יום ראשון, 09.06.2024 שעה 03:52

אורי קידר: לבצלאל סמוטריץ’ עלה השתן לראש

בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם מנכ"ל "ישראל חופשית", על הסערה סביב הדרישות של סמוטריץ': "מחפש לעשות כותרות". התכנית משודרת גם ברדיו חיפה

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתכנית הספורט של ישראל נדבר על הסערה סביב הדרישה של יו”ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ’, לבטל את קיומם של משחקי הכדורגל במהלך השבת ועל המפגש בין מכבי תל אביב לבין הפועל ירושלים הערב (שלישי), בו הצהובים חייבים לצאת עם נקודות כדי לא לתת למכבי חיפה לברוח בפסגה. בנוסף, נדבר על הפועל תל אביב ועל קבלת הערעורים שהגישה שהביאו לביטול הסנקציות הכלכליות נגדה מצד CAS – בין הדין העליון לספורט.

אורי קידר: סמוטריץ’ רוצה כותרת, ירון מלכה: יש פתרונות למצב

בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם אורי קידר, מנכ”ל “ישראל חופשית” ועם ירון מלכה, נציג “שבת וכדורגל לכולם” על הסערה סביב דרישתו של בצלאל סמוטריץ’ לבטל את קיומם של משחקי הכדורגל בשבת. אורי: “סמוטריץ’ רוצה לעשות כותרת על הגב שלנו”, ירון: “רוצים להמשיך לכפות דעה חילונית על הדתיים”.

בצלאל סמוטריץ' (רויטרס)בצלאל סמוטריץ' (רויטרס)

יש נושאים הרבה יותר בוערים, למה סמוטריץ’ נתפס על הכדורגל?
ירון:
“השיח צריך להיות שיח מחבר ושיח שצריך למצוא איתו פתרונות. הבן שלי לא שונה מהבן של ברקו או כל ילד חילוני אחר. למה הבן שלי לא יכול כדורגלן יחד עם חופש הדת שלו? למה אני כאבא צריך להתנתק מהבן שלי בשבת כדי שהוא ישחק כדורגל? אנחנו מפספסים המון כישרונות בגלל השבת. אם ננהל שיח ומכבד וננסה למצוא פתרונות למען הציבור הדתי כולם ירוויחו”.

תעשו יום שבתון בראשון, איך אתה רוצה שהורים יביאו את הילדים שלהם לשחק בלילה באמצע שבוע, לאן הולכים מכאן?
אורי:”אין שיח נעים, כי הסיפור שסמוטריץ’ כתב עליו זה שחקני ליגת העל. בליגת העל רוב המשחקים משוחקים ביום ראשון ושני. ברמה הבסיסית סמוטריץ’ מתקיף את אחד הנושאים שהכי חשובים לכל הישראלים, מי שמנסה להתעמת ומהיום הראשון אחרי הבחירות לא מחפש שיח מכבד, הוא סמוטריץ’. הוא רק מחפש ללכת ראש בראש עם החברה הישראלית”.

אם סמוטריץ’ יחוקק חוק בנושא?
אורי
: “הציבור לא ייתן לזה יד, הוא רק רוצה להדליק את המדינה ואף אחד לא ייתן לזה יד, לא נזרוק מסורות של עשרות שנים כי סמוטריץ’ רוצה לעשות כותרת על הגב שלנו”.

ירון: “לא יקרה כלום אם המשחק יתחיל יותר מאוחר ונוכל גם אנחנו להגיע, ברור לי שצריך למצוא פתרונות אבל רוצים להמשיך לכפות דעה חילונית על הדתיים, למה אי אפשר לשחק בחול המועד ובחנוכה?”.

אוהדי מכבי חיפה (עמית מצפה)אוהדי מכבי חיפה (עמית מצפה)

אם יאיר לפיד היה מחליט שהוא סוגר בתי כנסת מה הייתם עושים?
ירון
: “זו לא שאלה שראויה לתשובה. בחוק היסוד של חופש העיסוק מופיע קודם כל מדינה יהודית ודמוקרטית, פתאום יש זמן לחילונים לבוא ולשבת איתנו”.

אורי: “גם לחילונים יש ערכים משלהם. ביום הראשון אחרי בחירות שבאים להתנגח איתנו אז מה מצפים שיקרה”.

ירון: “אמרתי את זה גם בהתחלה. צריך לשבת עם הציבור הדתי ולמצוא פתרונות, מה שלא הואילו לעשות. אני לא מתבלבל, אין תחבורה ציבורית בשבת מתוך שמירה על סטטוס קוו. אבל למה אני לא יכול להגיע עם המשפחה שלי למגרש?”

אורי, ירון בא ואומר להפוך את יום ראשון לשבתון מה דעתך?
אורי
: ”אנחנו צריכים לזכור דבר מאוד פשוט, מי שבא באופן נקי לא מאיים על ראש המנהלת, לסמוטריץ’ עלה השתן לראש, יש פה מתקפה על אחד הערכים הגדולים ביותר של החברה הישראלית, רוב הציבור נגד כפייה דתית ורוצה למצוא פתרונות, אבל לבוא ולאיים?”.

אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

ירון: “אני לא חושב שסמוטריץ’ תכנן את זה, הטיימינג לא היה טוב אבל אף אחד לא רוצה לסגור את הכדורגל. חבל שאנחנו לא שומעים חלק מהציבור הגדול שזה כן חשוב לו”.

ירון: “גם אני שרציתי להיות שחקן כדורגל ורצו אותי באחת הקבוצות אבא שלי אמר לי: ‘שכח מזה’. יש ערכים יותר חשובים מכדורגל, השבת חשובה לנו יותר. אתם לא עושים שום ויתורים. בשום שלב לא אמרתי שחילוני הוא פחות יהודי מאדם דתי. תכבדו את השבת בשבילנו כי אנחנו עם יהודי, אבל תנו גם לילדים שלנו לחלום וגם למשפחות שלנו להגיע למגרש כמו כולם”.

עו”ד יוסי גייר: היה צריך לבטל את הסנקציות על האחים ניסנוב

בתכנית הספורט של ישראל דיברנו גם עם מי שחתום על ההישג המשפטי של הפועל תל אביב, עו”ד יוסי גייר, בנוגע למשמעויות של ביטול הסנקציות הכלכליות על המועדון: “השאלה היא מי צריך לבוא ולשלם את הכסף”.

האחים ניסנוב (משה חרמון)האחים ניסנוב (משה חרמון)

איך התביעות של 30 מיליון שקל נדחו לסכום אפס?
“התביעות עדיין עומדות, אבל השאלה היא מי צריך לבוא ולשלם אותם. כל אחד מהנושים יש לו את החלק שלו. אף אחד לא חלק על הסכום ועל החובות. אני לא כ”כ מצוי בפרטים שבין קוטלר לכבירי. אבל ממה שאני כן יודע אני לא חושב שיש קשר בין מה שטוען כברי לבין ההחלטה מאתמול”.

התביעות נדחו?
“השאלה לא הייתה אם הם יידחו או לא יידחו”.

מה הסיכוי שיהיו שוב תביעות?
“ניקח לדוגמה את השחקן הברזילאי שזכה ב-2.5 מיליון שח אף אחד לא מערער על כך שחייבים לו. אך השאלה היא מי צריך לשלם את זה, בהפועל תל אביב אומרים שההנהלה מ-2017 צריכה לשלם ולא האחים ניסנוב. אנחנו טענו שצריך לבטל את הסנקציות על הניסנובים. אם תוגש תביעה בעתיד ואם יבוא רוכש וירצה תעודת ביטוח לא יודע אם נוכל לשלוט על זה”.

עו"ד יוסי גייר (יניב גונן)עו"ד יוסי גייר (יניב גונן)

הפועל תל אביב מועמדת למכירה?
“אני לא יודע ואני לא קשור לזה”.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */