יום רביעי, 29.05.2024 שעה 10:31

חשד: מאמן הטריד קטינה באגודת שחייה

לאחרונה נבדק גם קשר מיני בינו לבין שחיינית אולימפית. בעבר באגודה מאמן הטריד מינית לכאורה שחיין. האיגוד ביקש מהוועד האולימפי להקים ועדת בדיקה

|
בריכת שחייה (רויטרס)
בריכת שחייה (רויטרס)

פרשה חדשה בספורט הישראלי. שלושה מקרים של הטרדות באגודת שחייה מובילה בישראל, באחד מהם לכאורה מעורב מאמן ושחיינית קטינה, הובילו לכך שאיגוד השחייה דורש מהוועד האולימפי להקים ועדת בדיקת חיצונית כדי שתבדוק את הפרטים. יש לציין כי האירועים לא התרחשו במסגרת נבחרות ישראל.

לפני כשנה התרחש באגודה המדוברת מקרה של הטרדה מינית לכאורה מצידו של מאמן שחייה כלפי שחיין. המאמן הושעה עד לקיום בירור פנימי של האגודה, גם בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה נגדו, ולאחר מכן הוא סיים את תפקידו.

לפני כארבעה חודשים טוענים בכירים בענף השחייה כי הוועד האולימפי ביקש לברר מקרה שהגיע לידיעתו, לכאורה על רומן אסור בין שחיינית אולימפית למאמן שחייה מוכר, במסגרת האגודה בה הם עובדים יחד. המקרה התרחש מחוץ לפעילות בנבחרת ישראל. הנושא נבדק על ידי האגודה של השניים, ושם טענו כי מבדיקה שלהם המקרה התרחש כאשר שניהם היו שחיינים ובהסכמה מלאה - ולא מתוקף היותו מאמן, ולכן העניין נסגר.

אלא שלפני כשלושה שבועות הגיעה לידיעת איגוד השחייה פנייה מצד הורה של שחיינית קטינה, שטען כי בתו הוטרדה לכאורה על ידי אותו המאמן בפעילות של אותה האגודה במהלך נסיעה לחו"ל. גם את המקרה הזה בדקו באגודה בבירור פנימי, כאשר לטענת גורמים באגודה המאמן נוקה מהטרדה מינית אך התנהגותו נמצאה לכאורה כלא ראויה. במהלך הבירור, המאמן הכחיש כי הטריד מינית את השחיינית הקטינה. בתגובה, אביה של הילדה פנה במכתב לאגודה.

בריכת שחייה (רויטרס)בריכת שחייה (רויטרס)

בעקבות האירועים הללו, איגוד השחייה פנה לוועד האולימפי בבקשה להקים ועדת בדיקה של גוף חיצוני שיבדוק את אמיתות הדברים. הדרישה לקיים בדיקה חיצונית היא משום שבשנים האחרונות הצטברו שלושה מקרים של הטרדות מצד שני מאמנים באותה האגודה.

הנושא הובא לידיעתה של האחראית על ההטרדות המיניות בוועד האולימפי, שרואה בנושא המוגנות וההטרדה המינית ערך עליון, כך שתת-אלוף סוזי יוגב נתנה סיוע גם במקרה זה, שאינו קשור לוועד האולימפי ישירות עם ייעוץ והכוונה איך לברר תלונות כאלה וכיצד למנוע מקרים נוספים בעתיד. בנוסף, הוועד האולימפי פנה לאיגוד בכתב והבהיר כי הם צריכים לדרוש מהאגודה לבצע בדיקה חיצונית והציעו אף יועץ חיצוני מטעמם המנוסה באירועים קדומים.

גורמים באגודת השחייה טוענים כי עוד מהמקרה הראשון הוכנסו למחלקה שתי עובדות סוציאליות, התקנון נגד הטרדות מיניות הועבר לכל השחיינים וכי כל העובדים חתמו עליו והתחייבו לפעול לפיו. מעבר לכך, הוחלט כי המאמנים לא יישארו לבדם עם הספורטאים בחדרים סגורים או באימונים.

מהאגודה נמסר בתגובה: "כל מקרה או חשש להטרדות באגודה מטופל על ידי הממונה על מניעת הטרדות מיניות באגודה ויועצת חיצונית אשר בהכשרתה מדובר בעורכת דין מומחית למניעת הטרדות מיניות. המקרים נבדקו. היכן שנמצא מקרה חריג, הוא טופלו במלוא החומרה. גם היכן שהממצאים מצאו כי אין הטרדה מינית, למרות זאת נקטנו בצעדים מניעתיים והסברתיים".

מהוועד האולימפי נמסר: "הוועד האולימפי אינו מגיב על נושאים רגישים מסוג זה בתקשורת עקב צנעת הפרט. אנו רואים בנושא מוגנות והטרדה מינית ערך עליון, ולכן קיימת הוועדה לשוויון מגדרי ומוגנות בראשותה של תת אלוף במילואים סוזי יוגב. אנו מסייעים בנושא לאיגודים ואגודות גם במקרים שאינם קשורים בספורטאים או מאמנים אולימפיים כמו במקרים המצוינים".

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */