יום שבת, 18.05.2024 שעה 17:04
ערן סלע

כדאי לאליהו להישאר בספרד

ערן סלע בטור אישי ל-ONE: הצעד הנכון מבחינת אליהו יהיה להישאר בוויטוריה, המקום הנכון עבורו להתחשל. הספרדים מבינים שליאור הוא כוכב ולא יוותרו

קראתי כמו כולם את הידיעה על שובו האפשרי של ליאור אליהו למכבי ת"א, אבל אופתע מאוד אם זה יקרה. לדעתי, הצעד הנכון מבחינתו הוא להישאר בקאחה לבוראל ויטוריה, קבוצה לא פחות טובה ממכבי ת"א וכנראה שגם יותר, ולהמשיך את הדרך בה החל בעונה שעברה. גם אם קשה, גם אם הוא מתגעגע, גם כשהוא משחק פחות. אליהו פרח מהקן. ספק רב מאוד אם חזרה אליו היא הצעד הנכון.

זה לא רק השכר הגדול יותר שיש לו שם לעומת הכסף שיקבל במכבי. זו גם ההתמודדות היומיומית שמחשלת אותו ותהפוך אותו שנה אחר שנה לשחקן טוב ושלם יותר. נכון שאליהו לא פיתח את הזריקה הכל כך נחוצה לו מחצי מרחק ומעלה כדי לטפס על המדרגה הבאה, אבל החיים בקבוצת צמרת בליגה הספרדית מעניקים לו דרגות קושי גדולות בהרבה להתמודד איתן מאשר יש לו כאן. כשאתה מקצוען אתה רוצה לנצח את הטובים ביותר. זו מהות המקצוענות ובטופ הספרדי יש לו את זה.

ועכשיו, אחרי שהיה זה שהוביל במו ידיו את קאחה לבוראל ויטוריה לאליפות סנסציונית בגמר הפלייאוף הספרדי (0:3 על ברצלונה ללא יתרון ביתיות, 18נקודות ב-25 דקות במשחק האליפות), אליהו צריך להיות מוכן לעונה השניה שלו שם - זו שבה הוא מטפס צעד אחד קדימה, הופך לשחקן רוטציה משמעותי, מכיר טוב יותר את מתכונת האימונים וסגנון העבודה של דושקו איבאנוביץ' והופך לשחקן פנים חשוב לצד מירזה טלטוביץ', אחרי העזיבה של טיאגו ספליטר לסן אנטוניו ספרס.

שלא יובן לא נכון, אני חושב ומאמין שברמת העיקרון אליהו היה צריך להיות חלק ממכבי ת"א לאורך הרבה שנים. כשמיקי ברקוביץ' ניסה לעזוב את המועדון, מכבי עמדה על רגליה האחוריות ולא נתנה לו לעזוב בשום פנים ואופן, אפילו לא ל-NBA. אלא שזמנים השתנו וגם סדר העדיפויות כנראה, ואת האנרגיות שידרשו כעת "המלחמות" שלה בניסיון לשחרר את אליהו מחוזה העתק שלו בספרד, היא היתה צריכה להשקיע בהשארתו בקיץ שעבר. כן, כולל הגדלת השכר שלו באופן יוצא דופן על חשבון זר כזה או אחר.

ליאור אליהו. (דרור עינב)
ליאור אליהו. חזרה למכבי לא תעשה לו טוב (דרור עינב)
 

אבל מכבי לא נוהגת לעשות זאת, וגם אם כן – היא לא הולכת עד לקצה. במלחמה הקודמת היא הפסידה, קשה לי לראות אותה מנצחת בקרב הנוכחי אלא אם כן אליהו כל כך סובל בוויטוריה, שהוא מוכן לעשות הכל-כולל-הכל כדי לצאת משם. נאמר, לפדות בעצמו חלק גדול מדמי השחרור.

מקצועית, אין לקאחה לבוראל שום אינטרס לשחרר את אליהו. גם המאמן איבאנוביץ', שסיפסל אותו לא מעט כפי שנהג בעבר כלפי שחקני רכש אחרים בעונתם הראשונה במועדון, יודע שליאור עשוי מזן מיוחד. את התנועות שלו אין לאף אחד, גם לא את סגנון הזריקה ואת הקלות שבה הוא צובר נקודות. אין הרבה שחקנים בגובהו שיכולים להוביל כדור ולמסור תוך כדי תנועה באיכות שהוא עושה את זה. אליהו הוא כוכב לכל עניין ודבר, וגם הספרדים מבינים את זה.

שמעון מזרחי ודייויד פדרמן. במכבי טעו כשלא נלחמו על אליהו (קובי אליהו)
שמעון מזרחי ודייויד פדרמן. במכבי טעו כשלא נלחמו על אליהו (קובי אליהו)
 

לסיכום, אני מאמין שהם יעשו בו שימוש גדול יותר בעונה הקרובה, ומכבי תצטרך לחפש שחקנים אחרים. אשמח מאוד להתבדות, אגב, כי אין הרבה תחושות טובות כמו לראות שחקן ישראלי עושה חיל בקבוצה ישראלית בצמרת הכדורסל האירופי.            

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים