שבוע ויום לאחר ההודעה על פיטורי סטיב נאש, מונה היום (רביעי) ז'אק ווהן למאמנה החדש של ברוקלין נטס עד 2024. ווהן בן ה-47 שימש כעוזר מאמן בנטס במשך שתי קדנציות, כשבין לבין שימש כמאמן הראשי לאחר פיטורי קני אטקינסון, וחזר לעמדת העוזר בתחילת 2020/21, עת חתם נאש בקבוצה כמאמן הראשי.
לא מעט שמועות בנוגע ליורשו של נטס הסתובבו ברחבי הרשת ובתקשורת בארצות הברית, כאשר השם המוביל היה מאמנה המושעה של בוסטון סלטיקס אימה יודוקה. הרעיון למנות את יודוקה עורר ביקורות רבות על הנטס, שגם כך ספגו לא מעט חצים עקב התנהלות המועדון סביב התקריות השונות בו היו מעורבים שחקני הקבוצה, בראשם קיירי ארווינג.
בסופו של דבר הוחלט בארגון למנות את ז'אק ווהן, שהוא דמות מוכרת בנטס. ווהן החל את קריירת האימון שלו כעוזר מאמן בסן אנטוניו, וב-2012 קיבל הזדמנות ראשונה כמאמן ראשי כשחתם באורלנדו. לאחר שלוש שנים במג'יק הגיע לברוקלין, שם כאמור שימש כעוזר מאמן במשך ארבע שנים, עד שהחליף במהלך העונה את אטקינסון.
ברוקלין עומדת נכון לעכשיו על מאזן 7:4 בליגה מפתיחת העונה, כאשר אחד מכוכביה הגדולים קיירי ארווינג מושעה בשל פרסום סרט אנטישמי בחשבון הטוויטר שלו. ווהן הספיק לאמן ארבעה משחקים כמאמן זמני, כשמאזנו הוא 2:2.
1 צפייה בגלריה
מאמן ברוקלין נטס ז'אק ווהן
מאמן ברוקלין נטס ז'אק ווהן
קודם לעמדת המאמן הראשי. ז'אק ווהן
(AFP)
ווהן שיחק ב-NBA במשך 13 עונות במדי חמש קבוצות שונות. ב-1997 נבחר על ידי יוטה ג'אז במקום ה-27 בדראפט והעפיל עם הקבוצה לגמר ה-NBA, בו היא הפסידה לשיקגו בולס ומייקל ג'ורדן בעונת הפרישה השנייה שלו. ב-2006/7 זכה ווהן באליפות ה-NBA הראשונה והיחידה בקריירה שלו במדי הספרס, שגברו בגמר על קליבלנד קאבלירס ולברון ג'יימס. ווהן תרם 2.2 נקודות למשחק בסדרת הגמר באותה עונה.
פורסם לראשונה: 19:32, 09.11.22