יום רביעי, 29.05.2024 שעה 10:02
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

התקווה של הפועל חיפה: הרצף של רוני לוי בדרבי

המאמן מעולם לא הפסיד בדרבי חיפאי בליגה ובקבוצתו שיבחו: "היינו בטוחים שיתנהג כמו שריף, אך הוא נוגע בלב השחקנים". ב-20:30: יפתיע את האקסית?

|
רוני לוי (אורן בן חקון)
רוני לוי (אורן בן חקון)

אם עד לפני שבועיים הדרבי הראשון של חיפה שיתקיים הערב (רביעי, 20:30) היה אמור להיות עוד דרבי עם פערי איכות ברורים לטובת הירוקים, הרי שהחתמתו של רוני לוי כמאמן הפועל חיפה במקומו של ניר קלינגר הופכת את הדרבי להרבה יותר מעניין, ולו בגלל העובדה שרוני לוי בליגה מעולם לא הפסיד בדרבי חיפאי, לא כמאמן ולא כשחקן.

על פי הנתונים, כשחקן רוני לוי פגש את הפועל חיפה בעשרה משחקים. המאזן שלו הוא תשעה ניצחונות ותיקו אחד. כמאמן של מכבי חיפה המאזן שלו על הקווים בדרבי: חמישה ניצחונות מחמישה משחקים. מאזן מושלם. ההפסד היחיד של רוני לוי בדרבי היה בגביע בשנת 2005, כאשר נכנע בדו קרב פנדלים אחרי 3:3 מרתק.

הנתונים האלה יש בהם כדי לעודד דווקא את הצד האדום של העיר, שמקווה שהמסורת של לוי במשחקי דרבי תישמר וגם הערב לוי לא יפסיד בדרבי, ואולי גם ינסה להפתיע ולנצח כאשר מולו ברק בכר, שזכה עד כה בשתי אליפויות בירוק ועשוי להשתוות לרוני לוי בסיום העונה באליפות שלישית ברציפות.

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

לוי רשום בדפי ההיסטוריה של המועדון כאשר הוביל את מכבי חיפה לשלוש אליפויות בשנים 2003-2006. השיא הגיע באליפות השלישית (2005/06), כשחיפה הקדימה את סגניתה בלא פחות מ-16 נקודות. במסגרת גביע הטוטו, לוי הוביל את המועדון הירוק לשתי זכיות בעונות 2005/06 ו-2007/08. למעשה, רוני לוי הוא המאמן הכי מעוטר במכבי חיפה עד היום.

רוני לוי נמצא במאזן התארים מעל שלמה שרף, שזכה בשלוש אליפויות ובגביע המדינה עם הירוקים. ללוי מקום נכבד בהיסטוריה של מכבי חיפה גם כשחקן, והוא היה שותף לאליפות בלתי נשכחת (39 משחקים ללא הפסד) בעונת 1993/94. בנוסף, לוי זכה גם בשני גביעי מדינה ב-1994/95 וב-1992/93 ובסך הכול בשישה תארים כמאמן ובשלושה כשחקן.

רוני לוי (עמרי שטיין)רוני לוי (עמרי שטיין)

לוי אימן הירוקים בשתי קדנציות שונות. עושה רושם דווקא שהקדנציה השנייה של לוי חרוטה היטב אצל המאמן. בעונה בה זכה בגביע המדינה ובעונה שרוני החל לבצע מהפכה של ממש בסגל המועדון, הוחלט להנחית ללוי על הראש את המנהל המקצועי הנורבגי טור-כריסטיאן קרלסן. נשיא המועדון יעקב שחר התייחס בהצהרה חגיגית למינוי כאשר אמר: "אני משוכנע שהשלישייה - אסף בן דב, רוני לוי וכריסטיאן קרלסן יצעידו את המועדון להישגים".

אבל במכבי חיפה של אז, היה רצוי והיה מצוי. הסדק הראשון היה כאשר העונה האירופית של הקבוצה הסתיימה כבר בחודש יולי, כאשר הירוקים הפסידו 5:3 לנומה קאליו האסטונית בפנדלים אחרי 1:1 בתום הזמן החוקי, ורשמו את אחת ההדחות הכי מביכות בתולדות המועדון, כבר בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית.

שחקני מכבי חיפה ונומה קאליו (נעם מורנו)שחקני מכבי חיפה ונומה קאליו (נעם מורנו)

קרלסן שישב ביציע באותו משחק כבר אז העביר ביקורת מרומזת על לוי ומכאן היה ברור לאן הדברים הולכים להתפתח. למרות ניסיונות לשדר עסקים כרגיל בתחילת העונה, היה ברור שהרומן לא ימשך וקרלסן יעדיף למנות איש שלו, ואכן מהר מאד הדבר קרה. אחרי ההפסד לנומה קאליו ההחלטה להיפרד מרוני לוי הייתה בעקבות  חילוקי דעות קשים עם המנהל הספורטיבי, על רקע ההחלטה שלו להביא את השחקן גארי קאגלמאכר.

רוני לוי ביקש מקרלסן למצוא קשר אחורי בכיר בזמן שהיה ברור שקאגלמאכר בכלל מגן או בלם. לוי נקרא לשיחה אצל יעקב שחר, שבניגוד להודעה הראשונה על רצון לראות את קרלסן ורוני עובדים בהרמוניה, אמר "משיחה שהתקיימה הבוקר ביני לבין רוני לוי במשרדי, החלטנו שנכון להיפרד ולסיים את ההתקשרות בינינו, כשייבחר המחליף תינתן הודעה בהתאם. אני מודה לרוני לוי על התקופה המשותפת ועל הזכייה בגביע ומאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".

רוני לוי ויעקב שחר (עמרי שטיין)רוני לוי ויעקב שחר (עמרי שטיין)

מאז רוני לוי כבר לא חזר לקדנציה שלישית במכבי חיפה ואם עד היום לוי הסתפק במפגשים מרתקים מולה במסגרת הקבוצות אותן אימן בבית"ר ירושלים או בהפועל באר שבע, הרי שהפעם העובדה שרוני ידריך את האדומים מהכרמל מול הירוקים תופשת כיוון שונה של דרבי פרטי בין לוי למכבי חיפה, ובהפועל בונים על ההיסטוריה לפיה לוי לא מפסיד דרבים בליגה.

רגע לפני החתמתו של רוני לוי בהפועל חיפה, היו לא מעט אנשים במועדון שבתחילה חששו מהסטיגמה הקשוחה שנוצרה למאמן. גם לחלק מהשחקנים היה חשש דומה, אלא שמהר מאוד התברר לכולם שיש שמועות ויש עובדות בשטח: "היינו בטוחים שרוני לוי באופיו מתנהג כמו "שריף". בתכלס, אנחנו נתקלים במאמן שיש לו נוכחות באימונים ואחד שאינו מעגל פינות לאף אחד מאיתנו”.

שחקני הפועל חיפה (עמרי שטיין)שחקני הפועל חיפה (עמרי שטיין)

“מלבד הכבוד והדיסטנס שיש בין רוני לשחקנים, הוא מרבה לקיים שיחות אישיות ונוגע בלב של כל אחד מאיתנו בלי פשרות. יש לרוני דרישות גבוהות מאוד מאיתנו ובאימונים ניתן לראות שיש פחות ברבורים וכולם עובדים. רוני כל הזמן דורש מאיתנו עבודה ולרוץ לאורך כל האימון בכל תבנית שהוא מייצר בתוכנית האימונים שנקבעה מראש", אמר אחד השחקנים.

דוגמה טובה לשינוי הגדול של רוני ביחס שכולם מצפים ממנו היה המפגש מול חאתם עבד אלחמיד שהיה ערב בואו של לוי טעון מאוד בעקבות מערכת היחסים בין השניים בבאר שבע. רוני לוי ידע מיד באימון הראשון שלו לכבות את השריפה, לקחת לעיני כל את עבד אלחמיד לשיחה על הדשא ולפתוח דף חדש.

חאתם עבד אלחמיד (עמרי שטיין)חאתם עבד אלחמיד (עמרי שטיין)

התוצאה היא שחאתם חזר לתפקידו הטבעי כבלם. גם עבודת הצוות כרגע עם רוני לוי עובדת בצורה טובה מאוד. אם פעם רוני לוי לא היה מתפשר ועומד על כך שיעבדו איתו אנשי הצוות המקצועי שהוא בוחר, הפעם רוני שינה מעט גישה והלך עם המועדון.

אחת הדוגמאות לכך היא כל נושא מינוי עוזר המאמן. לוי כאשר הגיע רצה את עדן בן בסט כעוזרו וביקש מראשי המועדון להגיע עם בן בסט למיצוי משא ומתן. בפועל, נוצרו פערים כספים גדולים ורוני התיישר על המועדון והסכים לוותר: "רוני פועל בשכל. הוא מבין שלעשות שרירים לא שווה לאף אחד. בדרכו הוא מנסה לחבר את הקבוצה, להביא תוצאות טובות ולבוא בדרישות בעמדה שהוא חזק יותר מכל אחד אחר בכל מה שנוגע למישור המקצועי", הוסיפו בהפועל חיפה.

כץ:"הם לא כאלה גדולים,כוכבים יש בשמיים"
אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */