאל (34) - הקשר האחורי הנפלא חתום על אחת הקריירות היותר מרשימות וארוכות שהיו אי פעם ללגיונר באי הבריטי. אחרי כמה עונות פחות מוצלחות חזר בירם כיאל הביתה, אך לא לקבוצת נעוריו, מכבי חיפה, אלא דווקא לקבוצה של המגזר, בני סכנין. מאז חזר ארצה, סכנין הפכה למועמדת קבועה לפלייאוף העליון ,ואין ספק כי סכנין בלי בירם שונה לגמרי. מדובר אולי על השחקן האינדיבידואל בעל ההשפעה הגדולה ביותר על קבוצה בליגת העל. הופעתו האחרונה בסגל הנבחרת הייתה במרץ 2021. בנובמבר של אותה השנה הודיע רשמית על פרישה מקריירה בינלאומית.
עאיד חבשי (27) - לאחר כמה עונות השאלה חזר חבשי למכבי חיפה, אך לא הצליח למצוא את מקומו בקבוצה ששבה לפסגת הכדורגל הישראלי לאחר עשור שחון. בקיץ 2021 עבר לקריית שמונה והוא נחשב לעמוד תווך בקבוצה הצפונית. הפעם האחרונה בה היה בסגל הנבחרת הייתה בתבוסה 4:0 לפולין ביוני 2019.
מונס דאבור (30) - החלוץ מנצרת עם פתיחת עונה פנטסטית בבונדסליגה: ארבעה שערים בעשרת מחזורי הפתיחה. זוהי העונה העשירית של דאבור בקריירה ענפה באירופה, שנפרשה על פני ארבע מדינות מערביות, וזהו הישג חסר תקדים לכשעצמו. בשמיני למאי 2021, בעקבות המהומות בהר הבית וערב מבצע "שומר החומות", דאבור העלה רשומה לעמוד האינסטגרם שלו ובה כתב בערבית את המילים שתורגמו ל"אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם". לאחר מכן אמר בראיונות שעיוותו את דבריו, אך לא הביע התנצלות פומבית וחלקים נרחבים בקהל היהודי של הנבחרת לא סלחו לו ושרקו לו שריקות בוז צורמות בכל נגיעה שלו בכדור בכל משחק בית מאז אותה אמירה. ב-26 ביולי השנה, כשהוא בשיא כושרו, דאבור פרש מהנבחרת.

2 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
מונס דאבור
(צילום: עוז מועלם)

לואי טהא (33) - עזב את הפועל באר שבע איתה זכה בשלוש אליפויות ועבר להפועל חיפה. אשתקד סבל מפציעה קשה שהשביתה אותו כל העונה. העונה הוא חזר, אבל רשם רק 411 דקות בסך הכל וקבוצתו פתחה את העונה בצורה מאכזבת למדי שכללה החלפת מאמן על הקווים. ערך את הופעתו האחרונה בסגל הנבחרת במרץ 2021 נגד מולדובה.
ארבע שנים חלפו וכל השישה מחוץ לנבחרת, כל אחד מסיבה אחרת. במשחקה הרשמי האחרון של הנבחרת, בו גברה על אלבניה ובכך העפילה למשחקי הפלייאוף ליורו 2024, לא היה נציג אחד מהמגזר מבין 15 השחקנים ששותפו. ישנן שאלות חשובות העולות מכך: 1. האם נצפה בקרוב בקאמבק מפתיע של מי מכוכבי התמונה לסגל? 2. האם נהיה עדים לכוכבים חדשים מקרב האוכלוסייה הערבית, שיתנו את הטון בנבחרת ישראל כשהיא נמצאת בעמדה מצוינת להשתתף באליפות אירופה בעוד פחות משנתיים? 3. האם יש קשר בין הנוכחות של בני המיעוטים על כר הדשא, שנחשב תמיד למקדשו של דו-הקיום בישראל, למצב הסוציו-פוליטי במדינה?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.