מכבי חיפה הבטיחה לעצמה את המקום הראשון בסוף הסיבוב לאחר שניצחה 0:1 את הפועל חיפה ותצא לפגרת המונדיאל כשהיא בפסגה. הירוקים מאוד מרוצים לאור העובדה שהקבוצה שיחקה בשני מפעלים, וגם סבלה ממכת פציעות לא פשוטה.
"דרבי זה לא עוד ניצחון, סימנו עוד וי בדרך למטרה שלנו, זה ניצחון של אופי, השחקנים שלנו מוכיחים עליונות, נשאר לנו רק לנצח את הפועל ת"א ואז נוכל לצאת לפגרה בתחושה נהדרת", אמר גורם במועדון. הקבוצה מאוד רוצה לשמור על פער ארבע הנקודות ממכבי ת"א והפועל באר-שבע.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו עם מוחמד אבו פאני, דין דוד, נטע לביא
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו עם מוחמד אבו פאני, דין דוד, נטע לביא
שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום
(צילום: גילי נחושתן)
המאמן ברק בכר מחכה בקוצר רוח לפגרת המונדיאל על מנת ששחקניו יזכו למנוחה של שבועיים ואז יחלו בהכנה שדומה להכנה לפתיחת עונה, המאמן סבור שהקבוצה שלו תחזור מהפגרה חזקה הרבה יותר ועם סגל עמוק יותר, כאשר דולב חזיזה ומוחמד ג'אבר ישובו לאימונים. החזרה של דניאל סונדגרן תתעכב במספר שבועות. מאור לוי ועופרי ארד צפויים לעזוב בהשאלה לאחר שמעמדם במועדון נפגע, גם בן שהר שהובהר לו כי אינו בתוכניות צפוי לעזוב בינואר כאשר בחיפה מקווים שימצא קבוצה חדשה.
במכבי חיפה החמיאו לקהל שלמרות כל החששות אתמול מ"פעולת נקם" של האוהדים בדרבי בגלל הפריצה של אוהדי הפועל חיפה למחסן הציוד של האוהדים הירוקים, האוהדים התרכזו בלעודד, לדחוף ולתמוך בקבוצה ושמו בצד את המשקעים.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו
במכבי חיפה מאוד מרוצים
(צילום: גילי נחושתן)

בהפועל חיפה כועסים על השיפוט

בצד האדום זעמו על החלטות השיפוט וטענו שקופחו על ידי צוות ה-VAR.
בהודעה רשמית שהוציאה אמש הפועל חיפה לאחר המשחק נטען כי דניאל בר נתן, שישב מאחורי המסך, התעלם מעבירה גסה של פייר קורנו על דור מלול במחצית הראשונה. "רגל מושטת הרבה מעל גובה הקרסול ובר נתן לא הסב את תשומת לבו של השופט כי מדובר בעבירה המחייבת שליפת כרטיס אדום. המועדון שוקל את צעדיו", נכתב.
המאמן, רוני לוי התייחס למשחק: "זה לא היה משחק שהיינו צריכים להפסיד. זה מתסכל לקבל כזה גול. היו לנו הזדמנויות בהתקפות מעבר, לא היינו מרוכזים ונענשנו. נעבוד על מה שצריך ונשפר".
לוי התייחס לאדום שספג הבלם שלו בסיום: "האדום של חאתם אל-חמיד? הייתה פרובוקציה של השחקן היריב, הוא קיבל בעיטה מאחור והגיב כך. הקבוצה צריכה להתייצב. בעשרה משחקים היא ניצחה משחק אחד ושבוע שעבר את השני. לפני שבאתי היא הייתה חשופה ולא דומיננטית. הפעם הנענו את הכדור כמו שצריך, עמדנו כמו שצריך וזה לא פשוט מול מכבי חיפה, היא קבוצה נהדרת בכל מצב".