יממה לפני פרסום סגל נבחרת ישראל למשחקי הידידות מול זמביה וקפריסין, עומר אצילי הודיע: אני פורש מנבחרת ישראל. ההחלטה, אותה פרסם אצילי בחשבון האינסטגרם שלו, מגיעה בעיקר לאחר שאב בית הדין העליון של ההתאחדות, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, דרש בחודש שעבר את הגעתו של השחקן להמשך הדיונים בעתירת ארגוני הנשים נגד זימונו לנבחרת ישראל.
עומר אצילי ונבחרת ישראל - השתלשלות האירועים
"מאז שאני ילד תמיד הייתה לי שאיפה להיות שחקן בנבחרת ישראל", כתב אצילי והוסיף: "הגאווה והכבוד לייצג את המדינה שלנו, ללבוש מדים בצבעי הדגל ולשמוע את ההמנון לפני משחק, זה משהו שפשוט אי אפשר להסביר במילים - הגאווה והכבוד הכי גדולים שיש. לצערי העמוק, מאז הזימון האחרון שלי לנבחרת, קיימת ביקורת נוקבת ושיח נרחב על הנושא. אני ער לכך, כמובן".
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
"אין יום שעובר ובו אני לא מתחרט על מה שקרה". אצילי
(צילום: עוז מועלם)
"אין יום שאני לא חושב על זה, קורא על זה, מדבר על זה או שכל אדם שני ברחוב מביע את דעתו בנושא (אגב חייב לציין שבמקביל אני מקבל הרבה חום והאהבה ואני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות על כך). אני רוצה להגיד בצורה ברורה, שוב, את שנאמר כבר כמה וכמה פעמים - אין יום שעובר ובו אני לא מתחרט על מה שקרה. חרטה גדולה ועצומה. זה לא היה צריך לקרות ואני לא עושה לעצמי הנחות, אפילו לא לרגע. מצד שני, לעיתים השיח הלא פשוט שסופגים אני והקרובים אליי, חסר כל מידתיות".
"טעיתי, אך הרצון של אנשים מסוימים לעיתים בצביעות, פשוט לרמוס, לא פשוטה עבורי. נוכח מחול השדים שמתחולל סביבי, הגעתי למסקנה שזה אחד מאותם רגעים בחיים שצריך לקבל החלטות לא פשוטות. אז קיבלתי החלטה קשה והיום אני זז הצידה, השקט למשפחתי, והצלחת נבחרת ישראל אלו היחידים העומדים לנגד עיניי. כעת, מאפסן בארון את מדי הנבחרת ונותן לכולם את השקט שהם צריכים".
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
אצילי נכנס למגרש במשחק האחרון שלו במדים הלאומיים, לפני חודשיים מול אלבניה
(צילום: עוז מועלם)
כבר לפני שלושה שבועות חשף ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet גורם בכיר בהתאחדות לכדורגל כי אצילי צפוי לפרוש מהנבחרת. "הנחת היסוד שלנו היא שעומר אצילי יפרוש מנבחרת ישראל. הוא צפוי להודיע על כך בקרוב מאחר שאינו מתכוון להגיע לבית הדין העליון", אמר אז אותו גורם.
גם מקורבי השחקן המליצו לו עוד בחודש שעבר לפרוש מהמדים הלאומיים, בעיקר לאור הסערה הגדולה שנוצרה. היא החלה לאחר האור הירוק שנתן יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון לצוות המקצועי של נבחרת ישראל לזמן את עומר אצילי לסגל מול אלבניה בספטמבר בליגת האומות. אך נמשכה אחרי לאחר שריקות הבוז של האוהדים באותו משחק (1:2 לישראל) נגד הקשר והעתירות של ארגוני הנשים, כאמור, נגד זימונו העתידי.
חשיפת חדשות 13 ביולי האחרון, בה פורסמו התכתבויות מלאות לכאורה בין דור מיכה ואצילי שקשורות לפרשת "הכדורגלנים והקטינות" החזירה שוב את הסיפור לראש החדשות. כזכור, התיק נגד שני השחקנים נסגר מחוסר אשמה, אך למרות זאת, מכבי ת"א החליטה ב-2020 לשחררם. אחרי עונה בליגה הקפריסאית, הם שבו לליגת העל, למכבי חיפה ולהפועל באר-שבע.
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
חשיפת ההחלטה להחזיר את אצילי לנבחרת במוסף הספורט של "ידיעות אחרונות" ב-11 בספטמבר
(ידיעות אחרונות)
הפרשה, כאמור, התפוצצה לראשונה ביוני 2020, וכשלושה חודשים לאחר מכן הפרקליטות הודיעה על סגירת התיק. אצילי ומיכה טענו לחפותם, וציינו שהנערות שיקרו להן, טענו שהן מעל לגיל 16 ואף הראו להם תעודות זהות מזויפות.
פורסם לראשונה: 08:11, 10.11.22