החיים של אחרי הפסדים מלאי קלישאות, בעיקר אם זה מגיע אחרי רצף ניצחונות. ז מה אומרים? זה היה צפוי.. משחק קשה בחוץ... מותר... קורה שלא הולך... וכו'. והאמת היא שזה נכון במיוחד בעונת יורוליג כזו בה כל הקבוצות מפסידות בלי סוף. כל הנבואות על קבוצות חזקות/חלשות/סוף טבלה? תאכלו ת'כובע כולם. ולנסיה מנצחת בהיכל השלום והאחווה, אז מה נגיד. אבל בא לי להגיד את מה שכולם רואים ואי אפשר להתעלם ממנו בנוגע למכבי ת"א.
קבוצה קמה ונופלת על אינטליגנציית משחק ושיטה. מכבי פגשה בספרד את באסקוניה המוכשרת, קבוצה צעירה עם אנרגיות, רוטציה, ביטחון והכי חשוב חוכמת משחק, וחטפה ממנה בראש 30 הפרש. ההרכב הצהוב הוא הבעיה הברורה: לא ברור למה בונזי קולסון לא פותח, או למה אלכס פוית'רס וג'וש ניבו משחקים יחד כי זה לא עובד, או למה אוסטין הולינס עדיין פה, כי הטיקט ההגנתי שלו לא באמת פוגע. מכבי פיספסה בהחתמות שלה את עמדה 4, והחתימה הימור שכרגע לא עובד. ובגלל שהוא לא עובד, פוית'רס משחק ב-4 ואין לו מושג מה עושים על המגרש, כי אין לו קליעה/כדרור/מסירה. לעומתו, קולסון מביא איתו כל מיני דברים שמחברים את הקבוצה - הגנה חזקה ופתרון אגרסיבי בהתקפה לעתים.

1 צפייה בגלריה
ג'יילן אדאמס שחקן מכבי ת"א עם בונזי קולסון
ג'יילן אדאמס שחקן מכבי ת"א עם בונזי קולסון
קולסון ואדאמס
(צילום: עוז מועלם)

אז מה הלאה? עודד קטש צריך לקבל החלטות בנוגע לחמישייה המובילה שלו. המלצה שלי: לורנזו בראון, ווייד בולדווין, קולסון, רומן סורקין וניבו/פוית'רס. חמישייה מחליפה אדאמס, ג'ון דיברתולומאו, רפי מנקו, מרטין (אותו הימור עליו דיברתי, אם יישאר) ופוית'רס. אילו הבדלים בין החמישיות...
לקראת המשחק הביתי מול ברצלונה ביום חמישי, אפשר להעריך שרק אנרגיות חיוביות וריצה אולי יעזרו מול היריבה החזקה, שיש לה סגל מעולה ובכל עמדה שני שחקנים משמעותיים. אני עוד לא יודע לאן העונה מובילה, יש תקווה שמשהו חיובי יקרה, אבל יש לי תחושה שקבוצות כמו באסקוניה הולכות להיות ההפתעה של היורוליג, כמו מונאקו בשנה שעברה, ולא אופתע אם השתיים הללו יתברגו בשישייה המובילה. מכבי? לא יודע... בהצלחה לכולנו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.